Vinn robotdammsugaren som lär sig ditt hem

Vileda Relax HD VR302 robotdammsugare på trägolv nära en blå trappavsats.

Förenkla julstöket genom att låta en robotdammsugare hålla rent på golvet. Veckans vinnare tar hem en Vileda Relax HD VR302. Det är en smart robotdammsugare som både klarar 1 centimeter höga mattor, låga möbler och känner av trappavsatser. Initialt utför den cirkelrörelser för att orientera sig, därefter börjar den åka fram och tillbaka. Efter ett tag har den lärt sig hur ditt hem ser ut och kan navigera effektivt över golvet.

Totalt värde cirka: 2 600 kronor (rekommenderat pris)

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor andel av allergenerna fångar Vileda Relax HD VR302 upp med sitt filter?
Svaret hittar du här: http://www.vileda.com/se/robotdammsugare-vr302.html

1. 60 procent
X. 90 procent
2. 99 procent

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 30 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Vileda. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Freudenberg Home and Cleaning solutions AB, Vileda och Wettex för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
2. 99 procent

Min fru har just tvingat mig att köpa en handdammsugare på "Black Friday" trots att det jag ville köpa var en robotdammsugare för att slippa gå runt och hitta dammet och brödsmulorna i köket själv. Detta vore därför den perfekta julklappen till mig så att jag slipper gå runt med handdammsugaren och istället kan få läsa byggahus.se i lugn och ro på surfplattan efter middagen...
 
Svar= 2

Motivering.
Oj, en robotdammsugare skulle göra susen.
Driver egen restaurang och att dra fram dammsugaren står väl inte högst upp på listan när man kommer hem.
Alltid funderat på att skaffa mig en robotdammsugare.
Varför inte nu :D
 
Svar 2

Med hund, två barn och grus ute så har man en mindre sandlåda blandat med hundhår inne den här tiden på året! Har redan sett ut parkeringen under en byrå men sambon är tveksam om dom klarar av jobbet! Den här maskinen ska få bekänna färg och motbevisa henne :D
 
ullet
Svar: 2 99%

När katten är borta dansar (damm-)råttorna på bordet. Jag behöver hjälp att fånga dom av någon som hittar in i alla vinklar och vrår!
 
Svar 2. 99 procent.

Har både hund och hundallergi. En Vileda Relax HD VR302 skulle göra livet lättare eftersom hunden numera är en familjemedlem som ska bo kvar i många år,
 
2) 99%.

Hustrun vill ha en robotdammsugare för att få bort katthår och damm från kaminen från golvet innan de fastnar i våra lungor. Den här verkar perfekt för att minska problemen med allergener - kanske minskar mina snarkningar om det blir mindre damm?
 
Svar 2, 99%.

Det där är precis vad jag behöver när jag har lagt tillbaks golvet i mitt 220 kvadratmeter stora vardagsrum! Två hundar och tre katter gör ju inte behovet mindre direkt...
 
Svar: 2.

Både jag och min sambo lider av allergi, så denna dammsugaren hade varit perfekt för oss. Dessutom tror jag att vår lille katt hade tyckt det hade varit roligt med någon ytterligare på hans nivå ;)
 
Svar 2: 99 procent

En tävling i min smak. Då jag är lagd åt det pedantiska hållet så städas det dagligen. Med lite avlastning på dammsugningen om vardagarna så kanske tid kan frigöras till att putsa fönsterna lite oftare, de är gräsliga i skrivandets stund!
 
Svar 2: 99%

Perfekt när man nyligen skaffat ny bostad. Sen att man själv är mer pedantisk än sambon och har hund som gillar grus och sand lite väl mycket som gärna letar sig med hem. Då behöver man all hjälp man kan få.
 
Redigerat:
Svar:99%
Är less på att dammsuga flera ggr per dag efter alla katter och ungar. Mycket värdefull byggtid som går förlorad pga det.
 
Heij83
Svar: 99%
Med två hundar och två barn med boende på landet så är dammsugning mins 1ggr om dagen ett måste :sweat:
 
Rätt svar 99%

Med katter, hundar och två småbarn som älskar att vara ute i trädgården så går dammsugaren varm här hemma, en robotdammsugare hade onekligen gjort familjelivet enklare, den hade dessutom passat ypperligt nu när vår dammsugare håller på att ge upp
 
5
Svar:2
För att det helt enkelt är alldeles för tråkigt att dammsuga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.