Tjoho!

Har en lucka på ca 20cm mellan en garderob och en vägg där jag tänkt sätta en utdragbart skåp. För att kunna komma åt sakerna längst in behöver det vara snudd på fullutdrag (60cm).

Jag har skissat på att svetsa en lösning själv, men funderar om någon har sett en färdig lösning som kan vara användbar?
 
Efter att ha sökt lite till hittade jag att beslagsbutiken både har teleskopskenor och det jag egentligen behöver som är kulissutdrag.

Prislappen var inte lika rolig att hitta dessvärre =/
 
Jag funderade på det men de ser rätt klena ut.

Ska ställa motsvarande en Billy på den, och sedan en del prylar som snabbt kan väga lite.
 
Jo, Max 12 kg räcker inte till mycket...
 
R
13th Marine 13th Marine skrev:
Ska ställa motsvarande en Billy på den
Det blir då en gömd bokhylla , finns nog inget som håller utan att det är hjul under i ytterkant
 
Jodå!
200kg klarar denna pjäs.
Tung lastkapacitet skena konstruerad för att hålla upp till 200 kg, kostar ca 3000 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men kostar också runt 3000kr
 
R
Vill till att den sitter bra i golvet då så den inte tippar framåt ,ska du sätta genomgående till våningen under då<:sick:
 
Går att bygga egna skenor av exempelvis u-balk med en lagrad vkr ram som allt står på.

Inga större problem att bygga den med dubbla löpare så att du kan dra ut 60cm utan att ramen bygger mer än skåpet
 
tommib
Finns det någon särskild anledning till att inte ha hjul under? Då kommer du ner rejält i belastning på beslagen och kan använda nästan vad som helst som ren styrskena.

Idén är för övrigt suverän och det var nära att det blev utdragbara skafferier i vårt kök men till sist blev det en annan lösning.
 
@rävlyan så roligt ska vi nog inte ha det, men förankra bakkanten i en vägg finns med i planen.

@Lutte funderade som sagt på att svetsa ihop något själv, men det känns som att det kan ta ett tag att anskaffa material och lära sig svetsa snyggt nog. Vad innebär en vkr ram förresten?

@tommib helt klart enklast lösning med hjul, men jag har golvlist i vägen, och det är risk för att golvet slits där hjulen går. Detta känns som en tekniskt rolig lösning :D

Tanken just nu är att använda dubbla vanliga teleskopskenor å 90kg
Borde vara tillräckligt.
 
tommib
Ah, tyckte jag kände igen det!

Hade varit ett roligt projekt att svetsa :thinking::D
 
Du kan ju låta en del av lasten tas up av en skena i taket. Dimensionen på den kan ju våra allt mellan gardinskena och industritravers.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jodå!
200kg klarar denna pjäs.
[bild]

Men kostar också runt 3000kr
Var köper man denna typ av produkt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.