banjoragge banjoragge skrev:
Vi skålar för ditt tak idag!
Tack ja det gör vi. Hade jag ägt en drönare så kunde jag tagit en fin bild över hela taket men ska ta några bilder imorgon så man får med taket ifrån olika vinklar. Alla pannor är på plats. Sen ska alla ränndalar målas också bara. Det får bli nästa vecka
 
  • Gilla
abygg och 2 till
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Tack. Förresten lade jag sista takpannan idag efter jobbet så imorgon byter man äntligen moment :)
Starkt jobbat! Hoppas du firade med något.
Lär ha varit en fantastisk känsla att lägga dit den sista och veta det är klart.
 
  • Gilla
Norra och 1 till
  • Laddar…
G Gud_ skrev:
Starkt jobbat! Hoppas du firade med något.
Lär ha varit en fantastisk känsla att lägga dit den sista och veta det är klart.
jonastroms jonastroms skrev:
Tyckte inte det var längesen det var grundläggning och betong på avstånd såhär känns det som det gått undan. :) Följer utvecklingen! (y)
Absolut. Åt upp en stor godis påse så det blev mitt sätt att fira :)
 
  • Gilla
jonastroms och 3 till
  • Laddar…
G Grim Pedersen skrev:
Har du en "hel" ställning, dvs till nock hela vägen runt ett hus? Hur mycket gick en sånn på om man får fråga!
Jag har själv velat mellan köp / hyr. Rätt dyrt båda alternativen, men jag tänker att om man köper en "flyttbar" som man "tar med sig" och arbetar sig runt huset så kanske man kan spara en slant!

Toddep, hur länge tycker Xella att du ska vänta med att putsa in / utsida när du kör med Ytong? Har för mig att Ytong är bland de "torrare" blocken vid leverans. Fick i alla fall den uppfattningen när jag läste lite recensioner på de olika (Bauroc/Aeroc, H+H, Ytong)
Jag har glömt att svara dig. Sorrry. Jag har 3-4 sektioner, 2 vån. Plus ena massa extra bommar, bl.a korta för trånga utrymmen. Har använt dem mellan de 2 husen jag byggt senast. När vi putsade hyrde jag extra, men annars är det lätt att flytta/bygga Haki. Jag gör det själv, så gubbarna kan jobba med sitt. Jag gav ca 40 000 för ställningen med nya trallar och har använt dem på 3 byggen hittills. Ska sälja dem nu, har inte plats till skrotet. Jag köpte också ev 20 fots sjöcontainer för 13’ och har haft den i 3-4 år. Den åker nästa år och har ung. samma pris forttfarande. Sålde min manskapsbod förra sommaren. Vi bodde i den ca 2 år från byggstart till inflytt. Jag fick samma som jag gett, så den var gratis.
 
  • Gilla
MBMB
  • Laddar…
Lite fönster och altandörrar har blivit monterade i helgen.
Sambon har också börjat måla underslaget som snart ska spikas upp.
 
  • Nyinstallerade fönster och altandörrar på en husfasad under konstruktion med oupptaget landskap i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymonterade fönster och altandörr i en vitmålad tegelvägg på ett hus under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymonterade fönster och en altandörr på en vitputsad fasad med byggmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymonterade fönster och altandörr med utsikt mot en byggarbetsplats utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat fönster i en obehandlad vägg, med synlig isolering och öppning för altandörr ej synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymonterad altandörr omgiven av isoleringsmaterial och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerade fönster och altandörr i ett hus under konstruktion med ommålat material på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Imponerande jobb. Tyckte vår utbyggnad på 15kvm va kämpig att få in mellan jobb, aktiviteter och livet i övrigt.
 
  • Gilla
banjoragge och 1 till
  • Laddar…
N Noseone skrev:
Imponerande jobb. Tyckte vår utbyggnad på 15kvm va kämpig att få in mellan jobb, aktiviteter och livet i övrigt.
Renoverongar kan vara mer krävande när man ska bo i röran för det slipper ju jag men jag har fått en hel del hjälp så det går framåt men allt tar tid när man inte jobbar hel dagar på huset
 
Riktigt häftigt projekt. Vilket jobb! Imponerad! :D
 
Entre dörren på plats. Den kommer plastas in snart tyvärr :)

Även aqua panel på plats i gavel spetsen
 
  • Dubbel entrédörr i trä med sex rektangulära fönster, redo att plastas in.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad entrédörr och aquapanel på gavelspets i ett pågående byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad entrédörr och aqua panel monterad i en gavel med spetsig vinkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad entrédörr på ett hus under konstruktion med aqua panel i gaveln och en steg i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad entrédörr och Aqua-panel på en husgavel under klarblå himmel med stege framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad entrédörr och aquapanel på gavelvägg i en byggkonstruktion under dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad entreprenörsdörr i trä med glasfönster, redo för inplastning, mot ljusa tegelväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad entre dörr av trä med glasinsatser i ett byggprojekt, oplastad, med synlig byggarbetplats utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad entrédörr i trä med horisontella fönster på ett bygge med vit aqua panel på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Entrédörr installerad på hus under konstruktion med stege och byggmaterial runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JJL - Ljungen 4 och 4 till
  • Laddar…
Järn pelaren inmurad så man kunde sätte resten av dom stora fönstren.
Om någon vecka kommer triangel fönstren till gaveln och ett Skjutparti sen är huset snart tätt
 
  • Inmurad järnpelare i ett pågående byggprojekt med synliga träbjälkar och stora fönsteröppningar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inmurad järnpelare på en byggarbetsplats med laserlinjer för positionering och byggmaterial i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inmurad järnpelare med omonterade fönsterpartier i en huskonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inmurad järnpelare vid byggnadsställning med stora fönsteröppningar i ett hus under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inmurad järnpelare i en byggarbetsplats för stora fönster i ett hus under konstruktion, med skog i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering med stora fönsterpartier inmurade i hus, synliga träbjälkar och en byggställning inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JJL - Ljungen 4 och 11 till
  • Laddar…
Hämtade min 4:e 10 liters burk igår :)
 
  • En 10 liters burk med vit målarfärg öppnad på en byggarbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny målad undersida av ett takutsprång på ett hus under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Wide Glide och 2 till
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Entre dörren på plats. Den kommer plastas in snart tyvärr :)

Även aqua panel på plats i gavel spetsen
Ska du näta/putsa gavelspetsen?
 
T Toddep skrev:
Järn pelaren inmurad så man kunde sätte resten av dom stora fönstren.
Om någon vecka kommer triangel fönstren till gaveln och ett Skjutparti sen är huset snart tätt
Mycket klokt att klä in balken! Dessutom blir det snyggare, när den blir lite fetare. Passar in bättre.
 
banjoragge banjoragge skrev:
Ska du näta/putsa gavelspetsen?
Japp blir nät och puts här också. Så det smälter ihop med resten
 
  • Gilla
banjoragge
  • Laddar…
Lite underslag på plats. Jag drar även slang till spottar.
 
  • Takutsprång med nylagt underslag och slang för spottar på ett hus under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Underslag under takfot och kabeldragning för spottar vid en husentré.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Taköverhäng under konstruktion med synlig undersida och slangdragning för belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Montering av underslag under takutsprånget och framdragning av elslang för spotlights vid en huskonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JJL - Ljungen 4 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.