Lite grön färg på dörrarna. Har haft mycket nytta av det här utrymmet i carporten i olika sammanhang. Nu är handverktygen lätta att få tag på också.
 
  • Nyrenoverad carport med grönmålade dörrar och förvaringsutrymmen, samt arbetsbänk och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Fick dit passbitar några år efter att skåpen kommit upp. Ramlade på en fyndskiva på IKEA och det underlättade ;)
 
  • IKEA-skiva med mätsticka klämd på golvet bredvid borr och skruvorganisatörer, redo för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggmonterade skåp med passbitar installerade i övre hörnet av ett rum, nära taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svarta väggskåp installerade över en träpanelvägg med en stege till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Fick dit passbitar några år efter att skåpen kommit upp. Ramlade på en fyndskiva på IKEA och det underlättade ;)
Taklisten till vänster skulle kapas men blev liiite kort. Behöver väl inte visa det ☺️
 
"-Älskling..? Det hände en grej i trappen..."
Delvis avlägsnad masonitskiva som avslöjar olivgrön vägg bakom, vid en vit trappa i renoveringsprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Fin" olivgrön färg bakom den lortgråa masoniten..

Hög med bortsprättade spikar på ett vitt trappsteg, bredvid en brytjärn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spik kan inte varit dyrt tidigare..

Nyuppsatt plankvägg intill vita trappsteg, ersätter tidigare masonitskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sådär, en rejäl plankvägg att fortsätta på. (y)
 
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
D09
Fixat taket :)

Hatar att ligga längst ut i nock och pilla dit de där jäkla plåtarna :/
 
  • Reparation av tak med svart plåt och en stege som vilar mot nocken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takrenovering med tätning av taknock och installerade plåtar, vidhäftningspistol och säkerhetslina syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt plåttak på hus, skorsten med beslag och husets nock synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten och 8 till
  • Laddar…
T
Fogat klart golvet :D
 
  • Nyligen fogat klinkergolv i en interiör med terrakotta färgade plattor och fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen fogat kakelgolv med terrakotta-färgade plattor i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett nylagt kakelgolv med fog, i ett hörn av ett rum med betongväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
P
Det har inte hänt så mycket i hus eller lägenhet idag, skulle varit på Ikea och handlat. Insåg när jag körde in på parkeringen att det var söndag efter lön. Åkte hem och flyttade en bokhylla och började mäta för en liten ommöblering och började räkna. Det blev halvdyrt :)
  • Nya vitrinskåp i stället för den gamla bokhyllan. Började titta på belysning till skåpen men insåg då att jag måste ha
  • Ny bänkbelysning i köket
  • Med den nya belysningen på plats kan jag sätta upp lite nya uttag (med inbyggd USB-laddare)
  • Och då kan jag passa på att komplettera med bra fjärrstyrd fönsterbelysning (efter 22 år i lägenheten). När jag ändå köper den nya fönsterbelysningen borde jag passa på att
  • Beställa samma belysning till tre fönster på landet.
  • På tal om belysning så behöver jag även fixa bänkbelysningen på landet.
Och jag som bara skulle ha ett matbord med ett par stolar...

Nåja, jag torkade alla golv innan jag åkte till Ikea.
 
  • Gilla
Skooda och 3 till
  • Laddar…
H hagv skrev:
Varför blir det alltid så här? Lägger nog mer tid på att leta grejer än vad jag lägger på att använda dom.. har några fler gömmor som ser lika illa ut :rolleyes:
Så ser mitt garage ut ;)
 
I helgen har jag pysslat vidare med fönstren, tror att alla äntligen är färdigmålade nu. Nu återstår att montera ihop de två öppningsbara där karmen ska bytas och själva karmbytet. Pannrumsfönstet hann jag dock helt klart med, och efter en dryg månad med en ditklämd masonitskiva istf fönster så steg temperaturen från 17 till 24 :geek:
Renoverat fönster med öppen karm och utsikt över träd med höstlöv samt staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satte även in ytterbågen till pelletsförrådet (dubbelfönstret i mitten), men där måste jag byta karm nästa år också för den nuvarande är dels väldigt trasig för jag tror att det används som vedinkast tidigare, dels är understycket och sidostyckena utruttna.
Nyrenoverade fönster på ett rött trähus med vita knutar och ny målade fönsterkarmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har även pysslat lite med matkällaren som aldrig gjordes färdig efter jag började med den för typ tre år sedan. Har målat dörrkarm samt kapat till och målat foder till fönster och dörr.
Platstillverkade även en fönsterbänksalningsfodermodul :cool:
Nymålad vit fönsterkarm liggande på trätrall framför en röd husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mer bilder på matkällaren kommer förhoppningsvis ikväll.
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Ramnemark Ramnemark skrev:
Så ser mitt garage ut ;)
Samma här, jag räknar det faktum att det endast är jag själv som har en aning om var man ens ska börja leta efter verktygen som en del av ett starkt stöldskydd! :D
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Fixat taket :)
Vad gick trädnedtagningen på till slut..? :sweat:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Jarlingar Jarlingar skrev:
Vad gick trädnedtagningen på till slut..? :sweat:
Ca 3000kr men sen får man räkna av ved, värdehöjande pga nya plåtar och bättre utsikt ;)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe Korvgubbe skrev:
Samma här, jag räknar det faktum att det endast är jag själv som har en aning om var man ens ska börja leta efter verktygen som en del av ett starkt stöldskydd! :D
Jag hittar inget ändå. Jag brukar få fråga min fru, som knappt varit där om hon kan hitta det jag letar efter. Då pekar hon rätt framför ögonen på mig och svarar: Menar du den här? #mansblind
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
När porten inte längre tillverkas och enda förslagen man får är varianter på "köp ny port så ingår lås" så blev skjutreglar och hänglås helt godtagbara alternativ tills vidare. Garageport säkrad med skjutreglar och hänglås som ett temporärt låssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
D09
Känslan när man kommer hem.

Nöjd över att ha fixat taket för att sedan upptäcka att det händer nada när man ska öppna kranen och tvätta sig :/

Hoppades på en säkring men icke :worried:

Edit. Gissar på något vajsing med pumpen. Motorskyddet slår ifrån men kopplar man bort strömmen från ovansida foderrör ner till pumpen så slår det inte ifrån.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.