Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den som ska bygga eller renovera vill förstås fotografera och dokumentera processen i bästa möjliga kvalitet. Veckans vinnare kommer att få möjlighet att göra precis det, eftersom den tar hem Panasonic Lumix TZ200. Kameran har precis blivit utsedd till årets produkt och årets bästa superzoomare. Med 15x zoom, 4K-video och pekskärm kommer du att kunna både filma och fotografera i bästa kvalitet. USB-laddning och Wifi-överföring är andra smarta finesser. En perfekt kamera som är smidig att ha med sig och enkel att handha.

[bild]


Totalt värde cirka: 9 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger Panasonic Lumix TZ200?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 330 gram
X. 340 gram
2. 350 gram

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Panasonic. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Panasonic för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 340 gram
Motivering: Youtubar och borde göra det med en annan kamera än mobilen :)
 
X. 340 gram

Då min nuvarande kamera är på väg att ge upp vore detta den perfekta arvtagaren för att fortsätta dokumentera livet.
 
X: 340gr

Som den latmask jag i grunden är behöver jag lite motivationshöjare i form av prylar om jag ska bli riktigt sugen på att göra ”jobbiga” saker.
Att ta sig ut i löparspåret går t.ex lättare med ett nyinköpt pulsband, och att laga mat blir roligare men nya tekniska hjälpmedel.
På samma sätt tänker jag att en kameravinst kan peppa mig att få gjort, och såklart noga dokumenterat, några av alla bygg-/renoveringsprojekt jag funderar på.

/GC
 
Svar x: 340g

Med en inbokad drömresa till Tokyo som en belöning efter ett lyckat renoveringsprojekt hade det varit trevligt att kunna få till bättre bilder (med en japansk kamera dessutom) än mobiltelefonens! När displayen dessutom kraschade på den gamla kameran så står vi idag utan.
 
Kameran väger 340g

Jag har en fotointresserad fru som älskar att ta före och efter bilder efterhand vi renoverar eller designa om något rum i vårt hus. Dessa lägger hon sedan ut på sin blogg för inspiration till andra.
Hon har dock endast använt mobilen för att foto så denna testvinnande kamera vore ett stort lyft :)
Har även en dotter som gärna filmar små klipp och lägger ut på Youtube.
Hoppas hoppas.....på fina bilder och småfilmer!!!
 
340 gram

Jag skulle ge den till min sambo så att hon kan dokumentera när jag nästa sommar ska förse vår gamla, fina timmerloge med en skyddande brädfodring. Hon brukar ha dåligt samvete för att hon inte klarar av att göra en tung bygg-insats men på det här sättet kan hon känna sig delaktig i projektet och jag behöver inte vara orolig att hon överanstränger sig.
 
Svar: X 340 g

Jag och sambon har köpt första huset och helrenoverar. Vi knäpper mycket kort och skickar till släkt och vänner som bor långt bort så de kan hänga med och se vad vi gör.
Min mobilkamera är skräp så bilderna känns aldrig rättvisa, ibland undrar de till och med vad bilden föreställer men där får man skylla hälften på fotografen :p.

Vi vill kunna skicka bilder till familjen med fantastiskt fokus och superb färgåtergivelse! (y) Med en överlägsen kamera kan jag kanske bli en bättre fotograf på köpet!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den som ska bygga eller renovera vill förstås fotografera och dokumentera processen i bästa möjliga kvalitet. Veckans vinnare kommer att få möjlighet att göra precis det, eftersom den tar hem Panasonic Lumix TZ200. Kameran har precis blivit utsedd till årets produkt och årets bästa superzoomare. Med 15x zoom, 4K-video och pekskärm kommer du att kunna både filma och fotografera i bästa kvalitet. USB-laddning och Wifi-överföring är andra smarta finesser. En perfekt kamera som är smidig att ha med sig och enkel att handha.

[bild]


Totalt värde cirka: 9 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger Panasonic Lumix TZ200?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 330 gram
X. 340 gram
2. 350 gram

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Panasonic. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Panasonic för att de sponsrar den här tävlingen.
340 gram
 
Denna snygga Panasonic Lumix TZ200 väger mindre än de två chokladkakorna som jag råkade "smaka på" tidigare idag, endast 340g!

Jag är en inbiten och trogen användare av choklad och Panasonics produkter där sistnämnd alltid levererar god kvalité medan förstnämnd oftast bara är god.
I detta hem står det Panasonic på det mesta, allt från luftvärmepump tillTV, telefoner, blurayspelare, skruvdragare och sticksåg, microvågsugn, hårtrimmer och en freestyle från tidigt 90tal, men tyvärr ingen kamera av nyare mått som denna TZ200 står för.
 
  • Haha
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den som ska bygga eller renovera vill förstås fotografera och dokumentera processen i bästa möjliga kvalitet. Veckans vinnare kommer att få möjlighet att göra precis det, eftersom den tar hem Panasonic Lumix TZ200. Kameran har precis blivit utsedd till årets produkt och årets bästa superzoomare. Med 15x zoom, 4K-video och pekskärm kommer du att kunna både filma och fotografera i bästa kvalitet. USB-laddning och Wifi-överföring är andra smarta finesser. En perfekt kamera som är smidig att ha med sig och enkel att handha.

[bild]


Totalt värde cirka: 9 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger Panasonic Lumix TZ200?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 330 gram
X. 340 gram
2. 350 gram

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Panasonic. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Panasonic för att de sponsrar den här tävlingen.
Den väger 340gr
Lämplig storlek på kamera att ha med på resor.
 
340 gram.
Kommer fota min familj på våra fjällvandringar, är less på mobilens brister som kamera.
 
340g

Min son har köp sig en fin kamera och det hade varit om jag också hade den så vi kunde åka på ”fotoresor” ihop
 
340 gram väger denna härliga kamera.

Nu när jul närmar sig med stormsteg och tankarna går mellan en ryggkliare eller en ny vattenkokare till frun så dyker denna upp! Hon hade häpnat om hon öppnat denna på julaftons morgon.. lovar att en bild på henne med den nya kameran isåfall.

Hoppas på tomten kommer blixtrar till jul! :giggle:
 
Svar: X. 340 gram

Snart ska 70-tals-eländet på övervåningen bort :D(y). Likaså 80-tals-dito på nedervåningen. Det måste ju bara dokumenteras, för jag är övertygad om att jag inte kommer att minnas hur illa det var efteråt :thinking:.
 
  • Gammaldags badrum med badkar, handfat, toalett och grönt golv i behov av renovering.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.