Om man har blåblink, alla värden visar 0 och man vet att laddstationen är ok, är det troligast att det är brott, eller kontakterna som felar?
 
davidgp davidgp skrev:
Om man har blåblink, alla värden visar 0 och man vet att laddstationen är ok, är det troligast att det är brott, eller kontakterna som felar?
Japp ;)
 
johan63 johan63 skrev:
Japp ;)
Haha :crysmile:

D va en trasig skarv.
 
davidgp davidgp skrev:
Haha :crysmile:

D va en trasig skarv.
Inget ovanligt efter torkan. Sättningar i marken gör att orginalskarvarna dras sönder.
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
Märker ni ut vart ni har lagat ett brott/skarvat? Jag har bara haft min över sommaren och redan glömt några av skarvarna :seenoevil:
 
JLyck JLyck skrev:
Märker ni ut vart ni har lagat ett brott/skarvat? Jag har bara haft min över sommaren och redan glömt några av skarvarna :seenoevil:
Alla mina skarvar är makerade på en karta. Mina skarvar är löddade och krympslang runt. Inga orginalskarvar här ;)
 
Mitt batteri till R70li var från 2012 och har tills förra veckan nästan klippt i 5 säsonger. Sen dog det av. Beställde ett nytt snabbt och allt fungerar som vanligt.
Men tanken slog mig när jag tittade på det gamla batteriet att det borde gå att löda dit nya batterier? Batteriet består ju av 5st 18650 batterier varav 3 av dom mätte jag upp heldöda. Är det någon som funderat i dom här banorna? Går ju att beställa riktiga Sony batterier på eBay för någon hundring..
 
P peddjy skrev:
Mitt batteri till R70li var från 2012 och har tills förra veckan nästan klippt i 5 säsonger. Sen dog det av. Beställde ett nytt snabbt och allt fungerar som vanligt.
Men tanken slog mig när jag tittade på det gamla batteriet att det borde gå att löda dit nya batterier? Batteriet består ju av 5st 18650 batterier varav 3 av dom mätte jag upp heldöda. Är det någon som funderat i dom här banorna? Går ju att beställa riktiga Sony batterier på eBay för någon hundring..
Bättre att köpa ett 2500mAh batteri på ebay för ca: 550:- inkl. 12 mån garanti.
 
På tal om Ebay, fortsätter ni och beställer därifrån? Jag gav upp när posten drog igång sitt system med momsbehandling. Vågar ej lita längre på posten och att det fungerar. Tydligen har också en del säljare insett kaoset som uppstått och slutar att skicka till Sverige.
 
E etompau skrev:
På tal om Ebay, fortsätter ni och beställer därifrån? Jag gav upp när posten drog igång sitt system med momsbehandling. Vågar ej lita längre på posten och att det fungerar. Tydligen har också en del säljare insett kaoset som uppstått och slutar att skicka till Sverige.
Se bara till att leverantören är inom EU. Så slipper du PostNords avgifter.
 
johan63 johan63 skrev:
Se bara till att leverantören är inom EU. Så slipper du PostNords avgifter.
Jo så är det förstås, men har fått uppfattningen att posten inte klarar av hanteringen av paketen längre. Leverans till Sverige går snabbt och säkert men sedan är det stopp, och det det kan ta lång tid innan paketet har hanterats i deras system.
Paket inom EU har även de (felaktigt ) belagts med moms och att få ordning på detta är ett evighetsprojekt.

Innan dom drog igång jakten på momsen funkade leveranserna från Kina helt OK. 3-4 veckor så låg paketet i brevlådan, men när fördelarna med globaliseringen droppade ner till den lilla människan så slog staten till.
 
johan63 johan63 skrev:
Bättre att köpa ett 2500mAh batteri på ebay för ca: 550:- inkl. 12 mån garanti.
Jo, men det är ju kul att mippla lite ;)
Kör du själv med ett kinabatteri?

Är det några fler här som kör med ”kinabatterier” ? eller ”tyskbatterier” är det väl egentligen
 
P peddjy skrev:
Jo, men det är ju kul att mippla lite ;)
Kör du själv med ett kinabatteri?

Är det några fler här som kör med ”kinabatterier” ? eller ”tyskbatterier” är det väl egentligen
Jag kör med tysk :crysmile: på 2500
 
  • Gilla
peddjy
  • Laddar…
Köpte nya Sony batterier för ca 240 spänn som jag lödde ihop, fungerade klockrent, laddar och har fina körtider. Sen nästan två veckor tillbaka. Så de va väl investerade pengar. Dock så har jag ju ett till original nu också som bara är använt 52 laddningar.. man får kanske alternera nästa sommar!
 
  • Gilla
OpiMaza och 1 till
  • Laddar…
Dum fråga kanske, men men. Hur gör man med en installerad klippare om man ska sälja huset? Vi ska sälja vårt då vi köpt ett nytt med en tomt på 1000kvm. Vi har idag en r50li så den kommer bli för liten för den tomten.

Ska klipparen ingå i huset vi säljer, eller Kan man sälja den till en eventuell köpare? Eller tar man den med sig och kränger på blocket?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.