Snickare, byggare, rörmokare, elektriker...tillhör de ett särskilt släkte som saknar tidsuppfattning och hyfs?
Ville bara ge er som står i stånd att låta någon annan göra något för er i huset att beakta följande:
Tidsuppfattningen fungerar INTE.
Att ringa och och säga att man är sén finns inte på deras karta. Vilka andra yrkesgrupper kan bete sig såhär mot sina kunder och förvänta sig att man får fortsatt jobb???
Att man själv får ta ledig för att stå där och vänta för att öppna och försakar en djävla massa bryr de sig inte på.
Så snart något är jobbigt dvs felar som inte hör till standardmallen så blir det knorrigt värre. Det heter att "jag lovar att ringa dig imorgon förmiddag" betyder egentligen att "jag vet inte vad som är fel och jag orkar inte ta reda på det ..än. Du får ringa och jaga mig istället tills jag behagar svara"

Jag önskar att jag någon gång blev bevisad motsatsen av någon entreprenör....men det har inte skett än.

*hopplöst*
 
Hej !
Ja dom är ju en exakt kopia av vad samhället är idag, sköt dig själv o skit i andra,
det är ju egot som gäller...

...på dom bara dom rör ju på sig...

//goerana

 
Jag kan inte annat än att hålla med.Jag tror inte folk skulle tro det om jag berättade vad jag mötts av när det gäller så kallade rörläggare.
 
C
Vi har säkert haft fler än 10 villor....

Första köpte vi 1969...

Hantverkarna har varit likadana hela tiden.... d.v s helt respektlösa lindrigt skrivet(sagt)

MEN någon har varit bättre en alla andra, gudskelov var det den senaste

Carra ;) ;)
 
Samma erfarenhet. Just detta att man bokar en tid, stannar hemma från jobbet och att de ger blanka f..n i att dyka upp. Behagar inte ens ringa. När man sedan själv ringer för att höra när de behagar dyka upp får man inte ens en ursäkt. Har hänt flera gånger med olika hantverkare. Såpass många gånger att jag inte längre blir förvånad när det händer.

Tror dessa individer att deras kunder inte har något annat för sig än att sitta och vänta på att de skall dyka upp, eller vad? Har full förståelse för att tidplaner kan spricka o.s.v. men då tillhör det väl vanligt j..a hyffs att ringa och meddela kunden (det är det i.a.f. i den bransch jag jobbar inom)?
 
"man får vad man betalar för" höll jag på att säga. ;D
 
ossie k skrev:
"man får vad man betalar för" höll jag på att säga.  ;D
Stämmer verkligen inte .. hantverkare är ju sjukt dyra att anlita.
 
Mycket handlar om att man inte får en rolls för pengen av en skoda.
 
Jag delar ochså tidigare åsikter om att många hantverkare verkar sakna vanlig hyfs. Det skall dock påpekas att långt ifrån alla är "slashasar" som inte bryr sig. Har hållt på att färdigställa övervåningen på vårat hus och har då tagit in hjälp med elen samt måleriarbeten hittils. Det har faktiskt fungerat väldigt bra med dom som vi har anlitat. Kommer i tid, jobbar när dom är där, tipsar om saker inom deras yrkesområde osv.
NU har vi iofs fått både elektriker och målare rekommenderade utav bekanta så lite försprång mot Gulasidorna hade vi väl :)
 
sville skrev:
Mycket handlar om att man inte får en rolls för pengen av en skoda.
Har verkligen inte jagat priser, så jag förstår inte riktigt vad du är ute efter? Är beredd att betala bra (och vitt) för kompetent folk. Om de dyker upp vill säga.

Observera att jag inte drar alla över en kam. Har haft kontakt med bra hantverkare också, som dyker upp vid avtalad tid. Men det är även oproportionerligt många som inte gjort det. Gäller både dem jag anlitat själv och dem som hustillverkaren anlitat.

I stort sett samtliga har gjort ett bra jobb när de väl dykt upp så det är inte där problemet legat.
 
ossie k skrev:
"man får vad man betalar för" höll jag på att säga.  ;D
Qué? Jag är av den trista sortens människor som väljer VITT när jag ska anlita, särskilt till ett sådant här stort projekt! Jag kan säga att jag är oerhört glad för att vi valde den vita vägen annars hade vi nog stått här med skulder upp över våra öron Men hur som haver. Vi har alltså betalt VITT och dyrt är det men i slutändan förhoppningsvis värt det.
Men att uttala sig om att man får vad man betalar för passar sig icke här. Förstår inte vart du fick det ifrån...
 
Men om man har betalt för en rolls och frå en skoda - om du förstår vad jag menar så har man väl all rätt att bli irriterad?
sville skrev:
Mycket handlar om att man inte får en rolls för pengen av en skoda.
Sén handlar det inte om utförandet för jobba de kan dem och det ser bra ut än så länge men själva attityden är så förbaskat trist.
 
il_duce skrev:
Stämmer verkligen inte .. hantverkare är ju sjukt dyra att anlita.
Är dom? det beror väll på hur man ser på det.
 
il_duce skrev:
Stämmer verkligen inte .. hantverkare är ju sjukt dyra att anlita.
Jaa, minst lika dyra som vilken annan normalavlönad yrkesgrupp som helst..

Det är inte hantverkaren som är dyr, det är det svenska skattesystemet.
 
Håller med om inställningen hos väldigt många hantverkare man stöter på. Men samtidigt. Har du lämnat in bilen nyligen? Stora verkstäder i storsäderna tar över 1500kr/tim men då har man ju lokaler och en massa andra kostnader men ändå. Men å andra sidan så skälls det otroligt på dessa firmor också! Ha ha. (Ps ja jag jobbar själv i bilbranschen ;))
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.