Kulle: Du kan väl på fullaste allvar inte mena att jag ska ta lös toalettstolen och köpa en ny som passar om den visar sig vara fullt fungerande :surprised:

Sedan har jag fått höra av en rörkrökare att det kan vara ide att byta manschetten runt plasstosten till en från Falu Plast (ska vara bäst enligt honom i vart fall)

WC-Manschett RSK 3106421 120/110 mm


http://www.faluplast.se/sv/ovriga-gumminipplar/wc-manschettrsk-3106421120110mm__1158

Falu Plast.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har haft problem med 2 st helt nya Svedbergs stolar där det var en liten nästan osynlig spricka på undersidan. Precis so du skriver så luktade det värst på morgonen när inget spolat på ett tag. Vi bodde inte permanent i huset då och om man kom dit efter en vecka så var stanken ganska rejäl!
Bådea stolarna fick bytas ut för att lösa problemet.
 
kulle
Nobbe_1 skrev:
Kulle: Du kan väl på fullaste allvar inte mena att jag ska ta lös toalettstolen och köpa en ny som passar om den visar sig vara fullt fungerande :surprised:

Sedan har jag fått höra av en rörkrökare att det kan vara ide att byta manschetten runt plasstosten till en från Falu Plast (ska vara bäst enligt honom i vart fall)

WC-Manschett RSK 3106421 120/110 mm


[länk]

[bild]
Haha :rolleyes:
Nej jag menar en ny tätning naturligtvis,just en sån du länkar till, gick det verkligen att tolka så ?
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Får man fråga om det är blev löst? Jag har exakt samma symptom. På morgonen när man öppnar locket på toan så kan det komma avloppslukt. Så det luktar alltså från inuti stolen, ej i själva badrummet på morgonen. Så det måste ju ha något med stolen att göra.

Borde inte en otät ring till där stolen möter avloppet göra att det luktar i hela badrummet? För det gör det inte, bara när man lyfter sitsen får man lukten i nyllet... Urk =)
 
Ja det hade varit intressant om/hur ni fick löst det?
 
Bumpar denna tråd då jag har detta problem.
 
Samma här..senaste veckan luktar de avlopp på morgonen eller när den inte spelats på länge. Visa gånger när man spolar fylls inte vattnet upp ordentligt förens man sätter på kranen för att tvätt händerna. Då börjar de fylls på vatten (nånstans) o de låter klunk sen fylls de.
 
A
Det lät konstigt,vad menar du med fylls på? är det vattnet i själva toastolen du menar,eller behållaren?
 
Handyman 1 skrev:
Det lät konstigt,vad menar du med fylls på? är det vattnet i själva toastolen du menar,eller behållaren?
När man spolar töms ju tanken bakom eller va de heter. Där ventil o allt sitter.. den tro jag låter när man startar kranen. Låter som att nån spärr lossna o vatten fylls på. Inte varje gång. Men 3 av 10?
 
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Nivån var inte lägre i morse utan som vanligt och med det ser det ut som hela vattenlåset är fyllt med vatten. Jag ska ändå prova att göra rent i kröken så fort som möjligt för att se om det sitter smuts i vägen där.

Sedan när jag kände vid "inspektionsluckan" på baksidan av toaletten igår så tyckte jag att jag kände ett litet drag. Och därför tror jag i vilket fall att är det så att läcker avloppsluft från övergången från toalett till avloppsröret så tror jag ändå att den lukten kanske letar sig genom porslinsskålen och uppåt för att sedan komma ut i vattenklosetten genom samma hål som vattenutskastet (eftersom det luktar så mycket mer när jag lyfter på locket på morgonen).

Jag ska dels prova med rök för att se om det läcker luft vid övergången till avloppet samt täta i alla skarvar baktill med silikon så får vi se vad som det ger för resultat ;)
Hej! Många år sedan du skrev detta... Men hur gick det med problemet? Vad var orsaken? Vi har exakt samma bekymmer här i en av husets toaletter.
 
Hej och jag det var ett tag sedan :D

Jag bor inte ens kvar i samma hus längre men om jag inte missminner mig så bytte jag tätningen mellan avloppsröret och toaletten. Bytte manschetten och då blev det bra.

P Pinglan_47 skrev:
Hej! Många år sedan du skrev detta... Men hur gick det med problemet? Vad var orsaken? Vi har exakt samma bekymmer här i en av husets toaletter.
 
  • Gilla
Patrik L2 och 1 till
  • Laddar…
Åh, där ser man. Värt att testa det här oxå då. Tack för att du tog dig tid att svara!
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.