TeroM TeroM skrev:
Vem är Ornaled?

[bild]
Jag gissar på att det ska vara ”Arnold”, dvs förnamnet till ”swijneger”
 
Blå bakgrund med text som beskriver ett humoristiskt sätt att lära barn om skatt genom att äta deras glass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hyggabus och 10 till
  • Laddar…
Apropå glass försöker vi intala barnen att glassbilen bara spelar sin melodi när den har slut på glass. Det går sådär....:crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
[bild]
Pedagogiken är bättre i att låta dem betala sin egen skolgång ur egen ficka, runt 600 spänn per skoldag.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 3 till
  • Laddar…
harry73
mexitegel mexitegel skrev:
Apropå glass försöker vi intala barnen att glassbilen bara spelar sin melodi när den har slut på glass. Det går sådär....:crysmile:
Mina barn kom hem från skolan med följande text till glassbilsmelodin:
Vi lurar små barn, vi lurar små barn,
på deras veckopeng...
 
  • Gilla
Peter_Ker och 4 till
  • Laddar…
L Lidd skrev:
Du menar färj(e)blind?
He missed the ferry because he is colorblind.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
C Christoffer85 skrev:
He missed the ferry because he is colorblind.
Det var denna färjan som missades?

Färja från Color Line på havet med segelbåtar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
tommib
T tompaah7503 skrev:
Pedagogiken är bättre i att låta dem betala sin egen skolgång ur egen ficka, runt 600 spänn per skoldag.
Jag vet att detta är humortråden men jag kan ändå inte låta bli att lägga in ett eget exempel från nyligen.

Förlossningsvård, två barnmorskor, en undersköterska, operationslag och sal/materiel standby konstant om något skulle gå fel (behövdes tack och lov inte). Två dagar/nätter eftervård med multipla undersökningar av barnmorska, sådan tillgänglig 24 tim/dygn med en knapptryckning, på vad som är i allt väsentligt ett medelklasshotell.

Faktura kommer tre veckor senare: 200 kr.

Min natt som medföljande kostade 300 kr, troligen även det "något" subventionerat.

Ja, det känns sugigt att mer än halva löneökningen åker direkt till staten men jag tröstar mig med att systemet åtminstone fungerar i några avseenden.
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 18 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag vet att detta är humortråden men jag kan ändå inte låta bli att lägga in ett eget exempel från nyligen.

Förlossningsvård, två barnmorskor, en undersköterska, operationslag och sal/materiel standby konstant om något skulle gå fel (behövdes tack och lov inte). Två dagar/nätter eftervård med multipla undersökningar av barnmorska, sådan tillgänglig 24 tim/dygn med en knapptryckning, på vad som är i allt väsentligt ett medelklasshotell.

Faktura kommer tre veckor senare: 200 kr.

Min natt som medföljande kostade 300 kr, troligen även det "något" subventionerat.

Ja, det känns sugigt att mer än halva löneökningen åker direkt till staten men jag tröstar mig med att systemet åtminstone fungerar i några avseenden.
Och vägar, övrig infrastruktur, skola, omsorg, rättsväsende, stöd till sjuka och svaga mm mm mm mm.
Jag blir alldeles ovanligt ilsk på dem som bara slappt påstår att skatt är stöld. Då är man rätt blind för alla förmåner vi vadar i.
Självklart förekommer en massa idiotiskt slöseri. Men det är inte samma sak som att skatt i sig är slöseri. Skatten är biljetten för din och min välfärd. Hade vi inte skatterna hade vi sannerligen fått betala på egen hand — kom inte och tro att skattepengarna skulle stanna i ens egen ficka.
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 10 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag vet att detta är humortråden men jag kan ändå inte låta bli att lägga in ett eget exempel från nyligen.

Förlossningsvård, två barnmorskor, en undersköterska, operationslag och sal/materiel standby konstant om något skulle gå fel (behövdes tack och lov inte). Två dagar/nätter eftervård med multipla undersökningar av barnmorska, sådan tillgänglig 24 tim/dygn med en knapptryckning, på vad som är i allt väsentligt ett medelklasshotell.

Faktura kommer tre veckor senare: 200 kr.

Min natt som medföljande kostade 300 kr, troligen även det "något" subventionerat.

Ja, det känns sugigt att mer än halva löneökningen åker direkt till staten men jag tröstar mig med att systemet åtminstone fungerar i några avseenden.
Fast om inte staten hade tagit så stor del av din löneökning i skatt hade du ju inte kunnat få lika mycket påökt ;).
 
Håll er till humor!
 
  • Gilla
hyggabus och 5 till
  • Laddar…
hsd
Det är ju humor
Som när man hämtar mediciner för tjugofem tusen utan att betala nåt
Då kan man skratta gott
 
  • Gilla
erik_83 och 4 till
  • Laddar…
Katt står på bakbenen ser ut att sjunga, med text om att dekorera med kattmyntamus och anklaga hundar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tralalalal lala la...
 
  • Gilla
  • Haha
tompaah7503 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.