Svar: 2 (99%)

Som ungkarl spenderar jag hellre min tid på att skita ner huset med byggdamm än att städa upp det, så lite hjälp på traven vore ju inte helt fel.
 
Svar: 99%
Jag pallar inte dammsuga mer, hunden fäller och så fort man dammsugat ligger det päls på golvet, igen... Jag behöver hjälp av en evighetsmaskin...
 
2. 99 procent

Med två barn hemma var en är ett år blir det lätt stökigt hemma. Minsta kastar gärna mat och sölar ner. En robbot som hade städat hade varit kanon. Svårt att hinna med städ själv med jobb och träna grabben i fotboll.

Har själv astma så det behöver vara rätt dammfritt hemma, men det blir hellre att man tar medicin än hinna städa.

Skulle verkligen behöva hjälp att hålla rent.
 
2: 99%

Att vinna denna pryl vore underbart av framförallt två skäl:

1: Nu blir det lätt att motivera barnen till att plocka upp sina leksaker innan de käkas upp av dammsugaren!

2: Katten som får nästintill slaganfall av att se dammsugarmunstycket kommer att bli helnöjd. Jag bli lika nöjd när katthåren försvinner i ett swisch!
 
Svar 2, 99%

Min rygg är slut och jag orkar inte längre dammsuga. Tacksam en liten robot att slötitta på i soffan.
 
Redigerat:
Svar: 2 - 99%

Jag tävlar för att kunna ge bort denna till min mor i julklapp då hon svår bilateral höftartros och - som det inte vore nog - även arbetar som lokalvårdare. Såklart är morsan av den generationen att man arbetar tills man tuppar av men jag ser på henne så väl att hon har svår smärta konstant även om det inte yttrar sig i ord. Att kunna underlätta hennes vardag åtminstone i hemmet och kunna avlasta dammsugningen vore guld.
 
Rätt svar:
2. 99 procent

Motivering: Att dammsuga är de flestas gissel och mellan mig och min fru skapar det en hel del gnissel. Hoppas för familjefridens skull att denna gåva från eder låter oss båda slippa ta fajten och komma ur det hela med lite heder
 
Svar: 2. 99 procent

Att katterna kan ta sig in och ut genom kattluckan som de behagar underlättar min vardag i många avseenden, men inte när det kommer till städning! Jag imponeras ofta över hur de kan få med sig saker som löv, grenar och barr och dessutom verkar hoppa över dörrmattan som ligger precis innanför luckan.. :thinking: En liten dammsugarkompis hade gjort livet lättare för mig, och kanske kan även missarna acceptera den varianten framför den superläskiga dammsucken jag har idag.
 
Cheesen
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotdammsugaren som lär sig ditt hem

[bild]

Förenkla julstöket genom att låta en robotdammsugare hålla rent på golvet. Veckans vinnare tar hem en Vileda Relax HD VR302. Det är en smart robotdammsugare som både klarar 1 centimeter höga mattor, låga möbler och känner av trappavsatser. Initialt utför den cirkelrörelser för att orientera sig, därefter börjar den åka fram och tillbaka. Efter ett tag har den lärt sig hur ditt hem ser ut och kan navigera effektivt över golvet.

Totalt värde cirka: 2 600 kronor (rekommenderat pris)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor andel av allergenerna fångar Vileda Relax HD VR302 upp med sitt filter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 60 procent
X. 90 procent
2. 99 procent

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 30 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Vileda. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Freudenberg Home and Cleaning solutions AB, Vileda och Wettex för att de sponsrar den här tävlingen.
2, 99%

Att ha ett ljudkänsligt barn i hemmet är ingen lätt sak. Att byta ut samtliga vitvaror till tystare modell för att något år senare inse att boendet ändå inte passar och den investeringen får man inte igen är inte kul.
När vi byggde hus så valde vi medvetet tysta lösningar och har därmed lyckats skapa en hyfsat tyst hemmamiljö. Att rita huset med ett "maskinrum" där husets ljudkällor som värme, vatten, ventilation och annat surr får bo är en genialisk idé som vi tackar Finland för. Tysta vitvaror som är strategiskt placerade skapat också ett lugn i huset. Dock är det några saker vi ej lyckats lösa.

Nr1. Matberedaren, att leta åt sonens hörselkåpor och ge dessa till honom med orden stäng dörren för pappa kommer att låta i köket går väl an när man ska skiva potatis till kvällens gratäng, men roligt är det inte.
Nr2, Damsugaren. En mycket svårare nöt att knäcka. Man damsugar ju aldrig bara i ett rum när man tar fram brummo. Att kasta ut sexåringen för att få dammsuga känns inte heller som en bra lösning. Har nu provat några olika "silent"modeller, ingen funkar. Tyvärr är budjeten slut då några olika tystare modeller kostar därefter. Kanske kan en robot som städar när vi är borta fungera? Det är vårt sista hopp. Frugan är i och för sig nöjd med byggsopkvasten men den hjälper ju föga mot dammet som hon är allergisk mot. Hjälp!
 
Svar: 2 99%
Med två katter och ett barn hemma som är känsligt för damm försöker man dammsuga så ofta det går. Men dammråttorna förökar sig gärna :)

En robotdamsugare skulle underlätta mycket, speciellt nu när katterna tycker det är för kallt ute :)
 
Svar 2, 99%
Evighetsgöra: Sanera katthår, damm och grus...
Tänk så skönt att komma hem till ett välstädat hus!
Inför jul önskas självklart mindre stress och jäkt.
Tack vare Vileda Relax kan jag ägna mig åt andra projekt!
 
99%

Jag skulle kunna motivera med småbarn och allt det där, men tusan det handlar bara om hur slö och bekväm jag är. Jag behöver en för att hålla rent efter mig. Har sopat under mattan i flera år nu, mattan början närma sig normal trappstegshöjd och behovet är akut!
 
  • Haha
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
2 - 99%

Så många bra motiveringar, men man försöker väl för att kanske ha chansen att göra tillvaron och närvaron enklare både för mig själv och min sambo!
Bor just nu i lägenhet inne i stan. Att släppa in frisk luft med vägen och avgaser precis utanför är bara att glömma. Får dammsuga och dammtorka flera gånger i veckan och nu när hunden fäller som värst blir det varje dag. Sambon har astma och kvalsterallergi. Får exem och utslag över hela kroppen om man inte håller rent.
Snart ska vi äntligen få flytta in i vårt nya hus som vi själva slitit med. Där man kan öppna och vädra!
Börja om med ett rent och nytt hem!
Så en smart städmaskin från Vileda skulle göra susen för oss både nu och sen!
 
Svar: 2, 99%

Med en fällande hund, två långhåriga katter och en snickare till sambo så behövs det lite extra städning i vardagen. Djurhår, kattsand och spån lite här och var, jag hoppas att robotdammsugaren allt smuts tar!
 
I
Svar: 2 (99%)

Som rent-på-golvet-freak ser jag ett stort behov av en oberoende part som kan sköta dammsugningen när jag snart flyttar ihop med min pojkvän (som har andra prioriteringar än ett rent golv). Slå ett slag för jämställdheten och vår relations framtid och ge oss en robotdammsugare!
(Då slipper vi också fokusera på hur det faktiskt är min hund som drar in det mesta gruset ;))
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.