Tänkte ta tag i gräsmattan här hemma för första gången på drygt 8 år sedan vi flyttade in. Tänkte köra med Stroller Plus+ T Kombi för att försöka få bort så mycket ogräs som möjligt, men såg nu att dom naturligtvis förbjudit detta.

Så vad finns det annars för produkter som ger liknande resultat?
 
Grillen Grillen skrev:
Tänkte ta tag i gräsmattan här hemma för första gången på drygt 8 år sedan vi flyttade in. Tänkte köra med Stroller Plus+ T Kombi för att försöka få bort så mycket ogräs som möjligt, men såg nu att dom naturligtvis förbjudit detta.

Så vad finns det annars för produkter som ger liknande resultat?
Loredo quattro!
Köp från tyskland igånom ebay.
Min gräsmatta har gått från att vara en bedrövlig syn till en riktig mysmatta.
 
  • Gilla
mipa
  • Laddar…
Har letat på tyska ebay, men hittar inget.
Antar att det inte säljs längre...
 
  • Gilla
johi0
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
[länk]

Tack för ett sjukt snabbt svar.! :)
Då är det bara att handla och komplettera med ngn form av gräsgödning, så kanske gräsmattan blir fin igen.
 
  • Gilla
Scarpetta
  • Laddar…
Hej!
Undrar om du fick tag på Stroller + T Combi, och hade det någon effekt?
Har fått in en massa jordreva i gräsmattan nu i sommar som spritt sig, och efter en del googlande så verkar det enda som tar jordreva är just Stroller +T Combi, som ju inte får säljas i Sverige längre.

Vill gärna veta om det funkade för dig eller det finns andra preparat som funkar lika bra som Stroller+T Combi att köpa här i Sverige.
 
F
L Lynnbär skrev:
Hej!
Undrar om du fick tag på Stroller + T Combi, och hade det någon effekt?
Har fått in en massa jordreva i gräsmattan nu i sommar som spritt sig, och efter en del googlande så verkar det enda som tar jordreva är just Stroller +T Combi, som ju inte får säljas i Sverige längre.

Vill gärna veta om det funkade för dig eller det finns andra preparat som funkar lika bra som Stroller+T Combi att köpa här i Sverige.




Det du hittar i denna tråden funkar generellt bättre än Stroller combi plus+T. Agraking.de är seriösa och levererade på 3-4 dagar.

https://www.byggahus.se/forum/threa...aes-i-graesmattan.257238/page-43#post-3025725

Det är samma verksamma ämnen (eller skall man kalla det gift) som i Stroller men det är istället i flytande form. Blanda rätt och sprida från kort avstånd när det är vindstilla så är det inga problem. Även mycket lättare att punktbespruta och därför totalt sett bättre tycker jag.

Tänk på att gräset skall vara livsdugligt när man drar på besprutningen. Nu med gula gräsmattor skulle jag inte ge mig på det. En normal sommar så är början av Juni bra för ogräsmedel tycker jag.
 
  • Gilla
Bremrik och 2 till
  • Laddar…
Vadå förbjudet? Säljs väl fortfarande...
 
Bayer garden, polinerarnas värsta fiende :)
 
  • Gilla
mulle77
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Vadå förbjudet? Säljs väl fortfarande...
Nej tyvärr inte sen 1 oktober 2017.
 
R
H Husqvarna220Ac skrev:
Vadå förbjudet? Säljs väl fortfarande...
MP har förbjudit all förutom hash på Södermalm.

Det är tänk att allt ogräs skall tas upp för hand och sorteras i ett speciellt sopkärl och rötas till flygbränsle kallas också politikersoppa av mer förstående folk på landsbygden.
 
  • Gilla
  • Haha
Stefanh22 och 10 till
  • Laddar…
F
R RapidSledge skrev:
MP har förbjudit all förutom hash på Södermalm.

Det är tänk att allt ogräs skall tas upp för hand och sorteras i ett speciellt sopkärl och rötas till flygbränsle kallas också politikersoppa av mer förstående folk på landsbygden.
Eller så var det helt enkelt så att Stroller (eller vilka det nu är som äger det varumärket) av nån anledning valde att inte förlänga/förnya sitt tillstånd.

Men jag är fö helt med dig angående MP...
 
  • Gilla
mulle77 och 1 till
  • Laddar…
Googlade samt sett i affär att det säljs fortfarande, vi har stor tomt, brukar bara strö några korn på varje ogräs.
 
  • Gilla
JMS77
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.