Hej!
Jag får säga som så många andra att det var verkligen ett snyggt kök ni hade:) Vi håller precis just nu på att planera hur vårt kök skall se ut så det var trevligt med inspiration! Anledningen till att vi inte valde Älvsbyhus var att säljaren tyckte att jag var mycket underlig när jag frågade efter ett visningshus, för jag vill gärna se huset som jag skall bygga i verkligheten innan jag bestämmer mig...Säljaren sa att det var väldigt ovanligt att man ville göra så (vi hade precis innan vart på visning i ett hus som på pappret såg jättefint ut, men som vi sedan blev besvikna på), och då strök vi älvsbyhus från listan...
Hur gjorde ni andra, var det bara den säljaren eller är det deras policy?
 
För oss var det inga problem att få titta på ett färdigt Ä-hus av samma modell vi funderade på.

Konstigt att det är "ovanligt" Själv kändes det rätt viktigt att få kolla in allt så man hade lite hum om vad man skulle komma att få. Är ju en del pengar som skall iväg och sen kanske man inte vill flytta efter en månad om det inte blev som man tänkt sig :-/
 
Hej igen!
Vi bygger i Södra Sunderbyn - Luleå.

Huset är ett Höner ja, med tillvalsfönster över diskbänk och så har vi valt bort balkongdörren i v.rummet eftersom den leder ut till husets framsida där det är skugga största delen av dygnet. Vi bygger på ett gammalt område där kraven är att ha ingången mot gården, och där har vi söderläge, så då kändes det onödigt att ha balkongdörr till skuggan...

Köket ser mkt bättre ut nu när målarna har målat sidorna, då är iaf skruvhålen borta. Med tiden kan man väl sätta ekplattor på sidorna i tillägg till lister över/under dörrarna så som KOJ föreslog...
 
Jag funderar lite på priser för tillval hur får man reda på de? Jag kan inte hitta någonstans på Älvsbyhus hemsida om vad som gäller för tillval. Är det någon som vet några priser?
 
Hej Toda !

Vad är det för tillval du söker pris på ?

Jag har priser på tillval till en Torgrim men det mesta är nog lika för alla modeller.

/ Jocke
 
Hmm... Tillvalen jag undrar över är bl.a. Takkupa, veranda, köksluckor, om det finns inbyggnadsugn och spishäll, Kakel/klinkers i badrum.... Och så undrar jag vad som menas med standardgrund.
 
Takkupa 45230 kr
Sadeltak över veranda 11540 kr ( Ingår i SX paketet)
Kökslucka tillval spårade grönlackade MDF luckor 7288 kr (Torgrim)
Kökslucka tillval brunbetsade allmoge 15700 kr (Torgrim)
Kökslucka tillval klarlackad björk 19590 kr (Torgrim)
Kökslucka tillval massiv ek 24375 kr (Torgrim)
Byte till inbyggnadsugn + häll inkl ändring av kökinredning 16075 kr
Ej kakel/Klinkers från Älvsbyhus
Standard grund hos Ä-hus är en sk Balkgrund.(Torpargrund)

/ Jocke
 
Oj Tack!
Det var bra priser måste jag säga. Synd bara att de inte har den här informationen på deras hemsida det skulle vara intressant att se köksluckorna.

Du vet inte vad som mer ingår i SX-modellen?
 
I SX modellerna så ingår det uppgradering från el till vattenburen elvärme med Nibe Fighter 310P ( värde 29000kr)
Ytterdörr till klädvård ( värde 6800 kr)
Diskmaskin (värde 6300 kr)
Tvättmaskin (värde 6238 kr)
Torkskåp (värde 3725 kr)
Maskinpaket (värde 12500 kr) Har inte koll på vad som ingår i detta paket.
Utrustningspaket (värde 15800 kr) Har inte koll på vad som ingår i detta paket.

/ Jocke



 
Numer kostar pumpen 310p 36410kr enligt nibes sida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.