A
Det är diffrentialtrycksventilen som måste bytas, den som flaskan monteras i.
Man kan ibland prova med att stänga av vattnet till skåpet undertiden man byter patron
 
Hej
Ser att tråden levt i många år, så jag provar att lägga till en grej som jag inte hittar svaret på.
Bytte precis filter (700 spänn!) och patron i mitt Husqvarna-kylskåp. Problemet nu är att det inte vill komma ut nåt vatten alls..
Har försökt följa instruktioner som är rätt knapphändiga, men att sätta in filter först och sen vänta och sen i med kolsyrepatronen. Trycker med ett glas på "tappkranen" framsidan av dörren, och det klickar och låter som att nån pump jobbar. Inget vatten dock.
Vatten kommer fram till filtret har jag märkt för vid ett tillfälle efter att ha lossat och satt tillbaka filtret hade o-ringstätningen halkat av så det rann vatten i anslutningen till filtret. Dock inget fram till tappkranen.
Vad gör man nu??
 
A
pump låter ? har du generation 2 då?
annars har väl vattentankarna fryst igen.
har du filter med bajonett eller viker du in det?
bajonettfilter kan du köra utan! funkar det utan filter?
inga blink på dioden vid dispensern?
i så fall kan det vara att det vatten som läckt ut när o-ringen satt fel har löst ut vattenskyddet
och då kommer det inget vatten.
 
electroluxaren skrev:
pump låter ? har du generation 2 då? VET EJ GENERATION
annars har väl vattentankarna fryst igen.
KAN VARA SÅ. JAG HAR HAFT PROBLEM MED IS PÅ INSIDAN BAKVÄGEN EFTER ATT DET STÅTT ÖPPET LÄNGE(?). VAD GÖRMAN OM DET ÄR FRUSET?
har du filter med bajonett eller viker du in det? BAJONETTFILTER
bajonettfilter kan du köra utan! funkar det utan filter? SKA TESTA
inga blink på dioden vid dispensern? NEJ
i så fall kan det vara att det vatten som läckt ut när o-ringen satt fel har löst ut vattenskyddet VAD GÖR MAN OM DET ÄR SÅ?
och då kommer det inget vatten.
Tack för svar!
Markus
 
Hur vet man vilken generation kylskåpet har?
För övrigt fungerar vårt kylskåp - Husqvarna med kolsyra bra. Inköpt 2008.
 
A
Är det -08 så är det generation 1.
 
Hej
mitt inlägg b lev inte så bra med följdfrågorna..
Såhär ska det vara, med electroluxarns kommentarer och mina följdfrågor:
pump låter ? har du generation 2 då? VET EJ GENERATION - JO NU, MITT ÄR 2008..
annars har väl vattentankarna fryst igen.
KAN VARA SÅ. JAG HAR HAFT PROBLEM MED IS PÅ INSIDAN EFTER ATT DET STÅTT ÖPPET LÄNGE(?) OCH JOBBAT FÖR ATT HÅLLA KALLT. VAD GÖRMAN OM DET ÄR FRUSET?
har du filter med bajonett eller viker du in det? BAJONETTFILTER, VRIDS PÅ PLATS ENKELT
bajonettfilter kan du köra utan! funkar det utan filter? SKA TESTA
inga blink på dioden vid dispensern? NEJ
i så fall kan det vara att det vatten som läckt ut när o-ringen satt fel har löst ut vattenskyddet VAD GÖR MAN OM DET ÄR SÅ?
och då kommer det inget vatten.

TACKSAM OM NI KAN SVARA PÅ MINA FRÅGOR IGEN.
 
A
Om skåpet jobbat för att få ner kylan kan man gissa att tankarna frusit, det blir ju kallast i lådan med tankarna
Kör inte skåpet kallare än 5C.
Sätt upp tempen om du vill tina fortare.
Skåp med bajonet har skvallerrör ut på baksidan till lådan medinlopppsventilen där det sitter en flottör som bryter strömmen till ventilen, töm den lådan.
 
P Prylgillaren skrev:
Som en fin liten bonus har den lilla plast-justeringsskruven (för att justera mängden kolsyra) gått sönder, delen som sticker ut (med spår för skruvmejsel) har trillat av. Jag kan fortfarande skruva på skruven genom att använda en liten tång
Var finns denna justeringsskruv? Skulle vilja minska mängden kolsyra på mitt kylskåp.
 
A
Alla har inte denna
Men går att eftermontera
Används då vattenlednings trycket är för högt.
Annars gör den ingen större nytta då diffrentsierings tryck ventilen justerar efter ledningstrycket.
 
Går det att ta bort hela kolsyrelådan och få mer utrymme i kylen? Hela vattengrejen verkar tyvärr vara paj, och allt tar bara plats.
 
A
Visst
Ta bort all el, kretskort samt slangar.
Och ta bort lådan.

Men vad är det för fel?
 
Vet inte riktigt, köpte begagnad, dom sa bara att den inte funkar, vågade i te ens koppla upp mot vattenledning.
 
Hur tar jag bort lådan?
 
A
En skruv bakom kolsyrepatronen
Dra rakt ut
Ta bort all el och vatten först
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.