D09
Svar x

Den kameran skulle jag vilja ha med i ishallen.

Som ansvarig för föreningens hockeyskola och även lagledare för grabbens lag så har jag ofta väldigt bra förutsättningar för att fota och videofilma spelarna som de sedan kan ta del av.

Hitills har jag lånat farsans gamla Sony men det är dags att klippa navelsträngen och låta han ha den ifred ;)

Sponsrar med ett kort på en underbar upplevelse från grabbens första gameday men med en bild som kunde haft mycket bättre kvalité och V50 är det dags igen då vi bjudit in några hockeyskolor från grannkommunerna att spela matcher <3

Hade varit underbart med en bra kamera till det tillfället :)
 
  • Barn som spelar ishockey i en ishall, en målvakt i förgrunden och aktiva spelare i bakgrunden.
Svar X, 340gr

Min nuvarande Lumix slutade just zooma så jag är i stort behov av en ersättare..
Gillar att använda en "riktig" kamera och inte bara mobilkameran, ger verkligen bättre resultat!
 
svar:340gram
Älskar att fota både hus och natur, för att dokumentera årstidernas växlingar !Fotar mycket växter i min trädgård och nu alla vackra dagar med himlen som ”brinner” !!
Har ingen kamera så jag fotar med mobilen, och den tar inga proffsiga bilder. En proffskamera med zuperzoom vore toppen art ha !!
 
Svar: X = 340 gram.

Med kameran skulle jag kunna föreviga en massa bilder på min fina familj!
 
F
Svar: X
Kärleken måste få sitt. Därför perfekt med denna kamera på dyksemester med kärestan, kompletterad med undervattenshus hoppas få en ny bild på valhajen Walle.
En stor valhaj omgiven av små fiskar simmar i klart blått vatten under dyksemester.
Naturligtvis fotobevis från renovering för senare sondering.
 
340 gram.är svaret.
En höjdare att kunna dokumentera mitt kommande gästhusbygge. Sist men inte minst, att kunna fota naturen, barnen, myrorna (nej kanske inte det).
 
X, 340gram

Med 3e minisnickaren påväg skulle en sådan superkamera göra livet enklare. Med kamerans snabbhet och skärpa hinner man kanske fånga barnens snickerier och egna renoveringsprojekt.
 
T
Svar: X, 340g

Köp av ny kamera har hamnat på lågprio-listan sen vi köpte hus, vi har senaste åren endast fotat med mobilerna, vilket är ok, men ger inte det där sista bästa kvalitetshöjningen.
Med denna kamera skulle dokumentationen av både hus och familj bli bättre, för att inte tala om fotandet av modellflyg och motorsport som är mina stora hobys, och som ofta kräver just en riktigt bra superzoom :)
 
Svar 340g
Har ärvt ett stort äldre hus som har bebotts men ej renoverats det minsta (inte ens underhåll) de senaste 25 åren. Det finns alltså MYCKET att åtgärda. 28 fönster t ex som behöver bytas, all el måste dras om (antikvärde) kök rivas , rördragningar m m . Bra foton för att hjälpa hantverkare att förstå vad som ska göras (då jag ej kan vara på plats) vore underbart att kunna förmedla med en bra kamera som denna. Har som så många andra en hyfsad mobil, men det räcker inte riktigt till när det gäller detaljer eller helhetsbilder. En trädgårdsmästare behövs också för att röja i den djungel som växt upp.
 
richardtenggren
X. 340 gram

Vi har i år dränerat, börjat bygga ut, bytt tak på huset eftersom vi förlängde det befintliga taket för att få ett enhetligt resultat med utbyggnaden och börjat planera om tomten. Så snart inleds fasadrenoveringen, där vi ska byta fasad(tegel idag) på huset och garaget(ihopbyggt), tilläggsisolera och byta fönster.
Men har ni sett några bilder? Precis, vi saknar en riktig kamera just nu. ;)
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den som ska bygga eller renovera vill förstås fotografera och dokumentera processen i bästa möjliga kvalitet. Veckans vinnare kommer att få möjlighet att göra precis det, eftersom den tar hem Panasonic Lumix TZ200. Kameran har precis blivit utsedd till årets produkt och årets bästa superzoomare. Med 15x zoom, 4K-video och pekskärm kommer du att kunna både filma och fotografera i bästa kvalitet. USB-laddning och Wifi-överföring är andra smarta finesser. En perfekt kamera som är smidig att ha med sig och enkel att handha.

[bild]


Totalt värde cirka: 9 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger Panasonic Lumix TZ200?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 330 gram
X. 340 gram
2. 350 gram

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Panasonic. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Panasonic för att de sponsrar den här tävlingen.
Skadade min Panasonic Lumix i somras måste skaffa en ny
Den nya väger 340 gran (X)
Torbjörn Gustavsson
Bäcken
Ankarsrum
 
Den väger 340 gram.

Motivering.

Då kan jag ta de kort så att alla tydligare kan se de misstag jag gör med huset :crysmile::crysmile:
En kamera av denna kvalité skulle vara otroligt häftigt att vinna :D
 
Svar 340 g

Svårt sjukdom har gjort mig sjukskriven sen flera år och sen snart 3 år sedna flyttade vi från Stockholm till landsbygden norr om Uppsala och det är ensamt jag älskar fota barnen våra 2 hundar och älskar fota naturen och vackra byggnader och hus, men äger ingen kamera så fotar med iPhone och har absolut inte råd med en kamera men en de saker jag mest vill ha är en kvalitets kamera vilket detta är efter har läst mer om det tänk att kunna äntligen kunna förstora upp foton ha på väggen och kunna skriva ut foton och allt dett av bra kvalite älskar ha foton på väggarna av alla barnen och även kunna dokumentera husrenoveringen av vårt hus även om der går sagt pga ekonomin men att ta vardagliga kort och vackra foton är viktigt för mig då jag har jobbiga dagar det lyfter mig de och kolla bra tv serier och dricka gott kaffe är bästa jag vet
 
Den väger 340 gram, svar x

Jag har alltid drömt om en kamera med Leica- optik, därför att jag vet hur otroligt bra dem är. Med den här kameran skulle jag kunna skapa helt fantastiskt skarpa bilder av naturen runt vårt nya fantastiska drömhus i Hälsingland.
 
Svar 340g

Eftersom den gamla kameran försvann någons i Frankrike på semester och både döttrar och fru tycker att systemkameran är för stor och tung vore det mycket trevligt att kunna ge denna som en julklapp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.