Jag tycker det blivit för mycket reklam på sajten reklam på sidan om får man naturligtvis leva med men mitt i trådarna mellan inläggen tycker jag inte känns seriöst. Känslan jag får är att man vill suga ur så mycket det bara går och inte bryr sig hur det ser ut och funkar vad tycker ni andra störs ni inte av reklamen ?
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 1 till
  • Laddar…
S smurfen72 skrev:
Jag tycker det blivit för mycket reklam på sajten reklam på sidan om får man naturligtvis leva med men mitt i trådarna mellan inläggen tycker jag inte känns seriöst. Känslan jag får är att man vill suga ur så mycket det bara går och inte bryr sig hur det ser ut och funkar vad tycker ni andra störs ni inte av reklamen ?
Jag såg att du inte hade skrivit något på sju dagar och då får du se reklam. Nu när du postade så ska reklamen ha försvunnit igen. Säg till om det inte funkar.
 
Jo nog funkar det men troligtvis inte med avsedd effekt blir väldigt sur och tvär av den typen av oseriös funktion så det här blir det sista inlägget på ett bra tag vill inte bidra till forumet om det inte är seriöst.
 
Ja nu slipper du reklamen några dagar och även jag :)
 
Hur hade du tänkt att forumet skulle finansierats då? Medlemsavgift? Tyvärr hade forumet aldrig blivit så stort och omfattande om folk behövt betala för att vara med, och med det alternativet ser jag gärna en banner eller två.

Se det som att forumet belönar en att vara aktiv och dela med sig, och p p s slipper se lika mycket reklam. Win-Win.

Mvh
 
Man får nog leva med reklam. Byggahus-ansvariga måste ju få inkomst och ersättning för sitt jobb.
Men...
Det finns en magisk gräns någonstans (säkert individuell) när man bara blir störd, tittar bort, eller kopplar på "vill inte se" filtret.
Då blir reklamen kontraproduktiv för den sajt det gäller.
Tycker ändå BH är på "rätt" nivå.
 
@andr.ljung Fast nu är byggahus inte ideellt driven utav ägs av ett vinstdrivande bolag. Därmed behöver inte mängden reklam motsvara intäktsbehovet.

Jag kan själv tycka att nu börjat byggahus närma sig min smärtgräns, speciellt med alla rörliga annonser, och det trots att jag får mindre reklam då jag skriver inlägg.
När jag inte är inloggad eller inte skrivit på en vecka blir det i mitt tycke för mycket reklam.

Jag överväger en reklamblockerare.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
@andr.ljung Fast nu är byggahus inte ideellt driven utav ägs av ett vinstdrivande bolag. Därmed behöver inte mängden reklam motsvara intäktsbehovet.

Jag kan själv tycka att nu börjat byggahus närma sig min smärtgräns, speciellt med alla rörliga annonser, och det trots att jag får mindre reklam då jag skriver inlägg.
När jag inte är inloggad eller inte skrivit på en vecka blir det i mitt tycke för mycket reklam.

Jag överväger en reklamblockerare.
Men hur skulle ett vinstdrivande företag få någon vettig avkastning om man inte hade någon form av försäljning, men fortfarande ha kostnader för personal mm? Jag kan inte minnas att jag har betalat något till BH, förutom då indirekt genom exponering av deras annonsörer? Oavsett tror jag inte forumet är någon kassako.

En reklamblockerare är ju ett alternativ, men den får du ju betala för den också. En reklamblockerare betald med reklam känns ju inte seriöst
 
Jag har varit delaktig i forum som drivs ideellt och där väldigt få annonserna räcker till driften.

När man är vinstdrivande så finns det inget större incitament till att minimera mängden reklam utan mer reklam genererar mer intäkter.

Byggahus genererade (om nu Eskilsson och Eskilsson inte driver fler sidor) ca 600kkr i vinst förra året

Menar du att det inte är seriöst att använda reklamblockerare på en reklamfinansierad hemsida?

Edit: ser nu att Eskilsson och Eskilsson även innefattar IT-konsultverksamhet för Per.
 
Redigerat:
13th Marine 13th Marine skrev:
@andr.ljung Fast nu är byggahus inte ideellt driven utav ägs av ett vinstdrivande bolag. Därmed behöver inte mängden reklam motsvara intäktsbehovet.....
Ehh? det är väl precis det som krävs, minst.

(Eller så var det en tvetydig formulering och att du menar att man i vinstdrivande bolag "överdriver" intäkterna av girighet)
 
Redigerat:
Precis uttrycket kunde tolkas på två sätt ser jag nu.

Jag menar på att ett vinstdrivande bolag ska generera vinst, gärna så mycket som möjligt. Därmed finns det inga orsaker att dra ner på mängden annonser för besökarnas skull.

Risken med för mycket annonser är att användarna slår bakut och börjar skriva onödiga inlägg för att slippa annonserna, installerar reklamblockerare eller helt enkelt lämnar sidan.

I mitt fall stör jag mig på rörliga annonser (gäller främst på dator-sidan) och därför överväger jag att installera en blockerare för att kunna ta del av forumet istället för att lämna det.
 
På datorn kan du zooma, så att högerkantens annonser försvinner och det är inte så ofta rörliga annonser mellan inläggen.
 
Fast då får jag också jättestor text vilket jag inte är intresserad av. ;)

Är det någon som uppskattar att titta på rörliga annonser egentligen?
 
harry73
Jag minskar fönstret på datorn så att reklam inte syns
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Hur hade du tänkt att forumet skulle finansierats då? Medlemsavgift? Tyvärr hade forumet aldrig blivit så stort och omfattande om folk behövt betala för att vara med, och med det alternativet ser jag gärna en banner eller två.

Se det som att forumet belönar en att vara aktiv och dela med sig, och p p s slipper se lika mycket reklam. Win-Win.

Mvh
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Hur hade du tänkt att forumet skulle finansierats då? Medlemsavgift? Tyvärr hade forumet aldrig blivit så stort och omfattande om folk behövt betala för att vara med, och med det alternativet ser jag gärna en banner eller två.

Se det som att forumet belönar en att vara aktiv och dela med sig, och p p s slipper se lika mycket reklam. Win-Win.

Mvh
Det är inte jag som driver forumet så hur dom får lönsamhet utan allt för mycket störande reklam är nog en fråga för dom som driver forumet men jag vet att det finns andra vinst drivande forum som har mindre reklam och är mycket stabilare alldeles nyss gick det inte posta och gick inte komma in på nytt tog bara 3 försök för den här posten. Vet inte om varken Glenno83 eller mitt inlägg är nått att belöna trots att vi varit aktiva.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.