maah maah skrev:
Kör med punkteringsfritt så spar ni många timmar på en livstid! :)
[länk]
Det gör pappa:
932618_366_202.jpg
(inte hans räv, men han har en likadan, perfekt för ved)
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Kör med punkteringsfritt så spar ni många timmar på en livstid! :)
[länk]
Det blir mycket tyngre att kärra. Det var ju därför som järnhjulen och trähjulen gick ur bruk på 50-talet och kompaktgummihjulen gick ur bruk på 60-talet. Man sliter ut kroppen i förtid......och en utsliten kropp är ett alldeles för högt pris att betala för att spara litet tid.

Det är konstigt...... samtidigt som det pratas om hälsa hit och dit har grundläggande arbetsergonomi blivit omodern och man förväntas arbete på sådant vis att kroppen tar slut.
Min kropp var kaputt vid 21...... sedan har det bara gått på envishet. Jag kan intyga att det inte var värt det.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Det blir mycket tyngre att kärra. Det var ju därför som järnhjulen och trähjulen gick ur bruk på 50-talet och kompaktgummihjulen gick ur bruk på 60-talet. Man sliter ut kroppen i förtid......och en utsliten kropp är ett alldeles för högt pris att betala för att spara litet tid.

Det är konstigt...... samtidigt som det pratas om hälsa hit och dit har grundläggande arbetsergonomi blivit omodern och man förväntas arbete på sådant vis att kroppen tar slut.
Min kropp var kaputt vid 21...... sedan har det bara gått på envishet. Jag kan intyga att det inte var värt det.
Hjulen som säljs nu är väl något mjukare än de järnhjul du refererar till, hoppas jag. :)
 
  • Gilla
LJC och 2 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Det blir mycket tyngre att kärra. Det var ju därför som järnhjulen och trähjulen gick ur bruk på 50-talet och kompaktgummihjulen gick ur bruk på 60-talet. Man sliter ut kroppen i förtid......och en utsliten kropp är ett alldeles för högt pris att betala för att spara litet tid.

Det är konstigt...... samtidigt som det pratas om hälsa hit och dit har grundläggande arbetsergonomi blivit omodern och man förväntas arbete på sådant vis att kroppen tar slut.
Min kropp var kaputt vid 21...... sedan har det bara gått på envishet. Jag kan intyga att det inte var värt det.
Håller med. Axlar och nacke är paj innan man är 30 = Elektriker :/
 
  • Ledsen
Appendix
  • Laddar…
Satte också upp husnummer härom dagen. Bara 3 år efter inflytt ..,
 
  • Husnummer 2A i svart metall på en ljus husvägg, med grusdrivväg och gröna träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Hjulen som säljs nu är väl något mjukare än de järnhjul du refererar till, hoppas jag. :)
Ungefär lika mjuka som de gamla kompaktgummihjulen..... och de försvann av hälsoskäl.
Vi hade en gammal betongkärra med kompaktgummihjul här hemma då jag var i tonåren och den var slitsam och ohälsosam att använda.
 
H heimlaga skrev:
Ungefär lika mjuka som de gamla kompaktgummihjulen..... och de försvann av hälsoskäl.
Vi hade en gammal betongkärra med kompaktgummihjul här hemma då jag var i tonåren och den var slitsam och ohälsosam att använda.
Det finns lösningar för allt. Här behöver du inte slita ut kroppen

http://shop.lennartsfors.com/ih2090pw-flex-jakt-algflak
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det finns lösningar för allt. Här behöver du inte slita ut kroppen

[länk]
Nej i stället får man slita ut kroppen med dubbelarbete för att få loss pengarna:p
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
M
Då har man fått börja täcka in eländet och dessutom monterat ny underdel på karmstycket. Denna gång med en variant som klarar vatten :)

Renovering av husfasad med skyddsplast och nytt karmstycke på byggnadsställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad vattentålig underdel av karmstycke med tätningsmedel, bredvid öppet byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny monterad vattentålig karmstycke i trä under ett fönster, med gammalt och nytt material synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Inget fysiskt utfört idag, men har jobbat vidare med "projekt braskamin" genom att börja på fasadritningarna som kommunen vill ha in för att se skorstensplaceringen. Lite finlir kvar på fasadritningarna, sen är det dags för uppdaterade planritningar och skapande av sektionsritningar för att se skorstensshaktets konstruktion. Mycket ritningar blir det för en braskamin tydligen. :thinking:

hus-3d.JPG


fasadritningar.JPG
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Fick igång den här elva år gamla kaminen - utan ritning men med nytt glödstift
 
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Ny målad gavel på ett hus med stege lutad mot väggen, under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Äntligen är bägge gavlarna målade!
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Äntligen så är sista gaveln målad!
Passade på att kladda svart på sockeln när jag ändå hade penseln framme.
Ny målad gavel på ett hus med en stege lutad mot väggen och en nymålad svart sockel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad i skymningen med ny målad gavel och svartmålad sockel, belysning tänd inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen målad husgavel vid skymning med svartmålad sockel och byggställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 7 till
  • Laddar…
Och en "före" bilder Före-renoveringsbild av en trädgård med växande buskar och ett litet tegelhus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Före" fotografi av ett hus med röda tegelväggar, markerat med stege vid entré och omgivet av buskar och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
från samma vinkel.
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.