Bästa svaret

Har också kört kiilto från kakelplattan (2v sen) . Blir dock en specialare med hörnbrunn. Det finns två olika geggor, k2 (plus primer) eller m1000. I beskrivningen för hörnbrunn används k2, men m1000 är mycket mer lättjobbad. Misstänker att det är för de inte hunnit testa och få det godkänt. Jag gjorde som så att jag la våden vid hörnbrunnen med k2 och resten med m1000.
Är man bara noggrann och jobbar lugnt är det inga problem.
Är mycket nöjd med supporten från kakelplattan!
 
Angående tätning mot unidrain golvbrunn så ska det användas ett speciellt lim lite olika beroende på fabrikat men på våran firma använder vi fabrikatet mira och då ska man ansluta tätskiktsfolien med produkten mira one-seal.
Samma produkt som man kletar i skarvarna mellan våderna.
 
Ja självklart ska det vara keraseal (kiilto system) mot själva brunnen. Men själva duken mot golv har två olika geggor som kan användas.
 
Jag har bara gjort badrum i 2 hus en gång med kiilto och en gång med ardex och jag kommer aldrig mera att använda ardex. Skulle välja kiilto nästa gång jag gör något liknande. Allt är lättare att jobba med och det finns mycket bättre instruktioner till kiilto.
 
Vi körde också på Kiilto när vi gjorde badrum. Lättarbetat tyckte jag för att vara en förstagångsanvändare. Dessutom hittade jag ett bra ställe på nätet som sålde dessa till riktigt bra priser jämfört med bygghandeln, kan inte komma på var nu dock. De hade även bra videos som visar hur man gör.

Får även slå ett slag för Kiiltos svenska agent. Har också vi Unidrain och dessutom två stycken ganska nära varandra så jag var lite tveksam men skickade ett mail till den som var närmst och en timme senare ringde han upp och vi pratade en god stund. Någon dag senare hade han dessutom vägarna förbi där jag jobbar och tittade in och diskuterade tätskikt. Så den kontakten avgjorde halt klart till Kiiltos fördel!

Nu hade jag kanske tur och fick tag i honom när det var stiltje och man kanske inte ska förvänta sig den servicen alltid men det är ett gott tecken på att de tar sina kunder på allvar, även små privata kunder.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Tätskiktar just nu ett badrum. Använder Kiilto beställt på kakelplattan.se
Mycket nöjd med Kakelplattans priser och support. Upplever Kiiltos tätskikt som lättjobbat
 
  • Gilla
TobFor och 1 till
  • Laddar…
hscn hscn skrev:
Tätskiktar just nu ett badrum. Använder Kiilto beställt på kakelplattan.se
Mycket nöjd med Kakelplattans priser och support. Upplever Kiiltos tätskikt som lättjobbat
Kakelplattan hette stället jag köpte på också ju!
 
Även jag kan starkt rekommendera Kakelplattan.se som säljer Kiilto tätskiktssystem. Har beställt tätskikt till tre badrum från de. Fördelen är att de ger dig support över telefon i alla moment samt att de plockar ihop rätt prylar till dig efter dina förutsättningar.

Jämförde deras priser med t.ex. Bauhaus och de håller ungefär samma låga priser.

Mvh
 
Tack för alla tips! Stort bifall för Kiilto i tråden. Lättarbetat och bra instruktioner. Precis vad jag ville veta.
 
  • Gilla
Tingis
  • Laddar…
Jag har gjort ca 240 badrum under mina 24 år som hantverkare och jag har kört Ardex produkter på samtliga.
Aldrig haft några problem och kommer att köra deras produkter resten av livet, de kanske är dyrare än många konkurrenter men man får vad man betalar för.
 
T tornberg skrev:
Jag har gjort ca 240 badrum under mina 24 år som hantverkare och jag har kört Ardex produkter på samtliga.
Aldrig haft några problem och kommer att köra deras produkter resten av livet, de kanske är dyrare än många konkurrenter men man får vad man betalar för.
Vad får man mer om man köper ardex?
 
N Niq skrev:
Jag har bara gjort badrum i 2 hus en gång med kiilto och en gång med ardex och jag kommer aldrig mera att använda ardex. Skulle välja kiilto nästa gång jag gör något liknande. Allt är lättare att jobba med och det finns mycket bättre instruktioner till kiilto.
Det skulle vara intressant att få veta vad som specifikt skiljer dem åt.
 
A
T twoody skrev:
Vad får man mer om man köper ardex?
Mer tomt i plånboken? ;)
 
  • Gilla
nochl och 1 till
  • Laddar…
Erik_Hansson skrev:
Mer tomt i plånboken? ;)
Ja då skulle jag ta det :rofl:
 
  • Gilla
Palmis
  • Laddar…
Lyfter denna tråd lite. Kan någon som gjort ett tätskitk med foliesystem berätta ungefär hur länge detta tar att sätta upp i ett badrum på 4,5 kvadratmeter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.