HOBBY ARCHITECT
Anna_H Anna_H skrev:
Vad sägs om detta då?
[länk]

Inte min stil men inte slätstruket iallafall...
Så charmigt!
 
Anna_H Anna_H skrev:
Vet inte om den här hör hemma i gamla elelr i arkitektritade, men det är som ett museum!
Inte en pinal, inte en tapet, inte en kakelplatta rörd sedan inflyttningsdagen 1965!
Även TV:s verkar vara från samma år?
[länk]

Rakt över gatan har vi ett likadant, men tomt på möbler, det har fått en kamin men verkar annars vara i orginalskick även det:
[länk]
Båda verkar redan vara sålda, men som av en händelse dök det upp ett likadant, men renoverat, dvs allt är vitt:
https://www.svenskfast.se/hus/varmland/karlstad/karlstad/lorensberg/kyrkebolsgatan-9/214783#bilder
Synnerligen trist :thinking:
 
  • Gilla
ullberg och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Båda verkar redan vara sålda, men som av en händelse dök det upp ett likadant, men renoverat, dvs allt är vitt:
[länk]
Synnerligen trist :thinking:
Alltså mitt arma hjärta! :dizzy:
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Martin_B
J jocke31 skrev:
Riktigt fin kåk och jättefin tomt. Tycker de har gjort ett toppenjobb med renoveringen.
[länk]

[bild]
Hyfsat varsamt renoverat faktiskt. Den gamla och inte helt perfekta stilen är ju ändå kvar till stor del. Samma med trädgården. Inte helt perfekt utan har sin själ så att säga. Smakfullt för den som gillar stilen!
 
  • Gilla
crappyusrname och 1 till
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Hyfsat varsamt renoverat faktiskt. Den gamla och inte helt perfekta stilen är ju ändå kvar till stor del. Samma med trädgården. Inte helt perfekt utan har sin själ så att säga. Smakfullt för den som gillar stilen!
Precis. Jag gillar köket/serveringsgången. Och stensättningen samt trappan i trädgården. Tycker de har behållt charmen men ändå fixat till saker på ett bra sätt.
Däremot lite väl dyrt, även om tomten är rejält stor för att vara i Stockholmstrakten.
 
Alltså wow...! Vill bosätta mig i källaren om inte annat.
 
F FunkishJonny skrev:
Galet!

Nu bleknar mitt fynd i jämförelse, men jag hoppas att en händig retrofantast med byggnadsvårdsambitioner vinner budgivningen på detta, kan bli så bra i rätt händer:

[länk]
Du har klistrat in länken dubbelt så den fungerar inte men det går att klippa bort hälften så får man fram det läckra bygget.
 
Scout Scout skrev:
Hoppas att denna pärla hamnar i rätta händer !
[länk]
Intressant! 5 budgivare ligger nu 2 milj över utgångspris!
 
  • Gilla
Scout
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Du har klistrat in länken dubbelt så den fungerar inte men det går att klippa bort hälften så får man fram det läckra bygget.
Och lägg gärna in länken till mäklarens annons istället för Hemnet så slipper man klicka två gånger.
 
Tallguy196 Tallguy196 skrev:
[länk]
Cool hus! Men på tok för dyrt med tanke på att huset ser ruggigt slitet ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.