Nya DF500 connector systainern hemkommen idag, ska användas till en kökslösning. Plus en Rapid tving.
 
  • Öppen systainer med DF500 connectors sorterade i fack bredvid en Rapid tving på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
screamin-daemon och 5 till
  • Laddar…
Efter många bra svar från er här på forumet så slog jag till och köpte en Bosch GKS 55 G. Den fick bekänna färg direkt! Med en finare klinga blir det bättre spår. Någon som har tips om bra kapklinga men ändå rena spår?
Bosch GKS 55 G cirkelsåg och andra verktyg på ett träarbetsbord i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Solidwork och 1 till
  • Laddar…
Jag har stora förväntningar på dagens leverans. Köpte en DeWalt laminatklinga för några år sen, men den blev jag väldigt besviken på, den funkade inte alls att kapa träfiber. Dagens inköp har klassisk tandning och - 5° tandvinkel så den gör säkert ett bättre jobb. Finns även i 165 mm variant med 10° tänder för klyvning, till din såg FreQa. Nån kapklinga ska du nog inte sätta i den.

Bosch kapskives förpackning, Wera skruvmejsel och Milwaukee måttband på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Mitt stora Rubart paket dök upp idag. Har länge suktat efter en sänksåg och nu blev det äntligen en sådan plus en dammsugarsystainer:).

Nu måste jag köpa lite plywood så jag kan bygga ett rullande skåpbsom mft3 kan stå på och lite lådor så jag har plats för alla prylar i mitt pytte snickeri.
 
  • Nytt paket från Rubart med sänksåg och dammsugarsystainer i ett snickarrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
hans thunberg och 6 till
  • Laddar…
Eftersom att jag är för snål att köpa färdiga spaljéer, så tillverkade jag egna, och ansåg då att jag tjänat in denna dyckertpicka från Hornbach. =)

Hemgjord träspaljé står framför en vit garagevägg med en sladd på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinköpt dyckertpistol av märket PROBUILDER i öppen förpackning på ett verktygsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 4 till
  • Laddar…
En liten uppgradering för hälsans skull, bla för att minska risken att andas in hexavalent krom från rostfritt men också annan svetsrök och slippartiklar. Helt säkert blir det också lättare att se vad jag pysslar med när jag svetsar.
Svetsmask med luftrenare i en röd väska för att skydda hälsa under svetsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av en 3M Speedglas 9100XXI svetshjälm som förbättrar säkerheten och synligheten under svetsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Versaflo V-500 andningsfilter för svetsning för att förbättra luftkvalitet och arbetsförhållanden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 7 till
  • Laddar…
Inte direkt verktyg men nästan...... jag köpte en motor med växellåda att ha i reserv till bilen.
Bra att ha!
 
  • Gilla
hus520 och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
En liten uppgradering för hälsans skull, bla för att minska risken att andas in hexavalent krom från rostfritt men också annan svetsrök och slippartiklar. Helt säkert blir det också lättare att se vad jag pysslar med när jag svetsar.
[bild]
[bild] [bild]
Pris och utzoomat foto tack.
 
EA Berg. Behöver kärlek. Men 10:- får väll anses vara ok!
 
  • Sliten gammal EA Berg-mejsel med rött och svart handtag som ligger på en brun yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
tullemannen tullemannen skrev:
EA Berg. Behöver kärlek. Men 10:- får väll anses vara ok!
Hur man får rent och vässr bladet är en sak men skaftet, hur gör man där?
 
  • Gilla
Augen81 och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Hur man får rent och vässr bladet är en sak men skaftet, hur gör man där?
Är det ett plastskaft? Om det är färg och annat på det kan det gå med ett långt bad i såpa. Om plasten är smält och eländig så göra ett nytt i trä :)
 
  • Gilla
Noseone och 2 till
  • Laddar…
Skaftet håller lika bra även om det är fult. Låt det vara så tror tillfällestjuvar att det är skräp.
Mvh Findus
 
  • Gilla
tullemannen
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Pris och utzoomat foto tack.
Dyr men prisvärd :)
Vad vill du se utzoomat, linsen?
 
Loppisfynd idag, 2€ för trollhättansågen och 1.50€ för sandvikssågen, Jag kollade att den var vässbar också.

44405136121_53dbb7356a_b.jpg

44405136741_87031785d3_b.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.