useless useless skrev:
Någon annan kan väl montera ur den åt dig?
Visst, det var ju det jag skrev, men har man gjort det ”själv” då?

Då min pilotlicens inte längre är aktuell får jag enbart flyga tillsammans med någon som har en aktuell licens. Då påstår jag inte att jag flyger själv...
 
Rör och dosor kan man få montera. Beror på vad man avser att dra in i dem sen.

Det där med golvvärme tvistar de lärde fortfarande om. Även om man får det nu enligt elsäkerhetslagen så brukar det stå i tillverkarens installationsanvisning att den måste förläggas av en behörig elektriker.
 
  • Gilla
Fredrik Sjödin och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Någon annan kan väl montera ur den åt dig?

Jag brukar reparera porslinssäkringar. Då använder jag så klart lite kraftigare material eftersom det ursprungliga inte höll måttet...
Man kan hålla på och reparera, lappa och laga, men lösningen där är ändå att tillverka nytt. Jag brukar istället svarva en ny i mässing. Ger en trevlig gul lyster! ;)
 
Så många fel i detta quiz att jag inte orkar hänvisa till alla föreskrifter!
Kolla med Elsäkerhetsverket och Voltimum innan ni sätter ihop ett liknande quiz i fortsättningen.

En Auktoriserad och inte behörig elinstallatör som man numera är!
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Behöver man gissa att dessa "många fel" var ordvalet? Det var 10 frågor så, så många fel kunde det knappast vara. Bara lite ömma tår. ;)
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
tommib
D dysan19 skrev:
Så många fel i detta quiz att jag inte orkar hänvisa till alla föreskrifter!
Kolla med Elsäkerhetsverket och Voltimum innan ni sätter ihop ett liknande quiz i fortsättningen.

En Auktoriserad och inte behörig elinstallatör som man numera är!
Eftersom du är ny vore det kanske klädsamt att sänka svansföringen lite. Det är kanske inte lätt för dig att veta vem som gjort quizzet men du borde kunna dra några slutsatser av kommentarerna.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
D dysan19 skrev:
Så många fel i detta quiz att jag inte orkar hänvisa till alla föreskrifter!
Kolla med Elsäkerhetsverket och Voltimum innan ni sätter ihop ett liknande quiz i fortsättningen.

En Auktoriserad och inte behörig elinstallatör som man numera är!
Jag förklarade det i #18
Jag är givetvis även intresserad av övriga fel du hittat.
 
Mikael_L
D dysan19 skrev:
Så många fel i detta quiz att jag inte orkar hänvisa till alla föreskrifter!
Kolla med Elsäkerhetsverket och Voltimum innan ni sätter ihop ett liknande quiz i fortsättningen.

En Auktoriserad och inte behörig elinstallatör som man numera är!
Tyckte du också att det var svårt? :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Broken arrow och 5 till
  • Laddar…
O
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag förklarade det i #18
Jag är givetvis även intresserad av övriga fel du hittat.
Jag vill också veta! Om det nu finns "så många fel i detta quiz att jag inte orkar hänvisa till alla föreskrifter" kan vi nöja oss med ett enda exempel. Förslagsvis det allvarligaste och mest uppenbara felet.
 
Det blir svårt, dysan19 jobbar på men mängden är ouppräknelig långt bortom kontinuums mäktighet
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Mikael_L
Jag tror att det är bäst att dysan19 först redogör lite för alla vansinniga fel som h*n upptäckt.

Antagligen är det mycket bättre att man kan försöka bemöta de tänkta felaktigheterna, än att råka bemöta det som dysan19 inte alls tänker på.

Men jag antar att det faktiskt var det som ångpojken tänkte ... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.