Hade tidigare både Corvette och Mc men körde aldrig Corvetten så sålde båda och köpte en nyare motorcykel. Är väl nyttofordon nu med stor box?
Nyare motorcykel parkerad med stor förvaringsbox på baksidan, vid vägkant omgiven av höstlöv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Jag kan tänka mig att flytta ut på landet bara för att få ha en fyrhjuling jag kan klippa, gräva och ploga med :cool::cool:
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
En träningsmaskin, mycket roligare än varenda gympryl tillsammans och minst lika jobbigt!
2013 års Sherco 250cc 4takt
Lerig Sherco 250cc 4-takts motorcykel på en släpvagn med motorcykelhjälm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fordon nummer 2 är knappast nån bruksbil, den körs till jobbet på fredagar, busas på helger och har rastats ett flertal gånger på bana.
E36 M3 3,2 Toppskick :)
BMW E36 M3 3,2 svängandes på en racerbana, toppskick, används för nöjeskörning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Nåt ska man ha att kasta pengar på istället för huset... :D
 
  • Gilla
Stejoh85 och 3 till
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
Jag kan tänka mig att flytta ut på landet bara för att få ha en fyrhjuling jag kan klippa, gräva och ploga med :cool::cool:
Nu förstår jag ingenting. Skulle en sån här alltså kvala in i den här tråden?
ATV med monterad snöplog framför på en gräsmatta vid en skogsbryn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är ju så mycket nyttofordon man kan ha som är mindre än en traktor.
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nu förstår jag ingenting. Skulle en sån här alltså kvala in i den här tråden?
[bild]
Det är ju så mycket nyttofordon man kan ha som är mindre än en traktor.
Det beror på hur den används ju ;)
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Det vore förstås ett onödigt slöseri att bara använda fyrhjulingen till snöröjning och att ta ut lite husbehovsved ur skogen med. :cool::geek:
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Sålde mitt enda onödiga landfordon härom veckan. Byggbilen fick en ny ägare då jag nästan aldrig använde den numera.

Vet dock inte riktigt hur skotern ska klassas. Jag skulle ju klara mig bra utan den, men den gör ju en hel del nytta också för att dra hem ved, komma iväg på lite längre vinterturer med barnen, dra skidspår.


Kajakerna (3st) måste dock gå in som onyttofordon. Synd att jag så sällan hinner använda dom numera.
Träkajak på klippor vid vattnet, klassas som onyttigt fordon av ägaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ett gammalt skepp
Ett gammalt renoverat vitt skepp med namnet "Journey" som flyter på stilla vatten med svensk flagga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En medlem i båtklubben påstod att det inte är någon konst att renovera. Bara lägga ner all sin och alla sina pengar.
Mvh Findus
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Cheesen
Inte kan jag påstå att det är något större nöje, men onyttig är den. Ändå sedan jag blev utan skoter och blev med polaris så får man passa på att köra innan vintern kommer. När snösdjupet överstiger 40 cm är denna nämligen tämligen värdelös.
Snöskoter av märket Polaris parkerad på snöklädd mark med hus och skjul i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Onyttofordon....... en 22 fots träsnipa som jag försöker sälja just för att den är onyttig och därför inte har rum in i mitt liv och min ekonomi. Den har stått på land under tak sedan hösten 2000...... Om någon vill ha den så kostar den 800 euro.

Jag har också tre stycken onyttiga cyklar som inte har någon användning men som med små insatser skulle bli användbara...... om man hade användning för dem vill säga.

Paketcykeln är väl inte så väldigt nyttig just nu men den har varit nyttig under många perioder sedan jag fick den i 2-årspresent av morfar och den blir säkert nyttig igen. Morfar hade köpt den som ny till sitt bageri på 50-talet. Den är inte till salu.

Roddbåten och kajaken är nyttofordon. Extremt viktiga för ryggträningen...... traktorn och bilen är nyttofordon i vardagen..... och det är cykeln också.
 
Här är mitt främsta onyttofordon.
Segelbåt förtöjd vid strandkanten med fördäck och mast synliga, motorbåt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har en Crescent compact också. Men den ligger i lådor sedan många år. Fast det kanske bara är en fördel för att klassas som onyttofordon. De onyttigaste fordonen måste ju vara de som inte fungerar.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Grön Yamaha XJ900 motorcykel från 1995 parkerad vid vägkanten med hjälm och packning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min hoj.
Yamaha XJ900. -95
Idag blev det en sväng på 25mil.
Till Hjortkvarn och åt glass. :cool:

//AA
 
  • Gilla
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
Mitt gamla onyttofordon:
Man sitter på en silverfärgad trike nära en sjö på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Hammarfall och 9 till
  • Laddar…
Kul att denna tråden väckts till liv igen...
Här är min senaste skapelse som klassas in under onyttofordon MEN då det är en elcykel så är det nog mer ett nyttofordon!

Custombyggd svart elcykel med röda detaljer och sadel i läderimitation mot mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
K
Något att handla lunch eller glass på.
 
  • En hamburgare i förgrunden med en elcykel och hjälm parkerad bakom, på en solig stadstorget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.