svar X 340 gram väger den fina kameran, Jag vill fota nära och på långt håll , barnbarn med spring i benen, våra små odlingar på sommaren så de minns det när de blir stora, fota i pulkabackens fart,djuren i skogen ja,,allt som gör mig glad,varje dag,hoppas det blir en julklapp till mig och hela familjen så vi kan föreviga de dagar vi möts! Livet är så kort,, men man kan föreviga det på kort!
 
340 gram väger den.

Min mobilkamera tar totalt värdelösa, oskarpa bilder. Vore sååå roligt att få vinna den här!
 
Min Leica CL har hängt med sen 1976. Framkallar själv..Men nu har det blivit svårt hitta filmrullar så en digital med bra optik vore fint. Ps 340 gram är vikten.
 
X. 340 g.

I somras badade jag i de salta vattnen kring Kosteröarna - tyvärr råkade det bli tillsammans med min fantastiska TZ-100... Det hade varit perfekt med en kompetent ersättare som låter mig komma så nära motiven och även filmar i 4K!
 
Svar: 340g

Börjar jag bli gammal?!
Enligt vänner och bekanta så har vi, jag och min sambo lyckats plocka en del "vuxenpoäng".
Ja, kanske det? Det är inte direkt alla i våran bekantskapskrets som börjat mata fåglar i större utsträckning.
Fågelbord, frömata
re, fågelautomater och talgbollar hänger och står nu utanför köksfönstret i ståtlig glans!
Åh, gissa vad fåglar vi har fått! Nu är det konkurrens på morgnarna om bästa bordsplatsen när frukosten ska utspisas, för att få bästa vy över fåglarna.
Ibland är dem små rackarna snabb, lite för snabb för att vi ska hinna slå upp dem i fågelboken och
eftersom vi tävlar mot svärmor så hade det varit ypperligt bra att kunna stärka bevisningen med fina bilder, speciellt med denna zoomen!

 
X. Den väger 340 gram.

Perfekt med 15x zoom så att jag inte behöver lägga energi på att gå nära det jag ska fota utan kan fokusera på att planera nästa renoveringsprojekt.
 
Svar x 340g

Jag längtar efter våren! Jag renoverar ett ruckel från 1929 på den skånska landsbygden. Jag står högst upp med en vän och lägger plåttak. Barnen klättrar och bygger koja i trädet brevid, min man skriver och tittar på utsikten. Precis då är harmonin total, ljuset perfekt, livet som mest värt att leva. Jag tar upp min Lumix ur fickan, och jag vet vad som ska hänga på väggen i hallen när vårt hus äntligen går att bo i.
 
F
När jag bygger är det ren komik.
Och måste dokumenteras med denna Panasonic.

Golvet läggs med ett klick.
Jag tror det är klart, för ett ögonblick.

Men varför finns det så mycket golvrester?
Jag har missat att skarva, hjärnan tog semester.

Nu tar jag fram cirkelsågen och sågar i figur.
Jäkla vad snett det blev, här krävs fotocensur.

Med inbyggd stereomikrofon, perfekt ljudåtergivning.
Boom, När köksdörren slår ner, felaktig rivning.

Leicas autofokus lär ta schyssta bilder av vattenläckan av bara farten.
Och tillsammans blir det ett fyrverkeri med den avsågade scarten.

När jag är färdig med lägenheten ser det ut som ett hygge.
Välkommen till mig, världens fuskbygge!

Och sist men inte minst, är det ju bra med Wifi-överföring.
Så kan fler ta del av min renoverings-förstöring.
 
Redigerat:
Svar: X - 340 gram
Min son har precis börjat ha Foto som tillval på gymnasiet. Jag vill ge honom en bra start så han kan dokumentera sina upplevelser på ett bättre sätt än med en mobilkamera. Jag har redan klarat av mitt husbygge - han har hela livet framför sig!
 
Lumix väger 340 gram
Vid behov lätt att ta fram.
När man ska bygga, ändra och renovera
blir inga pengar kvar att på kamera spendera.

Zdenko Turkowitch
tel : 0707208046
zt1943@gmail.com
 
F
F filip lager skrev:
När jag bygger är det ren komik.
Och måste dokumenteras med denna Panasonic.

Golvet läggs med ett klick.
Jag tror det är klart, för ett ögonblick.

Men varför finns det så mycket golvrester?
Jag har missat att skarva, hjärnan tog semester.

Nu tar jag fram cirkelsågen och sågar i figur.
Jäkla vad snett det blev, här krävs fotocensur.

Med inbyggd stereomikrofon, perfekt ljudåtergivning.
Boom, När köksdörren slår ner, felaktig rivning.

Leicas autofokus lär ta schyssta bilder av vattenläckan av bara farten.
Och tillsammans blir det ett fyrverkeri med den avsågade scarten.

När jag är färdig med lägenheten ser det ut som ett hygge.
Välkommen till mig, världens fuskbygge!

Och sist men inte minst, är det ju bra med Wifi-överföring.
Så kan fler ta del av min renoverings-förstöring.
340gram glömde jag!
 
svaret:340g
Har fotat med telefoner så länge och trott mig få såå bra bilder, men hallå! inga telefoner går upp mot en sån kamera! Aldrig!
 
Svar: X. 340g

Min nuvarande lumix fyldes med sand på beachen i sommras. Saknar den vid varje kodakmoment.
 
j.f.s
Svar X, 340gram

Ja vad ska man skriva för fyndigt? Jag har inget brinnande fotointresse, inte någon svår renovering. Vad jag har är tre barn i åldrarna 3-11 år och inte nog med det! Nu har jag dessutom helt plötsligt fått tre bonusbarn efter skilsmässa och en ny fin fröken i mitt liv. Två av dessa bonusbarn tävlar i enduro medans mina egna föredrar slalom. En ny riktigt bra kamera vore grymt när alla dessa barn ska fotograferas, både vid sport och vid sammankomster!
 
Jag svarar X, 340g. Kameran skulle vara en perfekt följeslagare på mina och hundarnas naturvandringar. Smidig, lätt och kompetent.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.