2. 99%

Frun vill att vår gemensamma julklapp till oss själva ska vara en ny dammsugare. Att det behövs en ny råder det ingen tvekan om men jag lägger hellre pengarna på nya verktyg(sänksåg står på önskelistan) och renovering.
 
Svar: 2

Sen kotte nr 2 kom till jorden och vände upp och ner på våra liv och typ alla prydnadssaker så har dammsugning varit ett dagligt bestyr. Eftersom vi har en centraldammsugare med 8 m slang så är det alltför bökigt att ta ut och in den varje dag. "Ormen" som den döpts till bor sedan 2 år permanent i vardagsrummet där han ligger i en stor hög. En robotdammsugare i hemmet skulle gör att vi äntligen kan slippa den där jäkla slangen som barnen hela tiden går och ramlar över.
 
  • En centraldammsugarslang på ett trägolv med munstycke liggandes i en stor hög, liknande en orm.
Svar 2
Vi bor på en byggarbetsplats i sen snart ett år tillbaka och använder en grovdammsugare varje dag. Nu är det bara några veckor kvar innan vi är klara. Efter det vore det väldigt tacksamt att slippa dammsuga själv
 
A
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotdammsugaren som lär sig ditt hem

[bild]

Förenkla julstöket genom att låta en robotdammsugare hålla rent på golvet. Veckans vinnare tar hem en Vileda Relax HD VR302. Det är en smart robotdammsugare som både klarar 1 centimeter höga mattor, låga möbler och känner av trappavsatser. Initialt utför den cirkelrörelser för att orientera sig, därefter börjar den åka fram och tillbaka. Efter ett tag har den lärt sig hur ditt hem ser ut och kan navigera effektivt över golvet.

Totalt värde cirka: 2 600 kronor (rekommenderat pris)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor andel av allergenerna fångar Vileda Relax HD VR302 upp med sitt filter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 60 procent
X. 90 procent
2. 99 procent

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 30 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Vileda. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Freudenberg Home and Cleaning solutions AB, Vileda och Wettex för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: nr2 dvs 99%

Jag behöver vinna för jag har en extremt allergisk dotter. Hon är så allergisk att hon tom har varit "försöks kannin" åt ett läkemedelsföretag i samarbete med Sachsska barnsjukhuset i Stockholm. Tyvärr blev hon efter någon månad bortplockad från försöket för hon var för allergisk även för det forskningsprojektet.
:(
 
V
Svar: 2

En perfekt grej som underlättar i vardagen när arbetet drar ut på tiden. Gör så att man får mer kvalitetstid med barnen i stället.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn robotdammsugaren som lär sig ditt hem

[bild]

Förenkla julstöket genom att låta en robotdammsugare hålla rent på golvet. Veckans vinnare tar hem en Vileda Relax HD VR302. Det är en smart robotdammsugare som både klarar 1 centimeter höga mattor, låga möbler och känner av trappavsatser. Initialt utför den cirkelrörelser för att orientera sig, därefter börjar den åka fram och tillbaka. Efter ett tag har den lärt sig hur ditt hem ser ut och kan navigera effektivt över golvet.

Totalt värde cirka: 2 600 kronor (rekommenderat pris)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor andel av allergenerna fångar Vileda Relax HD VR302 upp med sitt filter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 60 procent
X. 90 procent
2. 99 procent

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 30 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Vileda. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Freudenberg Home and Cleaning solutions AB, Vileda och Wettex för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 2
Som småbarnsförälder är alla förenklingar i vardagen välkommen. Vill lägga så mycket tid som möjligt på det som känns viktigast, och det är inte städning utan att leka med barnen! Att få komma hem till ett nydammsuget hem varje dag skulle kännas otroligt skönt och minska vår stress i familjen.
 
1. 99 procent
2. Jag är dammallergiker, astmatiker, stor djurvän (har fem katter), bor på landet och har alldeles för mycket att göra för jämnan. Tänk vad skönt om någon annan (eller annat) skötte dammsugningen åtminstone. Den tiden jag sparar i så fall är ju guld värd.
 
Rätt svar är 2, dvs 99%.

Jag tror inte på funktionen av en robotdammsugare men vill gärna bli överbevisad,
 
svar 2 99 %
för att jag är rätt lat helt enkelt.... det finns viktigare saker i livet :)
 
Svar 99 procent.

Som nyblivna förstagångs-husägare och förstagångs-föräldrar blir det inte alltid så mycket tid över för städning. Och nu när lillen börjar krypa vore det ju galant om han slapp bli nyfiken på smaken på dammråttor utan kunde fokusera på annat, typ morotspurén och potatismoset...
 
svar 2.
För att jag hellre bygger på huset än städar.
 
Nr 2 99%

Jag hatar att städa...
 
2. 99 %

Med två barn och aktiviteter varje dag, skullle denna sak verkligen underlätta. Speciellt eftersom astma finns I familjen och vi måste städa ofta!
 
Svar 2 99%

Med hund och allergier i familjen som gör det svårt att damsuga när de reagerar även på damsugning så vore det bra med en robotdamsugare som damsuger när ingen är hemma.
 
Svar: 2. 99 procent

Denna skulle göra susen då vi har katter som gillar att håra ner och sprida sin kattsand(!) över alla golv.
Och så kan den hjälpa till nu när vi ska börja renovera lite så den kan ta upp dammet som sprider sig i hela huset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.