Jag har ett helt omvänt problem mot inlägget med "vad skall vi äta".

Pojkvän - "Vad skall vi äta?"
Jag - "Spelar ingen roll, bestäm du."
P - "Pizza?"
J - "Javisst."
P - "Tacos?"
J - "Javisst."
P - "Thai?"
J - "Javisst."
P - Men vad vill du äta?
J - "Vad som helst. Det spelar ingen roll, välj du."
Osv osv osv..... Blir galen... Är, tyvärr?, rätt ointresserad av mat. Blir lika glad av en påse popcorn som av en tre-rätters. I mina egna ögon borde det ju vara busenkelt att leva med men tydligen inte. :thinking:
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
richardtenggren
@tommib , jag upplevde efter en operation av ett benbrott att till en början mindes jag inget alls från tiden precis innan sövningen, men ju mer tiden gick så mindes jag mer och mer. Brukar det vara så?
 
Hemmakatten
Jaja, alla dessa inlägg visar ju att vi kvinnor har högre hjärnkapacitet och är det smartaste könet...;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Jag har ett helt omvänt problem mot inlägget med "vad skall vi äta".

Pojkvän - "Vad skall vi äta?"
Jag - "Spelar ingen roll, bestäm du."
P - "Pizza?"
J - "Javisst."
P - "Tacos?"
J - "Javisst."
P - "Thai?"
J - "Javisst."
P - Men vad vill du äta?
J - "Vad som helst. Det spelar ingen roll, välj du."
Osv osv osv..... Blir galen... Är, tyvärr?, rätt ointresserad av mat. Blir lika glad av en påse popcorn som av en tre-rätters. I mina egna ögon borde det ju vara busenkelt att leva med men tydligen inte. :thinking:
Inte busenkelt! :cool:
 
TeroM TeroM skrev:
Du får kanske formulera dig ngt tydligare, fråga om han behöver en paus eller så :thinking:
Enligt honom skulle jag ha sagt att jag ville stanna och fota.. punkt!
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Eller bara, du vet, säga, "stanna, här vill jag ta en bild" :thinking:

Subtila vinkar: Messing up relations since the dawn of time.
Han säger samma sak.. haha.. han påstår att han inte är nån jäkla tankeläsare - ” vill jag stanna och fota säg det då istället för att ställa en fråga som eg inte ville ha svar på”
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
L lordi skrev:
Du måste be honom att stanna. Då kan han ta fram "Fin utsikts-lådan" i sin hjärna. Sen kan ni njuta av platsen båda två. När han kör bil så har han sin "bil-låda" öppen och kan inte öppna två lådor samtidigt, som vi lärde oss av det tidigare postade filmklippet.
Inte lätt det här med lådor.. :thinking:
Jag har minst två lådor öppna samtidigt ju.. jämt!

När jag ska sova tror jag hela jäkla apotekardisken är öppen.. :oops:
.. men då är det inte subtila vinkar längre!

Fördämningen är öppen och alla idéer om byggprojekt (stora som små), renoveringar (detaljer färger, byggritningar), blomplanteringar, frösorter.. bra tv-serier.. osv.. maken, som normalt sommar på fem minuter, kommer inte ihåg nått, orkar inte lyssna, vill sova.. behöver hörselskydd haha ;)
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
tommib
richardtenggren richardtenggren skrev:
@tommib , jag upplevde efter en operation av ett benbrott att till en början mindes jag inget alls från tiden precis innan sövningen, men ju mer tiden gick så mindes jag mer och mer. Brukar det vara så?
Vet faktiskt inte. Jag följer sällan upp mina patienter så länge och har inte sett något i litteraturen. Rent allmänt kan man säga att man får lite teflonhjärna av våra medel så första timmen/timmarna efter narkos är det ingen vits att ge information eftersom den bara glöms bort. Vissa medel ger också sk antegrad amnesi där man glömmer bort det som hände innan man fick det. Bensodiazepiner är typiska för det också. Huruvida man återhämtar de minnena kan jag inte uttala mig om.
 
Humoristisk jämförelse av "Female Dictionary" och "Male Dictionary" med motsvarande meningar och tolkningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
husdrommaren och 7 till
  • Laddar…
Nöjd med en man som tycker snabbmakaroner med smör och soja är en komplett måltid emellanåt.
 
  • Gilla
faf och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Två rostade brödskivor med ett stekt ägg mellan (med salt och svartpeppar) är ju en komplett måltid. :)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Mikael_L
Snigla Snigla skrev:
Inte lätt det här med lådor.. :thinking:
Jag har minst två lådor öppna samtidigt ju.. jämt!

När jag ska sova tror jag hela jäkla apotekardisken är öppen.. :oops:
.. men då är det inte subtila vinkar längre!

Fördämningen är öppen och alla idéer om byggprojekt (stora som små), renoveringar (detaljer färger, byggritningar), blomplanteringar, frösorter.. bra tv-serier.. osv.. maken, som normalt sommar på fem minuter, kommer inte ihåg nått, orkar inte lyssna, vill sova.. behöver hörselskydd haha ;)
Låter ju faktiskt som att du inte beskriver låd-hjärnan, utan mer det där nystanet med trådar, där alla är ihopkopplade. ;)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Han säger samma sak.. haha.. han påstår att han inte är nån jäkla tankeläsare - ” vill jag stanna och fota säg det då istället för att ställa en fråga som eg inte ville ha svar på”
Nja. I verkligheten så är billådan speciell. Även om man kommer till ovanstående tydliga anvisning så blir det inget stopp. Är man i bilen och kör så är man i bilen och kör. Det artiga svaret blir därför ”oj, jag hann inte stanna”.

Efter några års ”oj” får man köra ostört hela vägen fram till målet, vilket är det billådan är till för.
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Jaja, alla dessa inlägg visar ju att vi kvinnor har högre hjärnkapacitet och är det smartaste könet...;)
Och att män är väldigt raka och okomplicerade. Vi menar precis vad vi säger. ;)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Enligt honom skulle jag ha sagt att jag ville stanna och fota.. punkt!
Om du ska vara ärlig; låter det helt orimligt? Kan det vara värt att prova?
 
  • Gilla
fia_mstd och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.