P pleqtiz skrev:
tftools.co.uk

288.50 pund inkl frakt .(cirkus 3400:) . dyraste hammaren jag köpt nu :oops::seenoevil:
Wow, imponerande satsning!
Liten fråga — har du testat den innan du beställde eller var det ett "grisen i säcken-köp"?

Mycket nöje med nya dyrgripen!
//Ronnie
 
P pleqtiz skrev:
Fick hem en sketen hammare idag.. :oops::rolleyes::seenoevil:
Svinigt! Redigt jäkla svinigt :) Är det med rakt grepp/slät yta?

Suttit och dreglat lite över Stilettos variant men hörde sedan om Martinez(f.d grundaren till Stiletto) och det gjorde inte Ha-begäret mindre.

Priset har dock gjort att man hållt sig ifrån... hittils :)

Du vet att du är tvungen att ge en recension nu va?
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P
P Pysslarn skrev:
Wow, imponerande satsning!
Liten fråga — har du testat den innan du beställde eller var det ett "grisen i säcken-köp"?

Mycket nöje med nya dyrgripen!
//Ronnie
Näe grisen i säcken vart det, men med så mycket hyllningar som den fått därborta i trumpland så tog jag den smällen, finns endast att köpa i England och Nederländerna här i Europa så att testa den vart lite svårt...

tyckte även att min andra dyrgrip stiletto tibone hammare skulle få en kompis :giggle:
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
A
Hoppas det är ok att dela med sig av gårdagens verktygsköp.
:rolleyes:
 
richardtenggren
Åh jag dreglar också över en Martinez!!! Men kanske nöjer mig med en Stiletto, typ halva priset...
 
Har sneglat på den länge med! (y)
 
Köp och köp vet jag inte. Det är i alla fall inte var dag som man lämnar snickarboden för att gå på toa och upptäcker när man kommer tillbaka att verktygsskaran har ökat.

En samling äldre hyvlar av olika storlekar i en trä låda på ett snickarbord, tyder på ett utökat verktygssortiment.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En jobbarkompis hade varit förbi med ett gäng hyvlar som han tyckte att jag behövde.
Trähyvlar i olika storlekar och modeller ordnade i en öppen verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Känns som att det börjar bli komplett nu.
 
  • Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Sjukt proffsig hammare. Man blir ju avis bara man tittar på den!
 
  • Gilla
spendera
  • Laddar…
En Hitachi multi :D Grön och svart Hitachi multiverktyg ligger i en öppen svart plastväska med Hitachi-logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Litet diverse verktyg som jag har nytta av och fick köpa för rimliga priser. Det mesta på Juthbackamarknaden är orimligt dyrt men om man har is i hatten och är bra på att pruta kan man hitta verktyg för rimliga priser och rentav något enstaka litet fynd. Tre skruvnyckar och några snabbstålsbett till kipphyveln och ett stämjärn fattas på bilden.
Samling begagnade verktyg utlagda på ett golv, inkluderar skiftnycklar, hyvel, och stämjärn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu behöver jag hitta ett billigt bett som passar till en Union N:0 32 långhyvel. Bettet skall vara ungefär 68mm brett så det torde vara samma bett som till Stanley N:0 8 och Record 08........ och så behöver jag hitta fler stålhållare och mera snabbstål till kipphyveln.
 
  • Gilla
Jckssn och 1 till
  • Laddar…
P
devizion devizion skrev:
Svinigt! Redigt jäkla svinigt :) Är det med rakt grepp/slät yta?

Suttit och dreglat lite över Stilettos variant men hörde sedan om Martinez(f.d grundaren till Stiletto) och det gjorde inte Ha-begäret mindre.

Priset har dock gjort att man hållt sig ifrån... hittils :)

Du vet att du är tvungen att ge en recension nu va?
Det är med rakt grepp och räfflad yta! Svingen i den är nåt helt annat än en bacho hammare :)

Ska se om jag inte kan göra en recension :)
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Fick hem en sketen hammare idag.. :oops::rolleyes::seenoevil:
Jag misstänker att det gör minst lika ont att slå sig på tummen med den som med min hultafors!
Men det känns nog bättre ändå! ;)(y)
 
  • Gilla
Great och 1 till
  • Laddar…
Lade precis en beställning på skruvtvingar på nästan 2700:- :D. Ska förhoppningsvis klara mig resten av livet med dem. Postar bild när de har anlänt hem:D. Kan avslöja så mycket att alla är av märket Bessey.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Ska förhoppningsvis klara mig resten av livet med dem
Antar att du menar livslängden på tvingarna..antalet lär inte räcka ;) Man behöver alltid fler tvingar än man har..
 
  • Gilla
Fjanten och 1 till
  • Laddar…
M mansjo skrev:
Blev ett spontaninköp på k-rauta idag, en DTW285Z för 938 SEK, fanns två kvar i Halmstad i morse
Tack! Köpte den sista de hade idag, tur att den fanns kvar fortfarande :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.