Är framtiden att skaffa en soda stream, nu när dessa kylskåp inte tillverkas? Finns det andra alternativ?
 
Det skulle vara ett alternativ, när väl skåpet har gjort sitt. Tack för infon!
 
A
P Peako skrev:
Verkar inte som att det stänkt ut något vatten på kortet i alla fall.
Jag slog idag av kylskåpet helt i ett par timmar för att sedan slå på det igen (för att säkerställa att inget hade frusit av misstag) men det hjälpte inte. Vidare försökte jag öppna upp dispenser-delen och bifogat återfinns resultatet.

Är detta en av modellerna du/ni tror att jag kanske skulle kunna åtgärda på ett eller annat sätt?
Man får nu prova med att byta ett av kretskorten med kabel
har du pnc så kan jag se om det går att få tag på
 
Ber om ursäkt för off topic-inlägg.

När magnetlisterna börjar bli dåliga, går det att göra något detta? Det är likadana skåp som i ovanstående inlägg.
 
A
Det funkar att byta dessa faktiskt.
skitlätt
men dyrt
 
electroluxaren skrev:
Man får nu prova med att byta ett av kretskorten med kabel
har du pnc så kan jag se om det går att få tag på
Hej igen,
Då är det: 927770961.
Och tack snälla för din hjälp!
 
A
det finns två olika ventilenheter i dörren den nyare har utgått den äldre finns kvar brytpunkt serienummer som börjar på 622 dvs ditt har utgått utan ersättning.

det lilla kretskortet uppe finns att få tag på och det är väl troligt att detta är fel på elkabel finns oxå
kretskortet har artnr 2085692016 kostar knappt en tusing
kablens dito är 2086034028 för ca 600.-

jag tror fortfarande på kablen
så har du inget för dig... ta bort den du har och inspektera den nogsamt.
 
Beställde ny magnetlist, ca 620 kr. Något speciellt trix vid bytet av list?
 
A
starka tummar när du trycker i den nya
 
Antar att det är bara att dra ut den gamla listen, dvs inga skruvar och sedan trycka in den nya....
 
A
ja ja bara dra ut den gamla
 
  • Gilla
maximm
  • Laddar…
Har bytt listen.Det var osedvanligt enkelt att byta ut. Var övertygad att man skulle gjort det svårare. Nu är det bättre stuns och effektivt i magnetlisten. Hoppas skåpet håller minst 5 år till. Tack till e-luxarn.
 
electroluxaren skrev:
Det är diffrentialtrycksventilen som måste bytas, den som flaskan monteras i.
Man kan ibland prova med att stänga av vattnet till skåpet undertiden man byter patron
Har nog detta problem jag också.
Byter flaska och det låter som det läcker kolsyra när man tar upp bygeln. Är det så att kolsyrepatronen kan fyllas med vatten på grund av denna ventil också? Är det bara ventilen man byter? Den mässingsdelen man skruvar in i flaskan.. har den också något med detta att göra?
Mvh Jimmy
 
A
Om trycket i flaskan går ur så trycks vatten in
Adaptern kan ha fel på tätningarna men det är sällsynt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.