L Linus1868 skrev:
Du måste köpa hela kitet, dvs hub och modul. Yale Doorman pratar inte Z-wave utan använder sig av ZigBee. Därefter kan du lägga till olika Yale larmenheter om du så önskas och även koppla upp dig mot Philips Hue om du önskar.
Koppla upp till Hue? Det var intressant. Jag har ju doorman v2 + hub + modul + hue hemma. Kan man styra lampor när någon låser upp dörren? Hur/var?
 
A Adamski74 skrev:
Koppla upp till Hue? Det var intressant. Jag har ju doorman v2 + hub + modul + hue hemma. Kan man styra lampor när någon låser upp dörren? Hur/var?
Har inte Hue själv, men kolla under Inställningar i Yale appen. Där finns möjligheten att koppla samman ditt Hue-konto med huben. Finns lite mer att läsa om vilka möjligheter sammankopplingen ger på: https://www.yale.co.uk/en/yale/couk/products/smart-living/smart-home-alarms/sync-smart-home-alarm/ Instruktioner för att koppla Philips Hue-ljus till Yale Home App på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C CrazyFin skrev:
Jag hade just ovanstående problem och problemet med att dörren inte låste ibland (i automatlåsläget) berodde i mitt fall inte på att slutblecket var för långt in (vilket jag trodde långt om länge) utan det var att avståndet låshus och slutbleck var större än det godkända maxavståndet på 5 mm. Se manualen sidan 16. MÅNGA missar just detta!
Yale Doorman manual
Jag löste mitt problem med låsningen genom att köpa underläggsbrickor för slutbleck:
Underläggsbricka för Yale Doorman slutbleck
Jag monterade både 1 mm och 2 mm och därefter har just själva låsningen fungerat klockrent.

Problemet med att hakregeln fälls ut i tid och otid har diskuterats tidigare i den här tråden
Hakregeln åker ut för tidigt.
Jag hade exakt samma problem. Det räckte med att dörren touchade karmen och hakregeln kastades ut.

Kolla t ex Youtube-videon av användaren ovan: Felande låskista Yale Doorman V2

Kolla sedan den här Youtube-videon
Fungerande låskista Yale Doorman V2N (Notera att modellen nu heter V2N!!)

Jag reklamerade båda min V2-lås hos Bauhaus och efter lite meck så jag fick 2 st helt nya V2N-lås och när jag monterade dom så försvann problemen helt med att hakregeln åkte ut i tid och otid. Ääääntligen! :D

Mina lås fungerar nu på lika bra sätt som i video nr 2 ovan.
Hej,

Sorry om jag tar upp ett ämne som kanske redan är löst - men ett tips till alla som har en hakregel som åker ut i tid och otid.
Jag har haft exat samma problem, och vi har väl hanterat det hittills genom att lära alla i familjen att man måste trycka ner handtaget när man stänger. Har dock retat mig på detta och efter en del surfande har jag konstaterat att man är inte ensam om problemet.

Hittade en snabb och enkel lösning till mitt problem genom att smörja upp den översta triangelformade spärrbygeln med vitt lithium sprayfett. Tryckte helt enkelt in hela den triangelformade bygeln och sprutade in på både över och undersida av hålrummet. Torka bort överflödet efteråt så slipper du smutsa ner kläder som drar mot bläcket.

Nu åker den lilla triangelformade låsbygeln ut hela vägen och min hakbygel stannar inne till jag låser dörren alt. drar upp handtaget för att frigöra låsbygeln.

Hoppas det lilla tricket kan spara lite jobb för alla som tror man måste byta ut / reklamera hela kistan. ;)

Ps. Hade även lite dålig höjd mellan kista och trycket - det skall vara 12.5 mm enl monteringsanvisningen, men det löste jag med att läga in en bricka i gångjärnet då dörren ändå hängde lite lågt i karmen.
 
Har slutat få pushnotiser i verisure-appen vid låst/olåst, men mailnotiser kommer fram.
Någon mer som fått samma problem på iPhone så man vet om det är appen som strular eller om jag har något annat problem (kan ha slutat fungera när jag uppgraderade till iOS 12.1).
 
B Bunker skrev:
Har slutat få pushnotiser i verisure-appen vid låst/olåst, men mailnotiser kommer fram.
Någon mer som fått samma problem på iPhone så man vet om det är appen som strular eller om jag har något annat problem (kan ha slutat fungera när jag uppgraderade till iOS 12.1).
Samma hos mig, har en gammal iPhone som jag inte använder så ofta och efter uppdatering till 12.1 så slutade jag också få notiser.
 
  • Gilla
Bunker
  • Laddar…
På den punkten är tyvärr iPhone helt hopplösa.
Kan helt plötsligt sluta få pushnotiser från olika appar en efter en och går inte att fixa...
 
Installerade ett V2N för ett par dagar sen. Visade sig att den vita kontakten som ska sitta på innedelen var trasig. Fick en ny sladd på Kjell & co utan problem. Men innan jag insåg att sladden var trasig kopplade jag upp och parade ihop låset med Yales smart hub.
Nu när jag satt i den nya sladden går det inte längre att para ihop låset med hubben. Har testat att nollställa låset genom att ta ut batterier och växla mellan easy/advanced utan att lyckas. Kommer så långt att jag ska skriva in min masterkod samtidigt som appen är i inlärningsläge. När jag slagit in min masterkod hamnar jag bara i menyn på utedelen. Försökte ringa Yales kundtjänst men numret var inte i bruk längre. Vet någon av en bra lösning?
 
Har du modulen kvar i låset när du försöker programmera låset? Det går inte att programmera Yale Doorman om det sitter en modul på plats. Ta bort eventuell modul och gör en ny reset så att låset börjar prata engelska "Enter a new master code" och gör klart programmering av låset utan modul. Följ senare alla steg i appen som guidar genom installationen/integreringen. Det kan vara smart att lägga upp användare och tillhörande koder i appen innan själva integreringen mellan lås och hubben görs.

Vilket nummer har du ringt? Funkar inte 0770-37 37 10?
 
Vet inte hur många gånger jag har plockat ut modulen, skruvat bort innedelen och ställt om mellan easy/advance.
Hur som helst åkte jag med nytt mod hem på lunchen och då löste det sig.

Har inte fattat tidigare hur man tar bort användarkoder och enheter. När jag lyckats förstå det så tog jag bort låset jag hade i listan och genomförde hela proceduren som en reset innebär. Så nu funkar det.
Nu verkar numret till supporten funka också vilket det inte gjorde innan jag tog lunch. Testade tre gånger men fick bara beskedet att numret inte har någon abonnent.
 
MrPlow
Är det någon som vet om det är någon skillnad mellan verisures två olika boxar? Alltså mini och Micro?
Vit Verisure smart plug med europeisk stickkontakt och nätverksport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit säkerhetsbox med företagslogotyp och anslutningar, möjlig Verisure Mini eller Micro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen skillnad som påverkar funktionerna hos Yale Doorman i vart fall. Den ena får sin strömförsörjning direkt från vägguttaget den andra via en USB-kabel.
 
  • Gilla
Hussebysse och 1 till
  • Laddar…
A
Micro enheten har stöd för röstenheten i Verisure larmsystemet, i övrigt tror jag inte det är någon skillnad.
 
  • Gilla
Robert Martinsson
  • Laddar…
Är någon som har erfarenhet av att sätta Doorman V2N på kallgarage?

Jag vet att manualen säger att insidan måste ha plusgrader, så jag är mest nyfiken på vad som händer vid minusgrader?

Mvh/romerome
 
R romerome skrev:
Är någon som har erfarenhet av att sätta Doorman V2N på kallgarage?

Jag vet att manualen säger att insidan måste ha plusgrader, så jag är mest nyfiken på vad som händer vid minusgrader?

Mvh/romerome
Batterierna blir i alla fall väldigt mycket segare vid minusgrader och du kan få problem med att låsa upp. Ha ett fräscht 9V till hands i så fall så att du kan öppna från utsidan.
 
L Linus1868 skrev:
Batterierna blir i alla fall väldigt mycket segare vid minusgrader och du kan få problem med att låsa upp. Ha ett fräscht 9V till hands i så fall så att du kan öppna från utsidan.
Smart det där med 9V-batteriet Linus. Tack!

Mvh/romerome
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.