Den som ska bygga eller renovera vill förstås fotografera och dokumentera processen i bästa möjliga kvalitet. Veckans vinnare kommer att få möjlighet att göra precis det, eftersom den tar hem Panasonic Lumix TZ200. Kameran har precis blivit utsedd till årets produkt och årets bästa superzoomare. Med 15x zoom, 4K-video och pekskärm kommer du att kunna både filma och fotografera i bästa kvalitet. USB-laddning och Wifi-överföring är andra smarta finesser. En perfekt kamera som är smidig att ha med sig och enkel att handha.

Panasonic Lumix TZ200 kamera med utfälld zoomlins och pekskärm; årets bästa superzoom.


Totalt värde cirka: 9 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger Panasonic Lumix TZ200?

Svaret hittar du här: https://www.panasonic.com/se/consumer/kamera-och-videokamera/lumix-kompaktkamera/dc-tz200.html

1. 330 gram
X. 340 gram
2. 350 gram

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Panasonic. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Panasonic för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
emsan86 och 7 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den som ska bygga eller renovera vill förstås fotografera och dokumentera processen i bästa möjliga kvalitet. Veckans vinnare kommer att få möjlighet att göra precis det, eftersom den tar hem Panasonic Lumix TZ200. Kameran har precis blivit utsedd till årets produkt och årets bästa superzoomare. Med 15x zoom, 4K-video och pekskärm kommer du att kunna både filma och fotografera i bästa kvalitet. USB-laddning och Wifi-överföring är andra smarta finesser. En perfekt kamera som är smidig att ha med sig och enkel att handha.

[bild]


Totalt värde cirka: 9 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger Panasonic Lumix TZ200?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 330 gram
X. 340 gram
2. 350 gram

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Panasonic. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Panasonic för att de sponsrar den här tävlingen.

340 gram väger den.

Skadad fönsterkarm med flagande färg och synlig trästruktur hålls av en person.

Vinner jag kameran så kan jag ta bättre bilder och skicka till leverantören, de vill veta varför jag inte är riktigt nöjd med de nya fönstren, karmar, bågar, kassetter.....

Mvh P-A
 
  • Wow
Elina Blom Westergren och 1 till
  • Laddar…
Den väger 340 gram.

Motivation: Med denna kan jag fota och spela in mina maskinrenoveringar i mycket bättre kvaltié.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Den väger 340 gram.

Som nybliven första-hus-ägare så är det manga project som ska göras, men efter att ha bott där I två veckor blev det oplanerat dags att byta tak. och sen 3 fönster pga skadegörelse. och sen 1 dörr av samma anledning. Så nu har vi två GAMLA telefoner med urusla kameror och inget sätt att dokumentera våra framsteg I huset. Vi hade helt enkelt behövt den för att ha några minnen utav hur huset såg ut från början och vad vi gör själva.
 
Den väger 340 gram

Motivering: Nu är jag trött på att alla mobilbilder på barn, nya huset och renoveringar är suddiga och tråkiga. Denna kameran hade nog gjort under för bildkvalitén och nöjet att fota.

/Björn
 
Svar 340 gram

Nu när vi snart ska påbörja vårt bygge av huset så vore det kul att kunna dokumentera precis allt. Med en liten och smidig men bra kamera ökar möjligheten att ta bra bilder och framför allt att även ta med kameran överallt.

Det här är det enda huset vi någonsin har tänkt att bygga och leva i så det vore kul att få till riktigt bra kort att ha som minne i framtiden när våra egna minnen blir lite svaga.
 
Gammelnörden
Svar: X. 340g

Jag använder min mobiltelefon till att ta foton med och ibland sms:a. Närhelst jag dyker på trevliga byggnadsdetaljer tar jag foton men tyvärr blir bildkvalitet sådär på min iPhone5. För närbilder har jag en sugproppsmoj med förstoringsglas och det funkar sådär det också. Speciellt eftersom jag, förutom byggnadsdetaljer, är vansinnigt förtjust i att ta närbilder på insekter.
Det skulle verkligen vara balsam för själen att kunna ta bra, detaljerade foton och närbilder för att dokumentera renoveringar och restaureringsprojekt samt kunna ta användbara inspirationsbilder till dem samma.
T ex försökte jag ta bilder på ett jättefint reliefmönster på dörren till lekstugan på Tjolöholm slott. Men det bara gick inte att ta en bra bild med mobilen. Jag har typ femton bilder till från olika vinklar som alla är lika dåliga på att återge mönstret.:(
Närbild på en svart dörr med vertikala linjer och en gammal dörrhandtag i mässing.
Samt min hittills bästa närbild på insekt eller iallafall vingarna.;)
Närbild på en insekt på en blomma, med fokus på vingarna och blomställningen.
Denna Gammelnörd önskar sig en kamera i julklapp, tack.:):heart:
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den som ska bygga eller renovera vill förstås fotografera och dokumentera processen i bästa möjliga kvalitet. Veckans vinnare kommer att få möjlighet att göra precis det, eftersom den tar hem Panasonic Lumix TZ200. Kameran har precis blivit utsedd till årets produkt och årets bästa superzoomare. Med 15x zoom, 4K-video och pekskärm kommer du att kunna både filma och fotografera i bästa kvalitet. USB-laddning och Wifi-överföring är andra smarta finesser. En perfekt kamera som är smidig att ha med sig och enkel att handha.

[bild]


Totalt värde cirka: 9 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger Panasonic Lumix TZ200?

Svaret hittar du här: [länk]

1. 330 gram
X. 340 gram
2. 350 gram

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Panasonic. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Panasonic för att de sponsrar den här tävlingen.
X. Ska bygga hus nästa år och vill ha det bäst tänkbara beviset i 4K, för att visa er alla.
 
340g

Skulle fota min katt i närbild men det blev inte alls bra.
Kanske en ny kamera kan hjälpa till?
Oskarp närbild av en katts ansikte med fokus på ögonen.
 
  • Haha
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Rätt svar X 340g.

Nyköpt hus och till sommaren börjar byggprojekten på riktigt. Först ut är en planerad altan delvis på styltor i slänten bakom huset. Vore trevligt att kunna ta lite bra bilder under tidens gång. Att sonen föddes i somras och det därmed tas en hel del bilder av honom också är ju ytterligare en anledning till en bra kamera.
 
Svarsalternativ X, 340g.

Jag skulle ge din till min fru. Hennes gamla kamera har självdött och hennes senaste jobbyte innebar mobil med kass kamera.
 
X. 340 gram


Wow, denna hade varit en perfekt överraskning till min sambo.
Hon använder för tillfället ett halvätet äpple till att fotografera våra barn så denna hade varit ett riktigt lyft!
 
Fadai
340g väger den.
Kameran behöver jag eftersom alla verktygsköp slukat mina besparingar.
 
X. 340 gram

Under barnens spädbarnsår var jag en flitig fotograf och systemkameran gick varm. I takt med att de har blivit äldre har det blivit allt färre bilder då deras tempo har höjts och den gamla skrymmande systemkameran aldrig hinner fram för att fånga "Kodak-ögonblicket".

En ny vass kamera i smidigt format kan vara den nytändning jag behöver för att ta upp fotandet. Hjälp mig dokumentera barnens uppväxt med stil!
 
340 g

Jag vill visa barnen att det finns "riktiga" kameror och inte bara mobilens kamera.
Vår gamle trotjänare är tyvärr sönder sedan länge

Precis som när jag visade barnen en telefon med nummerskiva...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.