F funderarn skrev:
Jag hoppas få se ett hus byggd av sandwich paneler näst, med stolpar som är med ca 4 meters avstånd som står på betong plintar på utsidan av huset. Insidan av väggar "spiras" för att gömma el och skruva fast skivor i. Även takisolering av paneler, ;) allt för att slippa mögel. Blir ju i princip som en stor frysbox med gjutet golv :cool: men utseendet ser nästan ut som ett vanligt hus
Jättevanligt när man bygger industrihallar, problemet är att ytan är sjukt ömtålig och det är näst intill omöjligt att hänga upp tyngre saker direkt i panelerna.
Finns å andra sidan massor av mönster och strukturer färdigt från fabrik och blocken kan var upp till åtta meter långa om jag inte minns fel.

I helsingborg byggs det en gymnastik hall med sandwich paneler som isolering och tegel utan på för att det ska bli lite liv i fasaden.
 
  • Gilla
självklart och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Häftigt . Va tanken från början att sälja när det blev färdigt?
Ja det var det :)
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
kaptenfogskum kaptenfogskum skrev:
Helt vansinnigt snyggt slutresultat!
Hoppas att ni får ordentligt betalt för jobbet ni har lagt ner och att du lägger ut framtida projekt här lika väldokumenterat som detta.
Grattis får man väl säga :)
Tackar :)
 
  • Gilla
kaptenfogskum
  • Laddar…
Kolla vad jag fick upp på min tidslinje på Facebook :D(y)
Moderna containerhus med träveranda omgiven av grönt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Kolla vad jag fick upp på min tidslinje på Facebook :D(y)
[bild]
Jäkligt kul då det var ett av mina personliga delmål med detta projekt :)
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
E erikjakan skrev:
Har ni läst inlägget boys?

Budgeten var från början 1,4 för huset, avlopp vatten och el, sen tillkommer det alltid massa saker, så vi landar nog runt 2,1 färdigt. Men då har vi schaktat och fyllt upp mark för totalt 400k, som inte hade tänkt från början.

MVH Erik
Hej

Riktigt häftigt. Är kostnad för köp av tomtmark med i totala budgeten på 2,1?
 
  • Gilla
rindler
  • Laddar…
NikoKri NikoKri skrev:
Hej

Riktigt häftigt. Är kostnad för köp av tomtmark med i totala budgeten på 2,1?
Nej det är den inte :)

MVH Erik Wedlund
 
B blue.b skrev:
Jättevanligt när man bygger industrihallar, problemet är att ytan är sjukt ömtålig och det är näst intill omöjligt att hänga upp tyngre saker direkt i panelerna.
Finns å andra sidan massor av mönster och strukturer färdigt från fabrik och blocken kan var upp till åtta meter långa om jag inte minns fel.

I helsingborg byggs det en gymnastik hall med sandwich paneler som isolering och tegel utan på för att det ska bli lite liv i fasaden.
Inte om man bygger med OSB paneler :)
 
E erikjakan skrev:
Nej det är den inte :)

MVH Erik Wedlund
Hej,

Tack för snabbt svar : ) så att budgeten sträckte sig alltså till över knappa 2 för husbygget, var det grunden som tog upp en stor summa eller? Isof varför?

Tack
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
NikoKri NikoKri skrev:
Hej,

Tack för snabbt svar : ) så att budgeten sträckte sig alltså till över knappa 2 för husbygget, var det grunden som tog upp en stor summa eller? Isof varför?

Tack
Ja precis, av dem 2 så är ca 500k markarbeten för det ganska omfattande jobbet med gräsytorna i olika nivåer etc., många faktorer som bidrog till högre pris, bla isoleringen som kostade 155k, fasaderna blev dyrare än planerat, glas likaså, även ambitionsnivån höjdes alltmer med tiden som gick :).

Svårt att avgöra vart nånstans man ska lägga nivån också.
 
Hur går det med försäljningen?
 
F funderarn skrev:
Hur går det med försäljningen?
Tack det går bra, räknar med att budgivningen hoppar igång snart :)
 
Fantastisk kul projekt. Riktigt hög kvalitet på slut produkten.

Vips så var vikpartierna bara monterade mitt i tråden. Skulle vara kul med lite mer information om dem. Vet att andra frågat innan.

Hur köpte du vikpartierna från alutec?
Vad kostade vikpartierna och tycker du de har bra kvalitet?
Monterade ni dem själva?
 
Tjenare!
Superhäftigt projekt! Hur har du värderat ditt egna arbete och ingår detta i din totalkostnad på 2,1 miljoner? Om du räknar endast material, vad hamnar du på då?

// Gustav
 
3,2 miljoner för huset, hur gick det ekonomiskt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.