electroluxaren skrev:
har du haft bort den grova slangen?
eller spolat i den?
ser det ut som om det kommit vatten ur den avklippta slangen?
är det något vatten överhuvudtaget på bottnen?
pressostaten skall klicka två ggr om du blåser i den, dels för korrekt nivå och dels för överfyllt.
Nu har jag provat att spola i den grova slangen "utifrån" så att säga .... Efter en liten stund klickar pressostaten, men bara en gång ....
 
electroluxaren skrev:
det ser ut som på denna bild från högersidan att du har original avlopsslang innuti dvs den svarta slangen innuti maskinen
den är känd för att gå sönder och din ser lite svettig ut
möjligt att detta är felet på din maskin
Menar du den här?
Edit : den känns ok, men antar att man byter den i förebyggande syfte? Den går ju rakt över cirkulationspumpen ...
 
  • Bild på en rörinstallation ovanför en cirkulationspump i en teknisk enhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
möjlig att det ev är bara ett tillslag i pressostaten
vad står det på den? 45/65 eller nått
 
Det stod lite vatten i bottenplastlådan förresten, så nånstans läcker det ju lite grann ..
 
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Menar du den här?
Edit : den känns ok, men antar att man byter den i förebyggande syfte? Den går ju rakt över cirkulationspumpen ...
ja den ser ju lit musken ut
man byter till helt ny slang för den svarta biten utgick för tio år sedan länken jag skickade är den det gäller nu.
men först får vi ju se att maskinen går igång.
 
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det stod lite vatten i bottenplastlådan förresten, så nånstans läcker det ju lite grann ..
ta bort vattnet och kör maskinen så kanske det syns vart det kommer ifrån
 
65/45?
 
  • Närbild på en elektrisk komponent med beteckningen 65/45 och olika certifieringsmärken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
electroluxaren skrev:
ja den ser ju lit musken ut
man byter till helt ny slang för den svarta biten utgick för tio år sedan länken jag skickade är den det gäller nu.
men först får vi ju se att maskinen går igång.
Aha, det blir en grå slang hela vägen ..
 
Fick själv motsvarande problem på en något nyare Electrolux i lördags. (behagar diskmaskinerna jävlas nu bara för att det närmar sig jul?). I mitt fall var det tydligt att det var vatten i tråget under maskinen och att därmed översvämningsskyddet löst ut som sig bör. Jag torkade tråget torrt och startade maskinen igen och då gick den vidare i programmet där den slutat för att efter några minuter stanna igen då översvämningsskyddet åter löste ut. I mitt fall läckte det från den korta slangen mellan sumpen och tömningspumpen. Lätt löst genom att byta hela pumpen med slang och allt. Men som sagt, min maskin är nog 10 år nyare än din, så jag vet inte vad tipset är värt.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Stoppade i sladden, och nu gick pumpen inte igång ...
Satte tillbaka allt, och verkar ju intressant nog som den funkar ...
 
A
PNO PNO skrev:
Fick själv motsvarande problem på en något nyare Electrolux i lördags. (behagar diskmaskinerna jävlas nu bara för att det närmar sig jul?). I mitt fall var det tydligt att det var vatten i tråget under maskinen och att därmed översvämningsskyddet löst ut som sig bör. Jag torkade tråget torrt och startade maskinen igen och då gick den vidare i programmet där den slutat för att efter några minuter stanna igen då översvämningsskyddet åter löste ut. I mitt fall läckte det från den korta slangen mellan sumpen och tömningspumpen. Lätt löst genom att byta hela pumpen med slang och allt. Men som sagt, min maskin är nog 10 år nyare än din, så jag vet inte vad tipset är värt.
[bild]
Den är nog minst 15 år nyare och gjord i polen i stället för på AEG fabriken i tyskland
du kommer snart att få byta de övriga svarat slangarna oxå kanske innan nyår...
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Stoppade i sladden, och nu gick pumpen inte igång ...
Satte tillbaka allt, och verkar ju intressant nog som den funkar ...
en bra lampa och tålamod när du kör maskinen och kolla efter dropp från slangar och skarven mellan brun och diskutrymme
 
Vad gör man med de här trasiga plastplupparna då? Går dom att köpa/byta?
 
  • Trasiga vita plastdelar på ett träbord, troligtvis delar från en möbel eller anordning som behöver ersättas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.