Jahaja, då är det bara grillen och huset kvar, då. 8)
 
Och båt, Thomas, båt för f-n!!!

;D ;D ;D
 
Skoter är ju billigare under lågsäsong :-*
(Fast det vete faan om det är det denna "sommar")
 
Göran skrev:
Jo plötsligt ser det ut som om jag startat en Lule-tråd-ve och fasa... :surprised: :surprised:
Och sedan blev Göran tyst...
Fullt upp med tomten nu här huset är klart kantänka! 8)
/J
 
har inte haft bredband på ett par veckor, poolbygge pågår, och stenläggning... 8)
 
Hejsan !

Vi är oxå byggare på Svartöbrinken, tomt D. Det blir ett Multihus på 190 kvm med ett fristående garage. Vi ska förhoppningsvis skriva det första avtalet på måndag.

Ni andra som ska bygga garage, hur gör ni med uppvärmningen där, el eller fjärrvärme?
 
En sak till ... har ni andra anlitat MAF i någon utsträckning?
 
Tjenare Fredrik!
Det gick fort!
Fjärrvärme har jag tänkt mig. Tänkte planera för o gräva kulvert från huset där jag drar in El, vatten o Värme direkt. Funderar även på golvärme då man likaså gör allt nytt. Inte SÅ mkt dyrare o mkt smidigare!
MAF på Måndag för första gången ang. fönsterplacering, badrum mm.

Ha det bra! //Danne 8)
 
PS. Borde döpa om oss till "Danneoullissistpåbrinken" :p :-[ :'(
Men semester! 8)
 
Hej Fredrik och Lotta!

För vår del blir det carport ihopbygg med huset, men för att eventuellt kunna bygga om den till ett garage vi senare tillfälle kommer vi att ha platta under garaget, så vi lägger med all sannolikhet in värmeslingor där när vi ändå håller på. Av uppenbara orsaker ska vi försöka att inte köra något varmvatten genom dem så länge det är en carport. :)

Angående MAF så har vi inte anlitat dem ännu, men har för avsikt att göra det så småningom.

\\Thomas och Anna, genom Thomas
 
danneoullis skrev:
Borde döpa om oss till "Danneoullissistpåbrinken"
...och jag till thobjo_först_på_Svartöbrinken_men_sist_med_huset. :-/
 
fredrikolotta skrev:
Hejsan !

Vi är oxå byggare på Svartöbrinken, tomt D. Det blir ett Multihus på 190 kvm med ett fristående garage. Vi ska förhoppningsvis skriva det första avtalet på måndag.
Tjenixen!
Inte var det ni som satt på kontoret torsdag e.m när jag var inne med våra avtal?
Hursom - det blir bra det här!!!
/Jonas

PS se personligt meddelande...
 
Är det någon som kommer ihåg i vilken takt M sa att de skulle kunna färdigställa husen? Jag har ett svagt minne av 0,5 hus per vecka, och ska man då bygga 15 hus så blir det 30 veckor, vilkget är ungefär sju månader, vilket är låååång tid. Om vi då resonerar optimistiskt, och antar att Ullis och Jonas får klart sitt hus till jul, så kommer Anna och jag att flytta in om ganska precis ett år.

Det kanske är lika bra att vika upp flyttkartongerna igen.
 
det blir nog vi 8) 8) 8) (stark ironi!)
 
matteochannika skrev:
Ja nu jävlar händer det prylar. Måndag vecka 36 (5/9) så är det tänkt att det kommer ett Ljusgården rullandes till Svartöbrinken. Gissa om vi är spända av förväntan...
Skulle tro det!!!
Så, ni har fått datum spikat? Finns det nedpräntat skriftligt dessutom?!!

Själva föll vi på mållinjen när det gällde att få vår slutbeställning klar före semestrarna. Ska e.v sätta oss med M nästa vecka för att göra färdigt allt utom köket som vi krånglade till det lite onödigt mycket med och som får göras klart så snart HTH-Fredde kommer åter om 2 v.

Inte omöljligt att en annan också kommer att hänga på Brinken och kolla in första stomresningen!
:D

Stämmer uppgift om ett hus/14 dagar borde vårt rimligen rulla in under november som 4:e eller 5:e. Fortfarande ingen klarhet dock vari "eller" består!
Kul att det händer saker iallafall!!!

/J&U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.