Är det en Villa Avanti som är längst ner till höger om man står och tittar på Brinken från havssidan? Jättefin!
 
Om jag förstår dig rätt så är det ett Scala, men med pulpettak. Själv tycker jag att det gör sig mycket bättre med pulpettak än så som det presenteras på Myresjöhus hemsida.
 
thobjo skrev:
Om jag förstår dig rätt så är det ett Scala, men med pulpettak. Själv tycker jag att det gör sig mycket bättre med pulpettak än så som det presenteras på Myresjöhus hemsida.
Jo, det blev mycket snyggare! Jag känner mig lite hemma när jag ser fasaden mot vattnet faktiskt! Det liknar vårt hus på något vis (fönstermässigt i alla fall), men detta hus har sannerligen bättre utsikt...Attans att man inte byggde där...! :)
Vi har ju älven, men det är inte lika öppet och fritt förstås.
 
Lever ni fortfarande ni som byggt på Svartöbrinken? :surprised:
Hur går det med inflyttning och hur har första sommaren varit?
 
Thobo!
Ryktena säger att ni är på gång :) :) :)
 
Jodå, det ligger något i det. Listan över alla ritningsrevisioner blev så lång att vi var tvungna att göra huset lite mindre för att få plats med både listan och huset på samma A3-papper. Nu har vi dock funderat klart på allt, och är övertygade om att vi blir nöjda. Micke är nog också rätt nöjd med att vi har funderat klart. :D

Så vitt vi vet är allt påskrivet och klart. Vi TROR att huset kommer någon gång första kvartalet 2007. Förhoppningsvis i början, så att vi får flytta in medan det fortfarande är ljust på dagarna.
 
Bara ni inte får huset för fort. Eran tomt är nämligen den självskrivna pulkbacken i vinter ;D ;D ;D
 
Tomten kan nog tjänstgöra som pulkabacke någon månad, sen blir det en byggarbetsplats. Om inte annat får jag väl inhägna den med concertina.
 
thobjo skrev:
Tomten kan nog tjänstgöra som pulkabacke någon månad, sen blir det en byggarbetsplats. Om inte annat får jag väl inhägna den med concertina.
Vad blir det för hustyp? :)
 
Ett suterränghus med vit(?) %&!#$£ lock-läkt-panel. Ungefär såhär: :)
 
  • hus2_002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
thobjo skrev:
Ett suterränghus med vit(?) %&!#$£ lock-läkt-panel. Ungefär såhär: :)
Ser jätteläckert ut! :cool:
 
Anneli & Magnus, det fina svarta kvadratiska vardagsrums/soffbordet på en av bilderna på er hemsida, kan man få fråga var man kan köpa ett sånt? :) Är det trä eller stenyta?
Mvh, Helena
 
Hej, oj nu påminner du mig om att jag verkligen borde uppdatera vår blogg! Det var ju ett tag sedan... Men det har ju varit en hel del annat att fixa  :) Bordet vi  har är från Slettvoll o kan beställas på CASA Wikström. Det är ett mörkbetsat (wenge) ekbord, 135 * 135. Finns i lite olika storlekar o färger.

Mvh/Anneli
 
anneliomagnus skrev:
Hej, oj nu påminner du mig om att jag verkligen borde uppdatera vår blogg! Det var ju ett tag sedan... Men det har ju varit en hel del annat att fixa :) Bordet vi har är från Slettvoll o kan beställas på CASA Wikström. Det är ett mörkbetsat (wenge) ekbord, 135 * 135. Finns i lite olika storlekar o färger.

Mvh/Anneli
Tack för svar! Det ser verkligen mäktigt ut. :cool:
Ska kika in på CASA Wikström. De har rätt många fina saker där med "måstehakänsla"!
 
Så lite så :) Själv har jag nog "besöksförbud" där just nu ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.