Den väger 340 g
Nu för tiden fotar vi mest med mobilerna, vore så roligt att fotografera med en bra kamera och äntligen kunna ta lite bättre bilder på husrenovering, fåglar inpå knuten och snygga solnedgångar som inte ser halvtrista ut på bild.. Fast egentligen skulle nog det roligaste vara att ge den till min man som önskar sig en, sen kan jag ju låna den ibland..
 
X. 340 gram

Hört mycket bra om Lumix, men aldrig fått testa själv.
Spännande att få utvärdera en ny produkt, för att se om den håller måttet
Vi har många projekt på G och det skulle underlätta med ett bra verktyg för ändamålet.
Vi tänker såfall använda den för att dokumentera före, under tiden och efter både eget arbete och efter hantverkare, vilket tyvärr är en liten nödvändighet idagens samhälle. Samt att också dokumentera ägodelar enligt försäkringsbolagets önskemål.
 
340g!

Skulle vilja vinna kameran för att få ge bort den till min svärmor (som idag försöker fota de fem(!!) barnbarnen med sin gamla usla digitalkamera) i julklapp med följande rim:

När som något du vill avbilda
spänningen gör nerver vilda
Du skakar sem vettskrämd hjurt
Det blir inte särskilt bra på kort
Klappen här ger stadig hand
Så att du med uppgift går i land!
 
Rätt svar på frågan: X. 340 gram

Motivering: Jag tycker att just jag borde vinna så att jag kan dokumentera mitt fritidshusbygge på ett mer detaljerat och inspirerande sätt än vad jag redan gör. Med hjälp av en riktig kamera med t.ex. självutlösare och gigantisk zoom så skulle jag kunna ta helt andra foton än vad min nuvarande kamera tillåter mig att göra idag. Förhoppningsvis kan bättre foton bidra till en projekttråd som skapar liv i forumet och visar för andra att inget projekt är för stort och allt går att göra, för alla.
 
Redigerat:
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den som ska bygga eller renovera vill förstås fotografera och dokumentera processen i bästa möjliga kvalitet. Veckans vinnare kommer att få möjlighet att göra precis det, eftersom den tar hem Panasonic Lumix TZ200. Kameran har precis blivit utsedd till årets produkt och årets bästa superzoomare. Med 15x zoom, 4K-video och pekskärm kommer du att kunna både filma och fotografera i bästa kvalitet. USB-laddning och Wifi-överföring är andra smarta finesser. En perfekt kamera som är smidig att ha med sig och enkel att handha.

[bild]


Totalt värde cirka: 9 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger Panasonic Lumix TZ200?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 330 gram
X. 340 gram
2. 350 gram

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Panasonic. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Panasonic för att de sponsrar den här tävlingen.
Den väger 340 gram.
Jag skulle bli så glad om jag vinner för då ska jag dokumentera alla renoveringar och tillbyggen vi kommer att göra i vårt allra första hus
 
Den väger 340 gram.

När jag är ute och reser letar jag alltid efter inspiration till sådant som kan förbättra mitt hus och min trädgård. Det finns inget bättre sätt att komma ihåg bra idéer än med några bilder. Dessutom underlättar det mycket när man ska förklara vad man har tänkt för någon annan. En riktigt bra kamera skulle verkligen komma till nytta, redan vid nästa resa som är planerad till mitten av december!
 
X 340 gram med batteri och minneskort :)

Jag måste lägga upp en bild på min trefärgade byggbil som fått mycket uppmärksamhet i min tråd https://www.byggahus.se/forum/threads/fran-exekutiv-auktion-till-lantlig-idyll.329148/

Jag har beskrivit hur gräsligt ful men funktionell den är och nu ställs krav på bildbevis. Jag behöver en bättre kamera som kan fånga stenskott och olika nyanser av rött i dåligt svenskt novemberljus.
 
E
340 gram

Jag skulle framförallt fota istället för arbets med alla ändlösa hemmaprojekt.
 
Rätt svar är 340 gram.

Kameran skulle komma väl till pass vid vårt husbygge som vi står inför nu och att kunna ta bra bilder på barnen till min sambos fotoböcker som hon gör ett par om året.
 
Svar: X - 340 gram!

Vi bygger vårt första alldeles egna hem på en annan ort. Sambon är där dagligen och tittar på hur bygget framskrider då han arbetar i närheten.
Jag däremot får se huset i verkligheten ungefär varannan vecka.
Han lovar att ta bilder och jag tjatar ständigt på honom att jag måste få se vad som händer då det ändå är ett helt hus vi håller på bygger. Vårt livsverk.
Vårt suddiga livsverk... :thinking:
Med en Panasonic Lumix hade även jag fått följa med bättre i byggprocessen!
 
  • Suddig inomhusbild av ett pågående husbygge med isolering och oavslutade väggar.
  • Gilla
Jeppenator
  • Laddar…
X. 340 gram

Motivering:
Sambon fyller år snart och som student är presentkassan skral. Hennes 30-års present från förra året blev uppskjuten till efter min examen i vår och det vore trevligt att kunna ge henne något fint innan dess. Passande nog så kommer vi i år få gå på vår dotters första Lucia, vore fantastiskt att ha en riktig kamera att ta bilder med då istället för med mobilkameran.
 
Svar:340 gram.

Om jag vinner kameran kommer jag både ta fina bilder på min son samt mitt kommande barn. Jag skulle även kunna börja ta fina bilder på mina pågående projekt som är:
Garagebygge samt attefallshus som ska bli förråd och lekstuga. tanken är att lekstugesidan ska se ut som en mack från 50-talet.
 
Svar: X) 340g
Jag är gammal och slö och orkar inte bära runt på min fina systemkamera. Dessutom står jag varje vecka och berättar för folk att ”de bästa bilderna tar man med den kamera man har med sig”. Kanske dax att börja leva som man lär, och ha denna kamera med sig jämt....
 
Svar: X

Jag har en sotr, fin systemkamera som jag är väldigt nöjd med, bortsett från en sak: Bästa kameran är den man har med sig. Stora kameran är bra om man ska ut på "fotoexpedition". Men, oftast vill man ha en kamera som ryms i fickan, inte en stor best med långt teleobjektiv som hänger runt halsen som en fallossymbol rest till turismens ära.
 
Hej.
Den väger 340 gram.

Jag skulle använda den till att fota vår nästa semester. Vårt bygge är snart slut och det är vi också , så vi behöver definitivt vila upp oss på varmare breddgrader och vi vill gärna ha foton för att bevisa att vi gör annat än renoverar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.