Två kvällar och nu är alla ränndalar målade
 
  • Nymålade ränndalar på ett tak med öppen färgbunke och pensel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JJL - Ljungen 4 och 3 till
  • Laddar…
Snyggt som fan blir det!

Vad kör du för plåtfärg till bl a ränndalarna?

MVH Jocke
 
Joachim Johansson Joachim Johansson skrev:
Snyggt som fan blir det!

Vad kör du för plåtfärg till bl a ränndalarna?

MVH Jocke
Tack ska du ha! :)
Vet inte vad det är för färg faktiskt. Det fanns som tillbehör till tegel pannorna så plåtfärg är det nog inte då det är tegel jag målar på :)
 
T Toddep skrev:
Tack ska du ha! :)
Vet inte vad det är för färg faktiskt. Det fanns som tillbehör till tegel pannorna så plåtfärg är det nog inte då det är tegel jag målar på :)
Jaha okej, jag trodde du skulle måla ränndalarna svarta :p Förstod nu när jag kollade lite mer noga att det är de kapade tegelkanterna du målar.
 
Joachim Johansson Joachim Johansson skrev:
Jaha okej, jag trodde du skulle måla ränndalarna svarta :p Förstod nu när jag kollade lite mer noga att det är de kapade tegelkanterna du målar.
Haha i så fall hade det nog varit bättre att montera svart plåt ifrån början ;)
 
Har du gått in i väggen?? :thinking::cry:
 
C crazytok skrev:
Har du gått in i väggen?? :thinking::cry:
Haha nejdå. Har spikat undwrslag tre helger i rad så just nu målar jag det. Alla gönster o dörrar o skjutparti är också monterade så ska försöka lägga upp bilder inom kort. Bygget fortsätter alltid
 
  • Gilla
tobbbias och 6 till
  • Laddar…
Lite bilder på skjutpartiet och dom trekantiga fönstren.
Elitfönster hade varit smarta att ha glas kasetterna av monterade så man blev av med 200kg vikt vid montering sen monterade vi själva tätningalister o fönster efter att stommen va fixerad. 420cm bred 210cm hög = tungt
 
  • Skjutparti och trekantiga fönster i träskydd vid en huskonstruktion, med paketerade fönster och material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glastungt skjutparti lyfts av lastmaskin vid husbygge med vita väggar och trekantiga fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • För svagt synbar gaffeltruck som hanterar stor glasparti vid montering på ett hus under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av skjutparti och verktyg vid installation, närbild på fönstret och tätninglister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av stort skjutparti med trekantiga fönster, caulk och byggmaterial syns på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy från insidan av byggnation med skjutparti och trekantigt fönster, byggmaterial syns i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två personer monterar ett stort skjutparti med trekantiga övre fönster, inramat och klart för installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats med skjutparti och trekantiga fönster under installation på husfasad, säkrat med byggnadsställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JJL - Ljungen 4 och 2 till
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Lite bilder på skjutpartiet och dom trekantiga fönstren.
Elitfönster hade varit smarta att ha glas kasetterna av monterade så man blev av med 200kg vikt vid montering sen monterade vi själva tätningalister o fönster efter att stommen va fixerad. 420cm bred 210cm hög = tungt
Är det bara bilden som luras eller har ni monterat skjutpartiet med insidan utåt?
 
Fina bilder, men du har troligen byggdamm på linsen kolla den ;)
 
C cranestreet skrev:
Är det bara bilden som luras eller har ni monterat skjutpartiet med insidan utåt?
Hehe. Det är väldigt sällan jag monterar sådana skjutparti så visst fick man fundera lite vilket som va ut och in. Men eftersom att bara en sida är aluminium beklädd och handtagen på andra sidan så kan man nog vara säker på att man monterat den på rätt håll men kan hålla med att övrig design lika gärna kunde varit på insidan :)
 
  • Haha
banjoragge
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Fina bilder, men du har troligen byggdamm på linsen kolla den ;)
Tack för tipset. Linsen va full att skit så det är åtgärdat. Ska ta bilder i helgen när det är ljust så man får med allt
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Hehe. Det är väldigt sällan jag monterar sådana skjutparti så visst fick man fundera lite vilket som va ut och in. Men eftersom att bara en sida är aluminium beklädd och handtagen på andra sidan så kan man nog vara säker på att man monterat den på rätt håll men kan hålla med att övrig design lika gärna kunde varit på insidan :)
Är det ett Hajom parti? Har själv 2 st Hajom partier, alu på utsidan och trä på insidan, och där går rälskenan på insidan av dörren. Regnar det mot dörren lär det bli vatten stående mellan tröskeln och rälsskenan.

Roligt och spännande att följa erat projekt!
 
Det är elitfönster original skjutparti heter det. Samma som hajom fast klenare stomme men inget jag märker skillnad på och pris skillnaden va stor mot hajom.
Det är distans mellan tröskel och skena så inget blir stående
 
T Toddep skrev:
Det är elitfönster original skjutparti heter det. Samma som hajom fast klenare stomme men inget jag märker skillnad på och pris skillnaden va stor mot hajom.
Det är distans mellan tröskel och skena så inget blir stående
Ja, väldigt likt Hajom, fast vänt ut och in som sagt :D

Keep up the good work!
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.