Vinn trådlösa hörlurar med lång batteritid

Trådlösa ROG Strix Fusion Wireless hörlurar med lång batteritid och lång räckvidd dongle.

ROG Strix Fusion Wireless är ett headset som inriktar sig mot gamers, men som såklart fungerar för alla som gillar att lyssna på musik. 15 timmars batteritid borgar för att du ska slippa ladda dem särskilt ofta, och dessutom har de upp till 20 meters räckvidd. Veckans vinnare tar hem ett exemplar av de här nykomlingarna från ROG.

Totalt värde cirka: 1 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: ROG Strix Wireless använder sig inte av blåtandsuppkoppling och har därför längre räckvidd. Vilken teknik använder de?
Svaret hittar du här: https://www.asus.com/Headphones-Headsets/ROG-Strix-Fusion-Wireless/

1. Wifi via 2,4-gigahertzbandet
X. Wifi via 5-gigahertzbandet
2. 4G

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 5 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från ROG. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar ROG för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
twoody och 5 till
  • Laddar…
Svar: 1, 2,4 ghz WiFi!

Motivering: Grabben har precis lyckats bryta av micken på sitt gaming-headset, så det här skulle ju kunna rädda stämningen i pojkrummet, det är ju trots allt långt till jul! :)
 
  • Gilla
Ruttenrot
  • Laddar…
Svar: 1. Wifi via 2,4-gigahertzbandet

Motivering: Med rätt lurar är det inte bara musiklyssnande utan även kommunikation som underlättas, vilket skulle göra livet som husbyggare bättre.
 
Svar: 1, 2,4 ghz WiFi!

Motivering: Eftersom frugan jobbar skift och oftast sover på kvällarna så hade detta gjort mitt liv lite roligare. Har kört utan ljud allt för länge nu...
 
  • Gilla
Goblinn
  • Laddar…
1. Wifi via 2,4-gigahertzbandet

Detta är den perfekta julklappen till sonen som sällan lämnar datorn. Med dessa lurar så blir han ju inte längre (tråd-)bunden till datorn, utan kan åtminstone gå ifrån den när han lyssnar på musik och när han pratar med kompisarna via Discord och Skype.
 
Svar: 1.

Har en dotter som gärna vill sitta i soffan med oss på kvällen men inte kolla tv utan på sin surfplatta...
Hon avverkar ca ett par hörlurar i månaden eftersom hon "glömmer" att hon har dom på huvudet när hon går ifrån, sladdens hållbarhet är inte gjord för glömska...:seenoevil:
 
  • Gilla
Silly Bear
  • Laddar…
Rättsvar: 1.

Motivering.
Om jag vann ROG hörlurarna så skulle jag ge dom till min gode vän som nyligen har separerat från sin sambo (undra om separationen berodde på allt hans spelade!?) Han skulle nog bli väldigt glad, även om dessa hörlurar förmodligen inte hjälper särskillt mycket för framtida förhållanden :)
 
1. Wifi via 2,4-gigahertzbandet

Sedan vi började bygga vårt hus har jag endast sett sambon de gånger jag själv varit ut till bygget.
Han stannar kvar efter jobbet varje dag och snickrar långt in på kvällen, sen hem - sova - jobba - snickra.

Eftersom han är tv-spelsnörd och spelade online på sitt PlayStation varje kväll tidigare så vore dessa lurar en uppskattning på all tid och allt jobb han lägger ner, men samtidigt också ett tecken på att han måste kunna få slappna av och tänka på något annat för en stund!
 
Svaret är 1. Wifi via 2,4-gigahertzbandet
Min dotter har byggt sig en gamingdator med riktigt häftig grafik, ljud mm. tyvärr är hon vaken senare än jag när hon sitter och komponerar musik till spelen kompisarna gör, och hennes bashögtalare går genom väggen upp genom sängstommen och rakt in i min huvudkudde när jag ska sova.

Med så här coola lurar kan jag nog övertyga henne om att köra ljudet utan bashögtalaren på kvällarna.
 
Svaret är 1. Wifi via 2,4-gigahertzbandet
Tittar ofta på tv med trådade lurar. Igår rev jag för fjärde gången ner glaset från bordet via min förlängningssladd och ett jaaa när bollen gick i mål. Hjälp!
 
Svar: 1. Wifi via 2,4-gigahertzbandet

Mina arbetskompisar skulle bli överlyckliga om jag vann. Vi sitter i ett öppet kontorslandskap och tävlar om vem som kan spela högst...
 
Svar: 1, 2,4 ghz WiFi

Jag har nött ut mina Steelseries Siberia. Väldigt smidiga då de är trådlösa men kasst ljud. Kan Asus vara bättre tro?
 
1. 2,4 GHz WiFi

Trådlösa lurar vore det ultimata sättet att slippa trassel och få möjlighet till sitt eget självskap på delat kontor.
 
Svar: 1. Wifi via 2,4-gigahertzbandet

Eftersom de som bestämmer inte själva påverkas av sina beslut tog de det ofattbart tråkiga beslutet att vår nya arbetsplats ska använda sig av så kallat "öppet kontorslandskap" och rör(l)iga arbetsplatser. Det betyder att alla sitter i ett enda stort rum och ingen har ett fast skrivbord. Så för att kunna få något arbete gjort över huvud taget är ett par ordentliga hörlurar en nödvändighet. Tyvärr har mina nuvarande börjat falla i bitar så jag behöver verkligen ett par nya.
 
D09
Svar 1

Har länge saknat tiden för att läsa böcker men fick tipset att köra ljudböcker :)

Då nu tillbringar jag jobbpendeln med att lyssna istället för att läsa. Kör med öronsnäcka vilket är sådär bekvämt :/

Som ledare i hockeyvärlden samt förälder kan jag varmt rekommendera Björnstad av Fredrik Backman. En bok om en stad där allt kretsar kring hockey men också kring ungdomarnas liv och kulturen inom idrotten och vad gör man när allt ställer sig på sin spets.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.