Fick plötsligt lust att åka till Lindvallen i vinter
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Kört hårt, dags att däcka på en tältsäng. Första natten i Lindvallen sen renoveringen kickades igång 1 maj.

Listningen går framåt, några pics:

Vitmålade träpanelväggar med moderna hängande lampor och en stege i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverade väggar och lister med inbyggd regel mellan sovrum, verktyg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inredning under renovering med takbjälkar, fönster och byggmaterial i rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Visa bilaga 298095

Upplyst korridor i hus med trälaminat på väggar, tak och golv, med en stol och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mellan sovrummen kommer reglarna att kläs in i rostig plåt

Träregel i renoverat utrymme med gråa träpanelväggar och tak, oinredd del av sovrum i Lindvallen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nochl och 2 till
  • Laddar…
Börjar bli bra sliten nu men the show must go on! Dags att svepa en NOCCO & mosa på :cool:. Om allt går som planerat så ska stugan bli klar idag :D

Burk med NOCCO BCAA Passion på en träyta med suddig bakgrund av en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pagno och 9 till
  • Laddar…
lambo lambo skrev:
Börjar bli bra sliten nu men the show must go on! Dags att svepa en NOCCO & mosa på :cool:. Om allt går som planerat så ska stugan bli klar idag :D

[bild]
Hur gick det? Blev du färdig? Eller har du lite slutfinalen kvar? Hoppas du kommer med lite fler bilder på slutresultatet. Har varit en en givande häftig tråd att följa!
 
  • Gilla
lambo och 1 till
  • Laddar…
Ser fram emot lite slutbilder!

Var får man tag i rostig plåt? Har också funderat på det som detalj i vårt pågående projekt.
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
S Setomidor skrev:
Ser fram emot lite slutbilder!

Var får man tag i rostig plåt? Har också funderat på det som detalj i vårt pågående projekt.
Sök lite på cortenplåt så finner du massor.
 
  • Gilla
lambo och 1 till
  • Laddar…
@Setomidor yes som @Gud_ säger, cortenplåt eller så kan man göra som jag gjorde i vårt spa hemma. Köpte vanlig karossplåt, la ut den i regnet några veckor tills plåten var riktigt rostig, lackade m klarlack och gjorde sedan en fondvägg av den.

Så här blev det:

Rostig fondvägg av behandlad karossplåt i ett hemmaspa med ett vitt bubbelbadkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tessan73 och 6 till
  • Laddar…
Grande finale är kvar, hoppas åka upp nästa helg & göra klart det sista. Sket sig att slutföra projektet förra trippen pga stängd bygghandel (allhelgona) o plåtslagaren svek/dök inte upp. Har försökt att styra en ny plåtis MEN det är helt omöjligt. Så jag har fått hitta en annan lösning, jag har måttat/gjort ritningar sen kommer en plåtis på hemmaplan att tillverka allt och jag sätter upp det. Bara hoppas mina mått och ritningar håller måttet... Blir spännande!
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Haft massa strul med plåtslagare. Lösningen blev att åka själv och köpa plåtar på Bevego för att sedan leverera dom till en lokal plåtis i Mälardalen MEN hans maskiner var för klena, suck liksom... Men en stor guldstjärna till honom som styrde en större firma med stora maskiner. Idag var jag där och skar till all plåt samt bockade till det som skulle bockas. Har nu marinerat plåtarna i salt & vatten, nu jävlar ska det rosta :cool:

Blir spännande att se om mina mått/modeller stämmer när jag åker upp till helgen :thinking:

Våta metallplåtar bockade i olika vinklar på marken, förberedda för rostprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
lambo lambo skrev:
Haft massa strul med plåtslagare. Lösningen blev att åka själv och köpa plåtar på Bevego för att sedan leverera dom till en lokal plåtis i Mälardalen MEN hans maskiner var för klena, suck liksom... Men en stor guldstjärna till honom som styrde en större firma med stora maskiner. Idag var jag där och skar till all plåt samt bockade till det som skulle bockas. Har nu marinerat plåtarna i salt & vatten, nu jävlar ska det rosta :cool:

Blir spännande att se om mina mått/modeller stämmer när jag åker upp till helgen :thinking:

[bild]

Kanske inte riktigt läge att skriva det nu, men, du har troligtvis vägarna förbi Ludvika, Plimab har bra maskiner och personal, bockar och vattenskär plåtar, de har gjort arbeten åt oss flera gånger.

Mest som ett alternativ, plåtslagare har inte alltid tid, verkstadskillar går bättre att göra upp med...

Mvh P-A
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
richardtenggren
E.M Eriksson i Borlänge fixar grövre plåt, har bockat mycket hård 12 mm plåt där :)
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Rostningen tar sig, imorgon fre bär det av till Lindvallen för GRANDE FINALE :cool:

Rostig metallkonstruktion på marken på natten, omgiven av vegetation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rostig metallplatta på marken belyst i mörkret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Metallkonstruktion med rostig yta upplyst på natten, före finaleventet i Lindvallen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andthe och 2 till
  • Laddar…
Listar Lindvallen & dricker finsk busgrogg #brafredag

Inredningsprojekt med trästege och vita lister på golv i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Burk med Hartwall Original Long Drink med smak av gin och grapefrukt på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
belrain och 4 till
  • Laddar…
lambo lambo skrev:
Listar Lindvallen & dricker finsk busgrogg #brafredag

[bild]

[bild]
Inge fel på den busgroggen - brukar finnas på tapp i varje bar på Åland typ :D

Oerhört impad av the "finnish" so far...
 
  • Gilla
Linuslin
  • Laddar…
Klart man ska dricka lonkero när det är Grande finale!

Ska bli kul att se helhetsbilden när det är klart
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.