Moturs för att öppna.
 
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tömt och gjort rent hydroforen. Något var fel. Sen upptäcktes ett fel till. Nu funkar det. Däremellan gissningar och bra byggahus-hjälp. (y)
[bild] [bild] [bild]
Och vill du ha ett tips på vad du ska göra med ditt hus i morgon så är det att skruva loss silarna på alla vattenkranar och rensa dom från allt mög som följer med från hydroforen efter rengöringen. Ganska snart efter en omgång så där brunt vatten brukar klagomålen på dåligt tryck i diverse kranar och dusch börja inkomma från hushållets medlemmar. Den första tanken blir ju då lätt "men va f-n, inte nu igen", men som sagt, orsaken brukar vara en annan, och lättare att lösa.
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Moturs för att öppna.
Återstår att se om den öppnar :/

Kan man byta dem mot en 90 graders vred? Här kan man ju snurra 15 varv innan man är öppen/stängd. Lättare med Av/På
 
Redigerat:
tommib
Righty tighty, lefty loosey.....

Så är det på typ alla vred jag någonsin stött på. Ja, det finns felgängade saker men det är oftast för specialapplikationer.

Visst borde du kunna byta den men du måste ta bort den snygga isoleringen.
 
tommib tommib skrev:
Righty tighty, lefty loosey.....

Så är det på typ alla vred jag någonsin stött på. Ja, det finns felgängade saker men det är oftast för specialapplikationer.

Visst borde du kunna byta den men du måste ta bort den snygga isoleringen.
Det är det enda som är isolerat, så jag ska nog få dit isolering på allt så det är lugnt :)
 
  • Gilla
abygg
  • Laddar…
Målat lekstugans farstukvist och tre staketsektioner, röjt upp på tomten, flyttat fyra körsbärsträd och klippt gräset för sista gången i år. Tyvärr har jag bara en bild på lekstugan:

Ny målad farstukvist på röd lekstuga med vit staketsektion omgiven av grönt gräs och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
tommib
Inte idag, men igår...

Hemmabyggt kylaggregat monterat i träbjälklag över badrum, med isolering och ventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmabyggt kylaggregat installerat ovanför badrummet med synlig takstom och isolering, stege i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Knökade upp ett hemmabyggt kylaggregat i utrymmet ovanför badrummet när vi nu ändå renoverar. Återstår att dra upp vattenrör via gamla kanalen för torkskåpet (!) i murstocken och koppla in på bergvärmen.

Ja, man skulle kunnat använda en fläktkonvektor istället, det hade varit billigare. Men de är ju så fula...
 
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tömt och gjort rent hydroforen. Något var fel. Sen upptäcktes ett fel till. Nu funkar det. Däremellan gissningar och bra byggahus-hjälp. (y)
[bild] [bild] [bild]
Ah en äppelmustkran, sjysst
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Fallfrukten knäckte skottkärrans hjul..
(ok, jag erkänner, va platt från början och nu blir det lättare att byta slang)

Skottkärra full med fallfrukt och punkterat däck parkerad på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skottkärra full av fallfrukt med punkterat hjul på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Varför är det punka på skottkärrehjulen mest som oftast efter en vinter?
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Fallfrukten knäckte skottkärrans hjul..
(ok, jag erkänner, va platt från början och nu blir det lättare att byta slang)

[bild] [bild]

Varför är det punka på skottkärrehjulen mest som oftast efter en vinter?
Erkänn att det var en sån där sak du skulle ta sen :p
Som man sedan har ågren över att man inte tagit tag i (det är ett tag sedan det var vinter ;) )
 
  • Haha
  • Gilla
Pfes och 1 till
  • Laddar…
För att alla skottkärrsdäck och innerslangar kommer från Kina och är gjorda av dåligt gummi.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Erkänn att det var en sån där sak du skulle ta sen :p
Som man sedan har ågren över att man inte tagit tag i (det är ett tag sedan det var vinter ;) )
Visst har det varit platt sedan våren.. "ska bara kolla dimension och bege mot Jula eller nå annat rammel-ställe..." :crysmile:
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
När ämnet redan är uppe, hur får man lös däcket (eller på för den delen) från fälgen på en skottkärra? Hade punka på min, och jag tror fan de gjutit däcket direkt på fälgen. Det slutade med att byta hela hjulet för min del.
 
A
Lagade hålet på min skottkärra i somras, bästa jag gjort hela sommaren
 
  • Gilla
LJC
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
För att alla skottkärrsdäck och innerslangar kommer från Kina och är gjorda av dåligt gummi.
Min kärra är nog närmare femtio år och antagligen äldre än kinatiden för jag tror aldrig jag haft punka och fyller lite luft kanske vart femte år...:D
 
  • Gilla
LJC och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.