Svar: 2 (99%)


3 barn och 4 hundar,
Dammsugning allt som oftast stundar.

Att få slippa detta skulle vara bra,
Detta skulle göra både min fru och mig gla’.

Att vi får mera tid tillsammans,
Skulle glädja allesammans.

Då vi en stor familj är,
På ekonomin det ibland tär.

Vi länge en robotdammsugare tittat på,
Men pengar på annat prioriterat fått gå.

Så nu in för stundande jul,
Till min fru att få ge hade varit skitkul!
 
2 = 99 procent.


Med många barn är allt, precis ALLT som kan automatiseras av godo! En sådan här skulle ge mer tid över till vettigare familjesysslor.
 
Svar: 99 procent

Motiveringen:
Jag kommer att skänka dammsugaren till Cirkusskolan Kul och Bus. Det är en förening som helt och hållet drivs av entusiastiska ungdomar. Med liv och lust gör de allt, utom att städa. En stor cirkushall, och massa cirkusartister gör att det blir dammigt, men vi vill ju träna cirkuskonster och inte dammsuga. Det är ju precis därför man vill ha en robot!
 
99 %
Vi hinner inte dammsuga varje vecka och har runt 99% av dammet kvar.
 
Svar: 99%
Motivering: Har man som vi både hund och en norsk skogskatt, skulle denna dammsugare förenkla livet mycket


Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotdammsugaren som lär sig ditt hem

[bild]

Förenkla julstöket genom att låta en robotdammsugare hålla rent på golvet. Veckans vinnare tar hem en Vileda Relax HD VR302. Det är en smart robotdammsugare som både klarar 1 centimeter höga mattor, låga möbler och känner av trappavsatser. Initialt utför den cirkelrörelser för att orientera sig, därefter börjar den åka fram och tillbaka. Efter ett tag har den lärt sig hur ditt hem ser ut och kan navigera effektivt över golvet.

Totalt värde cirka: 2 600 kronor (rekommenderat pris)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor andel av allergenerna fångar Vileda Relax HD VR302 upp med sitt filter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 60 procent
X. 90 procent
2. 99 procent

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 30 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Vileda. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Freudenberg Home and Cleaning solutions AB, Vileda och Wettex för att de sponsrar den här tävlingen.
 
svar: 99%

En robotdammsugare står högt på min önskelista inför julen. Förhoppningsvis skulle den kunna hålla undan farliga (för den nya minibyggaren som sladdar in runt jul) småsaker minibyggare har tappat? Oxå spännande att testa hur långt styrning/orientering för en sådan hushållsrobot har kommit.
 
svaret är 99%
Om man har hund längtar man ibland efter en maskin som sköter jobbet när man är borta.Denna Vileda verkar kunna fixa det jobbet.Skönt!
 
SVAR: 99%

Jag gillar faktiskt att diska och tvätta, men det där med att dammsuga har jag aldrig lyckats förlika mig med, bara tanken på att man då och då måste släpa fram dammsugaren känns som ett straff, en liten robotvän som denna hade gjort att jag slipper skämmas för mina smutsiga golv och samtidigt slipper ha dåligt samvete för att jag aldrig använder min dammsugare som faktiskt bara står och samlar damm:) Den skänker jag gärna bort till ett annat hem!
 
Svar: 2 99%

Hemma damsuger jag för "jag tycker ju det är roligt ". Så det hade ju varit kul med en kompis.
 
Rätt svar 99%
Vit och beige katt ligger på rygg på en soffa med texten "Åh tänk om jag hade en lekkamrat, en sån som de andra missarna har". Två katter leker med en robotdammsugare på ett kaklat golv.
 
99%

Hade gärna haft en så jag slapp släpa dammsugaren mellan de olika planen - tänk vilken lycka att slippa det och samtidigt få en kompis som gör jobbet åt en !
 
2

Katthåren kanske kan hållas stången med en sådan!
 
Svar 99 %

Ge familjen en ärlig chans,
att skapa ett välstädat hem med glans.
Förinta lömska dammråttor med svans...

En smidig robot vore för oss,
den allra bästa julklappen förstås.

Istället för att frenetiskt städa,
spelar vi Fia med knuff på bräda.
Läser sagor och umgås med barnen,
vi drömmer om en enda julklapp under granen!
✨✨
 
nikasp
Rätt svar är 99%

Jag gjorde en årets-pappa-grej förra sommaren och integrerade barnens sandlåda med trädäcket. Det kan vara en av de sbsolut sämsta idéerna jag haft *och* genomfört. Barnen jublar men vi har sand överallt! Vore mycket inteessant att se hur en sådan manick funkar. Vi har 126 kvm enplanshus med låga/inga trösklar så den borde ta sig runt bra.
 
  • Haha
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Svar 99%
Har en stor villa på landet. Barn och kattor och hundar. Här tar ingen av sig skorna för att gå in och ut under dagarna. Alla drar in grus gräs sand mm och fäller hår och annat. Mitt hatobjekt nr 1 är dammsugaren. En som klarar sig själv utan att jag behöver hålla i den skulle göra livet lättare för hela familjen och våra vänner som kommer på besök (en del alergiker). Om jag vinner och den funkar som reklamen lovar, köper jag en till gästhuset som också behöver städas i ett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.