Nja, direkt på slingan tror jag inte på. Skulle inte tro att golvet blir stadigt eller att slingan håller för trycket. Finns visserligen tunna mattor som kan fungera direkt under.
 
TeroM, du chansar hej vilt här va?

lite skrivsugen på sena eftermiddagn?
 
Nej, tänk själv vilken anliggningsyta du skulle få med parkett direkt på kabeln.

Men, titta på instruktioner för T2 blå, röd och andra modeller. I dessa finns godkända installationssätt listade.
 
Redigerat:
Det här är vad jag har framför mig med betongplatta, frigolit, reflekta,T2-röd, parkett. Plus ingjutet i tvättstuga och badrum.

Staplar av T2Röd golvvärmekablar och reflekta isolering i förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Men, vill du inte ha svar på dina vilda gissningar så kan jag avstå från att svara i fortsättningen.

Lycka till.
 
Åh fan!

De där skivorna (reflecta) är inte billig. De är ju de som gör att kostnaden skjuter i höjden.

Varför gjuter du inte in i hela huset?

Mvh
 
TeroM: på ditt svar nr x och x +1 så lät det faktiskt som att di gissa men jag ber om ursäkt att jag va lite väl dryg.

Nu gräver vi ner yxan :)
 
TeroM TeroM skrev:
Det här är vad jag har framför mig med betong platta, frigolit, reflekta,T2-röd, parkett. Plus ingjutet i tvättstuga och badrum.

[bild]
D Derbyboy skrev:
Börjar inse att hela projektet är dömt att bli för dyrt.

Kabel 2x100 m 15000 kr
Plattor (T2 reflektor) 1600 kr (40m2)
Termostater
Elektriker
Har du räknat på vad golvvärmen kommer att dra?
Det är ju komforten av varma golv man betalar extra för. Kallraset motverkas nog en del. Sedan beror det ju på vart i landet man bor. Har man långa perioder med 20-30 minus så lär man få bolma på en del då värmepumpen kanske inte kan leverera fullt ut. Bor man där det oftast ligger kring nollan kan ju värmepumpen säkert fixa hela balletten på de öppna ytorna.
 
Har inte räknat ännu. Står för en totaltenovering av 80 m2. Många tycker jag ska riva och bygga nytt.

V-rum: Det är egentligen huvudsakligen för kallraset vid fönstren, tre stora glaspartier. Är livrädd för kondens på fönstren.

Hall och badrum: slipper element. Komfort och praktiskt då jag ska flytspackla.
 
Stockholm. Vi har en LLVP som klarar hela huset hyfsat långt ner men lite toppning kommer att behövas. Utrymmena som får 3kW i slingor har idag 4kW gamla radiatorer och då vi i alla fall behöver riva upp golven då gamla frigoliten under har givit upp lägger vi in golvvärme. Sen gäller det att sätta upp en fejktermostat som frun får vrida på ...
 
  • Gilla
mugatu
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Åh fan!

De där skivorna (reflecta) är inte billig. De är ju de som gör att kostnaden skjuter i höjden.

Varför gjuter du inte in i hela huset?

Mvh
Någorlunda isolerad platta på mark med frigolit ovanpå. Att gjuta ett lager till ovanpå detta skulle minska rumshöjden och att gjuta in under frigoliten ger värme på fel sida ...

Reflekta skivorna minskar även läckaget neråt.

Bauhaus hade en drive ett bra tag sedan med 20-30% rabatt på plattorna och T2-röd så jag hamstrade vad jag behövde.
 
Smart! Vad betalade du per paket. Såg att de såldes för 1295 nu.

Mvh
 
D Derbyboy skrev:
Smart! Vad betalade du per paket. Såg att de såldes för 1295 nu.

Mvh
Vill minnas att det var strax över 700:-
 
Såg förra veckan eller den innan att K-Rauta hade T2-x till nedsatta priser då Pentair har bytt namn så de behövde bli av med gamla förpackningar.
 
Ah ok, nästan halva priset.

Tänker att jag kan lägga 13mm golvgips där jag inte ska ha slinga. Vill ju egentligen bara motverka kallraset vid fönstrena.

Kopplar du ihop dina slingor med en kontaktor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.