Vinn maxad byggdammsugare med självrengöring

Kärcher WD6 Premium torr- och våtdammsugare med tillbehör.

När vintern kommer och du flyttar in i garaget eller snickeriet hemma så blir kraven på att hålla rent runt sig lite extra viktiga. Du ska ju ha en bra arbetsmiljö. Med en byggdammsugare hemma slipper du förstöra er vanliga dammsugare. Dessutom är den lika bra på att städa hönshuset eller översvämningen i badrummet. Veckans vinnare tar hem en Kärcher WD6 Premium. Den klarar både torr- och våt dammsugning. Filtret sitter högt och blir därför inte blött. Det rengörs superenkelt med hjälp av ett knapptryck.

Totalt värde cirka: 2 600 kronor lägsta pris på Prisjakt är 1 999 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor behållare har WD6 Premium?
Svaret hittar du här: https://www.kaercher.com/se/home-ga...-vaatt-och-torrt/wd-6-p-premium-13482710.html

1. 30 liter
X. 45 liter
2. 60 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kärcher. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kärcher för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Mr.Maker och 1 till
  • Laddar…
Enligt beskrivningen på Kärchers sida har WP 6 P premium en rostfri behållare på 30 liter.

Hittar inte rätt svar i ert 1, X, 2 vilket säger 4,5 eller 6 liter.

Just nu håller jag på att färdigställa vårt garage, isolerar, och sätter OSB och gips. Det hade varit underbart att få det rent och fint under arbetet men även att i framtiden kunna hålla det rent och snyggt i garaget eller där det behövs en riktigt kraftig dammsugare!
 
alternativ 4? :) 30L behållare

med en sån fin dammsugare skulle jag slippa damm på alla saker i garaget när jag snickrar.
 
Cheesen
Namnet på dammsugaren antyder ju på att det ska vara 6 liter men behållaren som dammsugaren har är rostfri och rymmer 30l enligt tillverkaren.

Behovet av ny dammsugare börjar bli eminent.
Smutsen på verkstadsgolvet verkar vara permanent.
Ett rörigt verkstadsgolv täckt med sågspån och smuts bredvid en röd sopkvast och en skurborste.
Varken slipmaskin eller maskinsåg går att koppla till den nuvarande verkstadsdammsugaren, jag kallar honom Kent (se bild)
Det hela började med att det luktade bränt.
Jag fick öppna garagedörren lite på glänt.
Användandet av min gamla dammsugare hade kanske blivit för frekvent.
kanske hade jag vart alldeles för hårdhänt.
Sugaren stannade i ett rökmoln mitt i ett städmoment.
Som ni nu förstår är denna skribent
i stort behov av att få städning godkänt.
Vinner jag inte en ny Kärcher får jag kalla till konvent,
Kanske kunna laga min gamla och ta patent.
Men jag behöver verkligen en ny regent.
i verkstadens hörn full av gammalt pigment
 
  • Gilla
Tallberga69 och 2 till
  • Laddar…
Svar: 1: 30 liter

Jag har stått och klämt på just den här modellen, då det pågår väldigt mycket grovrenovering hemmanu, men inte riktigt kunnat motivera kostnaden gentemot allt annat som kostar i en storrenovering. Jag och min fru har levt i renoveringsröra i tre månader nu, och det kommer att bli lika mycket till. Vi behöver verkligen en jul där det vita är snö och inte ett tjockt lager gipsdamm!
 
Redigerat:
Ja jag håller med föregående om att det är 30 l. rostfri behållare.

När barnen är ute i verkstaden är det mycket möjligt att det skärpas ner med diverse saker. Till exempel tramptraktorn som självklart lastas full med gräsklipp och som ska samlas på hög i verkstaden. Nu har vi en gammal inomhusdammsugare som de flitigt använder eftersom de tycker det är kul att dammsuga, tyvärr är den inte direkt bra på att få upp allt utan låter mer än den gör nytta.

Med den här dammsugaren skulle barnen gärna få vända till ännu mer så länge de använder dammsugaren efteråt. Det kan också vara skönt att en sådan till vårt husbygge.
 
Bra att ni är uppmärksamma, det har blivit fel i svarsalternativen. Åtgärdat nu!
 
Svar: 1. 30 liter

Vi som köpt ett renoveringsobjekt
Jobbar för fullt med detta projekt
Vi vill ju att allt ska bli perfekt
När vi slippar så dammar det en del
Nuvarande dammsugare fångar bara en bråkdel
Så en ny hade definitivt varit en fördel
Filtret får man tömma med jämna mellanrum
Så tiden den utnyttjar vi inte till maximum
Men med en Kärcher WD6 Premium
Så kan arbetet bli lättare
Huset bli nättare
och vi lägga vår extra tid på att hitta en vigselförrättare
 
Svar: 30 liter.
Ojojoj, var ska jag börja?
Behöver suga upp damm och sörja
Med Kärchers bästa maskin
Blir båd’ bil och verkstad så fin
Ni kan gott
Låta mig vinna denna lott
För nu när det mot julen lackar
Blir det som att ni en julklapp packar
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Fadai
30 liter.
Gamla maskinen är lite klen när man städar efter 50 duvor, filtret kläggar igen, men kanske denna maskinen klarar fjädrarna.
 
Svar: 30L

Vi lånade svärfars byggdammsugare i somras när vi byggde garaget. Vet inte vad vi gjorde fel men den fattade eld så vi slängde ut den och hällde vatten på den för att släcka elden.

Skulle vara skönt att ersätta svärfar med en ny!
 
30 liter.
Jag har snickarbod och garage i samma "rum" så min bil skulle verkligen uppskatta en dammsugare som tar bort allt sågspån ur ventilationen... eller minskar risken för att det hamnar där över huvud taget ;) Att den dessutom kan få möjligheten att få bli ren på insidan gör inte saken sämre. Bilen har inget eget konto här, men den hälsar att den gärna ser att "matte" vinner ;)
 
Svaret är 30 liter.

Nu när min nya snickarbod snart är klar så skulle det vara perfekt med en byggdammsugare av klass! Har kört mitt hemmabyggda spånsystem med en äldre Electrolux hushållsdammsugare men den har dessvärre gått sönder nu så jag är i stort behov av en ny!
 
30 liter!

Oj, vilken maxad vinst!
Hade behövts nu i "julstädet“!

Bygger vårt egna hus i lösvirke och får nu åka en extrasväng bara för att sno en byggdammsugare på sambons jobb!
Hade varit perfekt med en Kärcher!
 
  • Byggarbetsplats med spilld isolering och träreglar på golvet i ett halvfärdigt hus.
Svar: 1 (30L)

Motivering:

"Det är nu som jag ska vinna
på julafton jag skulle vilja ge detta till min kvinna
Hon! Gla´ i hågen skulle bli
utan julklapp, hon ilsken som ett bi.
Ge mig tur att vinna denna skatt
Jag kanske en kyss kan få, på julaftons natt"

GOD JUL
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.