useless useless skrev:
Han borde kunna dra av sin uteblivna lön från skadeståndet.
Det kanske tom kvittar? :crysmile:
 
höll på att tappa hakan när jag svängde in på gatan hemma för nån vecka sen och såg detta hos grannen... Kul att de får besök, men glad att jag inte mötte dem i trafiken..

Vit äldre bil med en kanot fastspänd på taket parkerad bredvid en röd stuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
R
K krukan skrev:
höll på att tappa hakan när jag svängde in på gatan hemma för nån vecka sen och såg detta hos grannen... Kul att de får besök, men glad att jag inte mötte dem i trafiken..

[bild]
På byggmax såg jag en V70 där personen la två brädor tvärs railsen och sedan lastade panel. Säkrades sedan med spännband.
 
Det funkar utmärkt om man spänner rätt.
 
  • Gilla
faf och 1 till
  • Laddar…
Gammelnörden
Spännband som försöker säkra en hög med sand på ett släp mot en lantlig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
:thinking:
 
  • Gilla
Shiraz och 12 till
  • Laddar…
R
D Daniel 109 skrev:
Det funkar utmärkt om man spänner rätt.
Tror jag säkert, problemet är väl bara om olyckan skulle vara framme. Dock bättre på taket än genom öppnad sidoruta som man ibland kan se.
 
Gammelnörden Gammelnörden skrev:
[bild] :thinking:
Funkar utmärkt om man spänner rätt! :p

Seriöst - killen med takboxen, det borde verkligen dömas för mer än trafikförseelse. Det är ju snarast ett vapen ..
 
D Daniel 109 skrev:
Det funkar utmärkt om man spänner rätt
Nu vet vi vem som var vid Byggmax med sin V70 och handlade :cool:
 
  • Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
R
elpaco elpaco skrev:
Funkar utmärkt om man spänner rätt! :p

Seriöst - killen med takboxen, det borde verkligen dömas för mer än trafikförseelse. Det är ju snarast ett vapen ..
Vapen höll jag på att skapa. Slängde på 9 kortreglar a 45x70 2.5m på takräcket. Lastade 3x3 och drog fast. Satt som berget
... som tur var kände jag på regeln i mitten och den gick att skjuta på lätt.. dessa släta reglar.
Löpte en regel till o lastade 2x5.
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Seriöst - killen med takboxen, det borde verkligen dömas för mer än trafikförseelse. Det är ju snarast ett vapen ..
Vaddå? Han har ju säkrat den med ett spännband baktill så den inte kan flyga iväg vid krock eller kraftig inbromsning.
 
useless useless skrev:
Vaddå? Han har ju säkrat den med ett spännband baktill så den inte kan flyga iväg vid krock eller kraftig inbromsning.
Jag antar att du är ironiskt?
Om vi antar att du inte är det - det där är sådana där klena billiga spännband som håller typ 200kg. Om man lastar säg 50kg i boxen och tvärnitar från 50km/t inför ett övergångsställe - tror du att de håller då? Vid ett krock på motorvägen i 110km/t?

För att inte nämna att bandet sitter i handtaget av plast ..:surprised:
 
Så många gånger som de försökt att skicka dessa till mig och jag inte svarat :cry:

Stor hög med sedelbuntar på golvet i en lägenhet, rubrik om hittade $43M.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440 och 7 till
  • Laddar…
R
elpaco elpaco skrev:
Jag antar att du är ironiskt?
Om vi antar att du inte är det - det där är sådana där klena billiga spännband som håller typ 200kg. Om man lastar säg 50kg i boxen och tvärnitar från 50km/t inför ett övergångsställe - tror du att de håller då? Vid ett krock på motorvägen i 110km/t?

För att inte nämna att bandet sitter i handtaget av plast ..:surprised:
Inte värre än att åka mc utan spännband...
 
elpaco elpaco skrev:
Jag antar att du är ironiskt?
Det är humorhörnan...
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Jag antar att du är ironiskt?
Om vi antar att du inte är det - det där är sådana där klena billiga spännband som håller typ 200kg. Om man lastar säg 50kg i boxen och tvärnitar från 50km/t inför ett övergångsställe - tror du att de håller då? Vid ett krock på motorvägen i 110km/t?

För att inte nämna att bandet sitter i handtaget av plast ..:surprised:
Nu var det säkerligen ironiskt. Men kravet på lastsäkring är dubbla massan framåt. Det är inte krav att det ska klara en krock.
Reglar som takräcke funkar bra om de är vettigt surrade. Då är det nig bra mycket vanligare med buntar där det inte är tryck på alla reglar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.