E evacubanita skrev:
Tack ,ska inte måla golvert .du har rätt
använda idag en
Kombiskurmaskin med röd rondell utan resultat ,den gula fläck gick inte bort ,undrar om den grön rondell blir bätre
 
R Roland112 skrev:
Hej
Har ett hus från -90 som vi köpte i år. Har nu ägnat någon vecka med att göra om det lilla badrummet genom att måla om med alcros våtrumsfärg som går att blanda till vilken kulör man vill. Dvs jag har målat golvet grått, och väggar och tak vitt. I samma veva bytte jag ut alla badrumsmöbler.

Total kostnad för färg, badrumsmöbler osv: 6000kr så det är inga stora pengar men ändå känns rummet helt fantastiskt.
Om nån vill ha detaljer hur man gör kan jag återkomma.
tack ,ska sluta med målning av plastmattan i badrum återkommer med bilder ....fint jobb... grattis... jag älskar utmaningar så ska byta kakel i köket jajaja vi få se.. ha en fint sommar
 
E evacubanita skrev:
Vilken Polerrondeller till rengöring, skurning ska jag välja ...röd funkar ej :sweat::thinking::confused:
shit i dett ,måla golvet stället ,min var fint ,,kommer med bilder ...:p:p:D:D
 
Hej, vi slipade golv med slippapper efter målatrvättat golv. Körde tröd sen målade vi tre ggr. Dock ej inne i duschutrymme där vi tänker lägga ngn form av trall. Kör med mycket mattor för att inte slita på golvet.slipade även skåp etc. målade borden i kakelfärg.

Mkt nöjda så här långt. Badrum fr 1998 i hemska färger. Lever väl några år till nu
 
  • Renoverat badrum före och efter: gammalt träskåp och kakel byttes till grönt skåp, vitmålat kakel, trämöbel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anja Rosenskjold och 6 till
  • Laddar…
Våtrumsfärg på golv är verkligen inte att rekomendera.
 
R Rolle85 skrev:
Våtrumsfärg på golv är verkligen inte att rekomendera.
Varför?
 
Smuts fastnar i färgen då våtrumsmatta innehåller mjukgörande medel som gör att färgen drar åt sig smuts. En av anledningarna till att jag inte gör det igen.
 
Har bott i en lägenhet där plastmattan i badrummet var målad. Fick städa golvet varje dag. Varje gång man gick på toa så fastnade det strumpludd på golvet.
Med målad våtrumsmatta får man ingen hård yta, utan färgen blir lite gummiaktig och suger åt sig smuts, damm och hår.
 
Precis, helt kass
 
Jag målade golv och väggar för snart ett år sedan och har inte haft några som helst problem med att saker fastnar. Det är i princip lika fin yta som när det var nymålat.
Jag tror det hänger ihop med hur gammal mattan är (ju äldre desto mer mjukgörare har försvunnit) och hur noga man är med tvättningen.
 
Min var från 1989
 
Vet möjligtvis någon hur våtrumsfärg fungerar i landshövdingshus? Det jag menar är att dessa hus är rörliga.
 
Gammal och död tråd detta,
Det huset jag målade i är ett soldattorp som är. 150-200 år gammalt. Renoverat på 50 talet typ.
På 2m höga väggar (väldigt lågt i tak) slår huset numera 5cm. Så det rör sig en hel del kan man säga stockväggar osv.
Mitt badrum som målades för 3 år sedan? Tror jag det blir, ser fortfarande bra ut.
Golvet klibbar inte och inget slitage förutom På nåt ställe där det tappats grejer.
Jag tror klarlackenr är absolut nödvändigt om mn ska måla golv.
Vilket jag i nästa vecka ska göra i ett annat badrum.
Tjing.
 
Intressant tråd, jag kör på. ;) Har ett badrum från 2001, har inga indikationer på att något är fel på det men plastmattan på väggen (heter det så..?) är så grymt ful. På golvet är vitt klinkers, fint och helt, fräscha fogar, inga bomljud etc. Kan man eller kan man inte måla väggarna? I badrummet finns badkar som vi duschar i så visst blir väggarna hyfsat fuktutsatta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.