Matzeball
Darling McFluff SKJB021 skrev:
De flesta butiker har inte ens ett nummer att ringa nå mer. Man kommer bara till en generell växel som aldrig kan ge raka svar och ibland är det enbart mejl som gäller.

Det är billig men inte kundvänligt.
Jag är en som gillar mej men min fru skulle bli vansinnig. Smaken är olika. Jag har jobbat i IT-världen i över 30 år. Mejl är perfekt för man vet vad som sagts och när. Jag väljer själv när jag skickar mejlet, mitt i natten kanske, och jag slipper sitta i telefonkö.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
Matzeball
T tompaah7503 skrev:
..
Det är nästan ännu mer bedrägligt beteende än fysiska affärer då man på webben gör klart hela sin order och betalar för att efteråt få reda på att affären inte kan gå till så som man förväntat sig. Uselt beteende men mycket vanligt.
Då är det bara att annullera ordern och beställa från någon annan. Värre är när man just köpt och betalat något och ringer 5 minuter senare eller mejlar att man ångrar sig och får till svar att det inte går utan man får låta bli att hämta ut varan så går den i retur. Då ligger man ute med pengar tills Postnord har returnerat paketet. Man kan inte skynda på Postnord heller. Det är en avvägning mellan snabb leverans och den här nackdelen. Då är det bra att betala med Klarna för då är det inget kreditsaldo som drabbas. Bara att säga till Klarna att ordern är annullerad och ska returneras så behöver man inte betala fakturan och får ingen anmärkning från dem heller.
 
Redigerat:
Fåtal kvar = typ en.. och det är nog skyltexemplaret.. som de inte alltid säljer!

Innan man åker nån längre sträcka bör man ringa till butiken ifråga och fråga .. samt be dem lägga undan exemplaret om de har någon!

Det där gäller alla butiker (har inte råkat ut för det hos HN).. har åkt dit på det hos alla andra tror jag (nån gång).. alla har olika formuleringar i sina webbshoppar/lagersaldon.. men såfort det börjar bli få (eller rött) är det bättre att kolla med dem innan..än att åka långt!

Litar inte på nån längre (när det kommer till lagersaldon)..
 
Min erfarenhet är att om lagersaldot är en eller max två så är det inte ovanligt att det är fel i lagersaldot.
Så om det är så så antingen ber jag, om det är möjligt, att de går o kontrollerar att varan verkligen finns. Eller så får jag chansa att det finns, o då kan jag inte bli sur om varan saknas.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Butikerna har ju olika tillfällen när de uppdaterar lagersaldo, IKEA uppdaterar flera gånger om dagen och mindre butiker kanske en gång i veckan.
Sedan ska man alltid räkna +/-1 på lagersaldo, dvs står det 1 kvar kan de finnas 0 eller 1+1 visnings ex.
Står det fåtal betyder det att den finns mer än 1, men mindre än 4a. Säkraste kortet är alltid att ringa och fråga, ev be dem lägga undan. Fungerar inte det så får man åka dit. Mer än så är det inte.

Minns den gamla goda tiden innan internet, då var det telefonkatalogen eller drista sig ut, vi överlevde det också.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Fick igår det tråkiga bekräftat att H-N slår igen, butiken i Lidköping stänger 2019-01-13
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Riktigt trist. Pratar vi specifikt Lidköping, eller helt och hållet i Sverige?
 
C
nimhed nimhed skrev:
Riktigt trist. Pratar vi specifikt Lidköping, eller helt och hållet i Sverige?
Står i #4 att de skall lägga ner helt om jag tolkar det rätt.
 
#4 uppfattade jag som obekräftat, så jag fortsatte hoppas. :D
 
Nu kan vi sluta att hoppas på att några av butikerna kommer att finnas kvar:(


Hej ceson, tack för ert mejl!
Det stämmer att Harald Nyborg kommer att stänga sina butiker i Sverige, detta kommer att ske efter årsskiftet, dock kommer e-handel att drivas vidare så vi finns fortfarande kvar på webben.
 
Förvånad att någon sörjer Harald Nyborgs hädangång.
Det är bara en i raden av anonyma köplador med samma billiga importsk-t som säljs i alla andra anonyma köplador typ Jula, Biltema, Cheapy, Nasty och vad de nu heter.
Ingen personlig service, inget unikt läge, inga unika priser eller unika varor.
Så vad är grejen med alla ledsna smileys?
 
Jag är inte överdrivet ledsen, men det fanns vissa saker man kunde klämma och känna på där, som var svåra att hitta nån annanstans... Har inget exempel på rak arm men..... :rofl:
 
Vissa saker är de rejält mycket billigare på.

Lägger man på fraktpris, som nu kommer hända, så jämnas det ju såklart ut.
 
Jag kommer att sakna dem dels på grund av deras service (iaf.här) och deras sortiment.
Jag saknar iofs.Cheapy också av samma anledning. Jag respekterar dock att andra är av en annan uppfattning.
 
Butiken i Löddeköpinge blir kvar.
https://www.smalandsdagblad.se/article/harald-nyborg-slar-igen-i-nassjo/
"– Harald Nyborg-koncernen ska fokusera på e-handel. Vi kommer därför att stänga de fysiska butikerna i Sverige på samtliga orter med undantag av Löddeköpinge, säger Harald Daell, vd och delägare av Harald Nyborg och Jem&Fix.

Sista dagen som Nässjöbutiken och övriga butiker håller öppet blir den 13 januari 2019 förutom Malmö, som ska vara öppen till 28 februari 2019.

Butik i Löddeköpinge ska vara i fortsatt drift liksom e-handeln av Harald Nyborgs-produkter."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.