H
E etompau skrev:
4. Vanlig vit 4x1x0,5 EKKX är väl det billigaste alternativet. Även vanlig nätverkskabel kan vara ett alternativ. Brukar vara tjockare och styvare att arbeta med.
5. Det har gjorts några avancerade integrationsfunktioner med SPC, mha en gateway (Lundix?). Vet bara vad jag läst här på forumet.
Annars är det enkelt att hänga på passande sändare på någon utgång i centralen och skicka info till din Tellstick.
Tack! Får bli EKKX.

Har sett att Lundix har en SPC SmartBox men kan inte se att den säljs direkt till slutkund och inte heller vad den kostar.
 
H
RilleRock RilleRock skrev:
1. Nej inte om 4320 specen räcker.
2. Kan bli bättre som allt annat med touch bör.
3. Vart mycket problem med pdm och Magic enkel PIR. Enligt kollegor i branschen skall den batchen vara borta.
Ja föredrar Bosch men sätter mycket Magic kombi och de håller måttet.

Förresten du saknar 1st E652.

Kör själv en nexa ingångsmodul från spc till tellstick och det funkar klockrent sen ett antal år tillbaka.
Tack för svaren!

Tror det får bli en 4320 då jag inte tror att jag kommer bygga om och bygga nya byggnader på tomten i den utsträckningen att t.ex. 4 MAP inte skulle räcka.

Får nog bli en 521 då den är snyggare och även har stöd för Mifare utöver EM 4102. Får väl i värsta fall reklamera den om den inte håller måttet.

Då blir det Bosch :)

Kom på efter ett tag att jag hade fler än 8 "enheter" och jag behövde lägga till en expansionsenhet.
Funderar om det är smidigast att sätta den i hallen i närheten av MAP för att minska kabeldragningen, låter det vettigt?
 
RilleRock
H Hellplant skrev:
Tack för svaren!

Tror det får bli en 4320 då jag inte tror att jag kommer bygga om och bygga nya byggnader på tomten i den utsträckningen att t.ex. 4 MAP inte skulle räcka.

Får nog bli en 521 då den är snyggare och även har stöd för Mifare utöver EM 4102. Får väl i värsta fall reklamera den om den inte håller måttet.

Då blir det Bosch :)

Kom på efter ett tag att jag hade fler än 8 "enheter" och jag behövde lägga till en expansionsenhet.
Funderar om det är smidigast att sätta den i hallen i närheten av MAP för att minska kabeldragningen, låter det vettigt?
Det beror på hur kabeldragningen kan ske från andra enheter i framtiden.
Och att den sitter i direktlarmat område då det är en del av centralutrustningen.
Ja och kunder brukar vilja gömma undan dem.

Ett alternativ kan även vara att köpa 5330 modellen som får plats med adressemheter i kapslingen annars brukar man sätta dem i anslutning till CA i mindre bostäder.
 
Hej, har en ide som jag skulle vilja kolla om det går.

Vi har en 4320 med K421 i byggnad 1 och i byggnad 2 är det en P332 och K421.

Jag skulle vilja trycka på en knapp i byggnad ett för att få ett pip i byggnad 2.

Jag skulle kunna offra en ingång för knappen om det inte går med någon av knapparna i K421.
Pipet tänkte jag kunde komma ur K421

Är detta möjligt? hittar något som heter Ding-dong men för mig är det inte solklart hur detta används.

Tacksam för vägledning
 
RilleRock
P Patric Nord skrev:
Hej, har en ide som jag skulle vilja kolla om det går.

Vi har en 4320 med K421 i byggnad 1 och i byggnad 2 är det en P332 och K421.

Jag skulle vilja trycka på en knapp i byggnad ett för att få ett pip i byggnad 2.

Jag skulle kunna offra en ingång för knappen om det inte går med någon av knapparna i K421.
Pipet tänkte jag kunde komma ur K421

Är detta möjligt? hittar något som heter Ding-dong men för mig är det inte solklart hur detta används.

Tacksam för vägledning
Går precis som du tänkt med 1 ingång med ding dong attribut på när ingången aktiveras.
Samt aktivera ding-dong för map som skall låta.
 
  • Gilla
Patric Nord
  • Laddar…
Hej, jag har en en PP500 med en A210.
Jag vill ha en gemensam kod som låser upp dörren när det är avlarmat och sen skall användarna med sina koder kunna larma av/på med sina koder. Går det att få till?
 
F
Hej,

Jag försöker få en taggläsare HD500-EM att lira med dörrkontroller A210.

Hittills har jag inte lyckats få uppsättningen att lira. Under "Access log" i SPCs webbgränssnitt dyker "Entry Denied - INVALID CARD FORMAT" upp varje gång jag visar upp en tagg för läsaren.

Har jag missat något självklar inställning? Samma tagg fungerar med manöverpanelernas inbyggda taggläsare.
 
RilleRock
L lillePer skrev:
Hej, jag har en en PP500 med en A210.
Jag vill ha en gemensam kod som låser upp dörren när det är avlarmat och sen skall användarna med sina koder kunna larma av/på med sina koder. Går det att få till?
Yes, gör som du frågar.
 
RilleRock
F f00gami skrev:
Hej,

Jag försöker få en taggläsare HD500-EM att lira med dörrkontroller A210.

Hittills har jag inte lyckats få uppsättningen att lira. Under "Access log" i SPCs webbgränssnitt dyker "Entry Denied - INVALID CARD FORMAT" upp varje gång jag visar upp en tagg för läsaren.

Har jag missat något självklar inställning? Samma tagg fungerar med manöverpanelernas inbyggda taggläsare.
Troligtvis har du inte ställt in läsaren för rätt protokoll.
Sök i denna tråd då det har gåtts igenom tidigare.
 
H Hellplant skrev:
Tack! Får bli EKKX.

Har sett att Lundix har en SPC SmartBox men kan inte se att den säljs direkt till slutkund och inte heller vad den kostar.
Ta kontakt med användaren @gol som är den som utvecklat produkten.
 
F
RilleRock RilleRock skrev:
Troligtvis har du inte ställt in läsaren för rätt protokoll.
Sök i denna tråd då det har gåtts igenom tidigare.
Svarar på min egen fråga - felet låg i dataanslutningen mot HD500 (trådarna D0 och D1 eller clock/data som de också kallas ibland).

Jag hade kopplat D0 (A210) -> D0 (HD500) och D1 -> D1. Detta är rätt för PP500 men fel för HD500.

För HD500 gäller den mindre logiska kopplingen D1 -> D0 och D0 -> D1. Som tur är hittade google Vanderbilts dokument som redogör för detta; https://www.spcsupportinfo.com/SPCC...2017025_spca210cardreaderwiring_324_07_en.pdf
 
U4IC U4IC skrev:
Får felmeddelande om att "modemet är upptaget" när jag försöker skicka test SMS.
Har nu bytt antenn och abonnemang, bra att ha ett som kan skicka sms vilket jag inte fått från telia från början. Ligger på en stadig signal på 7-8 och allt borde fungera men det gör det ej... När jag skickar test sms får jag felmeddelande i rött ”modemen” men när jag tittar i loggen så ser jag inget!

Så jag har ett par frågor.
1. När laddas ändrade inställningar till moderkortet? Direkt när man sparar? När man loggar ur? Behöver man starta om hela centralaparaten?
2. Någon vänlig själ som kör telia och kan skicka vilka inställningar man kör på?
3. Finns det något sätt att starta om centralen från via webbgränssnitt?
 
U4IC U4IC skrev:
Har nu bytt antenn och abonnemang, bra att ha ett som kan skicka sms vilket jag inte fått från telia från början. Ligger på en stadig signal på 7-8 och allt borde fungera men det gör det ej... När jag skickar test sms får jag felmeddelande i rött ”modemen” men när jag tittar i loggen så ser jag inget!

Så jag har ett par frågor.
1. När laddas ändrade inställningar till moderkortet? Direkt när man sparar? När man loggar ur? Behöver man starta om hela centralaparaten?
2. Någon vänlig själ som kör telia och kan skicka vilka inställningar man kör på?
3. Finns det något sätt att starta om centralen från via webbgränssnitt?

Felmeddelandet jag får är ”modemfel” och inget annat! ; )
 
U4IC U4IC skrev:
Felmeddelandet jag får är ”modemfel” och inget annat! ; )
Jag hade lite sånna problem med jag bytte plats på modemet i centralen...
 
RilleRock
U4IC U4IC skrev:
Har nu bytt antenn och abonnemang, bra att ha ett som kan skicka sms vilket jag inte fått från telia från början. Ligger på en stadig signal på 7-8 och allt borde fungera men det gör det ej... När jag skickar test sms får jag felmeddelande i rött ”modemen” men när jag tittar i loggen så ser jag inget!

Så jag har ett par frågor.
1. När laddas ändrade inställningar till moderkortet? Direkt när man sparar? När man loggar ur? Behöver man starta om hela centralaparaten?
2. Någon vänlig själ som kör telia och kan skicka vilka inställningar man kör på?
3. Finns det något sätt att starta om centralen från via webbgränssnitt?
1. I webgränssnittet direkt när du trycker spara.

2. Du behöver bara aktivera "sms" under modeminställningar.

3. Under Fil finns det en flik för återställning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.