hsd
Mikael_L Mikael_L skrev:
Två rostade brödskivor med ett stekt ägg mellan (med salt och svartpeppar) är ju en komplett måltid. :)
Du glömde baconskivan....
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nja. I verkligheten så är billådan speciell. Även om man kommer till ovanstående tydliga anvisning så blir det inget stopp. Är man i bilen och kör så är man i bilen och kör. Det artiga svaret blir därför ”oj, jag hann inte stanna”.

Efter några års ”oj” får man köra ostört hela vägen fram till målet, vilket är det billådan är till för.
Du menar att det är lika bra han stannar hemma.. ? ;)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Om du ska vara ärlig; låter det helt orimligt? Kan det vara värt att prova?
Nä inte ett dugg orimligt, men då känner man sig som en belastning ju! Som om man ger en påtvingad order.. (ett subtilt ”förslag” känns inte lika påtvingat..) :cool:

## Han suckar lite (knappt märkbart) och stannar bilen..##

..och då försvann lite av fotoglädjen! Vad var det för suck? Tycker han det är tråkigt? Tycker han jag är jobbig? .. eller va kopplingen på bilen trög igen,.?.

..och nu skulle min make säga ”sluta läs in så jäkla mycket i allt - har jag stannat, har jag stannat gå ut och fota så åker vi vidare ” ;)
 
  • Gilla
Freddedan
  • Laddar…
Ok, om han inte förmår göra dig till viljes utan pust och stånk, kan jag fatta att det är svårt att vara rak.

Min fru är bra på det sättet; hon säger i kommandoton vad jag förväntas göra.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Min lillebror har precis åkt på sin första bilsemester med sin flickvän.. de har oxå ”missat” en massa intressanta stopp pga lite ..hm.. kommunikations och hintproblem i bilen.. !

Han förstod inte heller.. ;) medan jag förstod precis va flickvännen talade om :cool: haha..

Det är ju lite komiskt på nått vis.. (tragikhumor, finns det?)
 
hsd
Jawohl
Javill
Jaskall
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Ok, om han inte förmår göra dig till viljes utan pust och stånk, kan jag fatta att det är svårt att vara rak.

Min fru är bra på det sättet; hon säger i kommandoton vad jag förväntas göra.
Det gör jag annars med :) då funkar det mycket bättre i kommunikationen! Även om vi inte nödvändigtvis tycker lika i allt!

Men jag tycker gott att han kan lära sig snappa upp lite vinkar..
 
Text med frågan "Varför lever kvinnor längre än män?" med skämtsamt svar och emojis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Min lillebror har precis åkt på sin första bilsemester med sin flickvän.. de har oxå ”missat” en massa intressanta stopp pga lite ..hm.. kommunikations och hintproblem i bilen.. !

Han förstod inte heller.. ;) medan jag förstod precis va flickvännen talade om :cool: haha..

Det är ju lite komiskt på nått vis.. (tragikhumor, finns det?)
Jag kan tillägga detta. En gång testade jag att slå på århundradets tvärnit när någon, jag minns inte vem i efterföljande kaos, pekade rakt ut åt höger och sa "här vore det trevligt att stanna". Det blev ett jädra liv och sura miner.

Det visade sig alltså vara fel sätt att hantera detta, så nu fortsätter jag med billådans grundregel, att ta mig till målet.
 
  • Gilla
big mike och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vad var det för suck?
Som sagt, läs inte in så mycket i saker. Det är ingen suck utan bara ljudet som uppstår när när locket till bil-lådan stängs.
 
  • Gilla
Pagno och 8 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Nä inte ett dugg orimligt, men då känner man sig som en belastning ju! Som om man ger en påtvingad order.. (ett subtilt ”förslag” känns inte lika påtvingat..) :cool:

## Han suckar lite (knappt märkbart) och stannar bilen..##

..och då försvann lite av fotoglädjen! Vad var det för suck? Tycker han det är tråkigt? Tycker han jag är jobbig? .. eller va kopplingen på bilen trög igen,.?.

..och nu skulle min make säga ”sluta läs in så jäkla mycket i allt - har jag stannat, har jag stannat gå ut och fota så åker vi vidare ” ;)
Snigla Snigla skrev:
Nä inte ett dugg orimligt, men då känner man sig som en belastning ju! Som om man ger en påtvingad order.. (ett subtilt ”förslag” känns inte lika påtvingat..) :cool:

## Han suckar lite (knappt märkbart) och stannar bilen..##

..och då försvann lite av fotoglädjen! Vad var det för suck? Tycker han det är tråkigt? Tycker han jag är jobbig? .. eller va kopplingen på bilen trög igen,.?.

..och nu skulle min make säga ”sluta läs in så jäkla mycket i allt - har jag stannat, har jag stannat gå ut och fota så åker vi vidare ” ;)
Detta fattar icke jag. Vaddå "ordergivning"?? Att säga "här var det ju fint, kan vi inte stanna här så jag kan fota lite?" låter som ett förslag för mig som man. "Här var det ju fint" låter enbart som ett konstaterande.
Sen kan det ju vara så att den som kör har andra anledningar att inte stanna, om man t ex måste hinna fram eller så, men då kan man ju prata om det.
 
Redigerat:
  • Gilla
big mike och 3 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Detta fattar icke jag. Vaddå "ordergivning"?? Att säga "här var det ju fint, kan vi inte stanna här så jag kan fota lite?" låter som ett förslag för mig som man. "Här var det ju fint" låter enbart som ett konstaterande.
Sen kan det ju vara så att den som kör har andra anledningar att inte stanna, om man t ex måste hinna fram eller så, men då kan man ju prata om det.
Givetvis är det inte meningen att nått skall göras (med el utan hint) om det är trafikfarligt på något vis! På många fina ställen så kan det vara för smala vägar att mötas, kurvor i närheten osv. Man måste ju tänka även på sina medtrafikanter.. heller inte varje gång man är ute.,

Din fras var en trevlig fråga/förslag.. men om man bara hade sagt stanna jag vill fota.. då hade det låtit mer som en order :)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Skärmdumpar i klockan... :thinking::D

Ett annat skäl är väl enkelheten och att "anteckningarna" är lätta att hitta i galleriet.

Själv har jag nyligen lärt mig att beskära kanterna på mina screenshots på min androidmobil. (Går inte på min gamla iPad, trodde jag, ända tills idag)...
Men det frestar på tålamodet när frun skickar telefonnummer och webbadresser som foto...
Det där med skärmdumparna fick mig att tänka på en fastighetsskötare på min förra arbetsplats. Han hade en fin smartphone som jobbtelefon men valde att inte använda telefonboken. Istället tyckte han att han var jättesmart som skrev ut alla de viktigaste telefonnumren med en Dymo och klistrade fast dem på telefonens baksida
 
  • Gilla
PAF och 5 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Istället tyckte han att han var jättesmart som skrev ut alla de viktigaste telefonnumren med en Dymo och klistrade fast dem på telefonens baksida
Så här menar du?
Visserligen ingen smartphone men :rofl:
Baksidan av en gammal Sony Ericsson mobiltelefon på en ritad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Paulina123 och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Så här menar du?
Visserligen ingen smartphone men :rofl:
BILD
Telefonbok fanns långt innan smartphones iofs :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.