På konsumentens sida
· 3 084 inlägg
Den ulitmata lyxen för den som bygger och renoverar själv är väl att ha en egen byggbil nära till hands. Vi tittar närmare på sex stycken byggbilar i olika prisklasser, var och en bra på sitt sätt.
Du kan läsa artikeln här: Sex byggbilar - coola och bra på olika sätt
Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
Du kan läsa artikeln här: Sex byggbilar - coola och bra på olika sätt
Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
Redigerat av moderator:
Något knas är det i tabellerna då en helelektrisk bil anges dra 4,2 liter diesel per 100 km.
Förvisso, men de hempulare som går och köper en fabriksny byggbil är nog extremt lätträknade. Vi vanliga människor får nöja oss med en 10-20 år gammal begagnad, så skriv gärna om bra val på begagnatmarknaden nästa gång.Redaktionen skrev:
Administrator
· Skåne
· 19 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 832 inlägg
Ranger är riktigt bra om man kör tunga stenar och verktyg!
Det är väl Euro NCAP som krocktestat?
Det är väl Euro NCAP som krocktestat?
Administrator
· Skåne
· 19 inlägg
Nej, jag syftade på australiensiska ANCAP som gav Navaran fem stjärnor i deras säkerhetstest. Jag visste inte att australiensiska och europeiska NCAP hade olika krav på säkerhet, vilket jag nu ser att de verkar ha (Navaran fick fyra stjärnor i Euro NCAP). Tack för feedback!R Robert-san01 skrev:
Hej,
Stämmer släpvagnsvikten på ford rangern verkligen? Slog en på transportstyrelsen och fick att max släpvikt var 3500kg?
Stämmer släpvagnsvikten på ford rangern verkligen? Slog en på transportstyrelsen och fick att max släpvikt var 3500kg?
nja, CE?
Transportstyrelsens släpvagns kalkylator säger att bilens max drag är 3500kg, såklart då för att ekipaget skall framföras lagligt med ett BE kort men är väl endå vad bilen klarar som testet bör återspegla ej om föraren har B, B96 el BE kort
Transportstyrelsens släpvagns kalkylator säger att bilens max drag är 3500kg, såklart då för att ekipaget skall framföras lagligt med ett BE kort men är väl endå vad bilen klarar som testet bör återspegla ej om föraren har B, B96 el BE kort
Det finns säkert skillnader i krav, men den troliga anledningen till skillnaden är antingen vilket år bilen är testad (kraven skruvas upp allteftersom så det blir svårare att nå fem stjärnor), eller att bilen levereras med olika basutrustning på de olika marknaderna. Diverse säkerhetsfinesser (t.ex. anti-sladd) som ingår i basmodellen i australien är kanske extra tillval i europa och då når inte bilen upp till fem stjärnor här.Ludvig Eskilsson skrev:
F.ö. är uttalandet om att "utvecklingen inom batterier går framåt i en hisnande fart" missvisande. Utvecklingen inom batteriteknik går visserligen framåt, men att påstå att det går i en hissnande fart är snudd på grovt missvisande.
En vän har en Berlingo i utförande som familjebil, då får man mycket sittplatser, men fäller man eller tar bort dem så får man lika stort lastutrymme som den modell ni visar. Slipper man ha två bilar
Och jag är väl inget fan av Dacia, men vet två grannar som har dem som så pickuper , extremt billiga. Bra pris om det skall vara andrabil, och kanske inte köra så mycket i farlig trafik
Och jag är väl inget fan av Dacia, men vet två grannar som har dem som så pickuper , extremt billiga. Bra pris om det skall vara andrabil, och kanske inte köra så mycket i farlig trafik