Ola C Ola C skrev:
För oss som va lite mer litterärt bevandrade och föredrog innehåll framför tufft omslag när vi lånade böcker som små....kan du upplysa oss om vad det är för bok?
The anarchist's design Book. Schwarz.

Tror den handlar om möbelsnickeri men köpte den precis som du anade för det tuffa omslaget :)


Edit: hur blev Olas svar det bästa i tråden när systemet säger att trådskaparen senast var online i mars 2017? :D

Ytterligare tillägg: kommit flera sidor in i boken och inte hittat en enda färgbild eller jigg :(
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
hur blev Olas svar det bästa i tråden när systemet säger att trådskaparen senast var online i mars 2017? :D
Haha. Ja det kan man fråga sig. Övernaturligt fenomen.

Förresten, om du inte får plats med boken i ditt bibliotek sen när du läst färdigt den kan du skicka den till mig:geek:

Överfylld bokhylla med staplar av böcker som när som helst kan falla över.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Skaffat en lätt och kort.

Då jag inte kan ta bort vindskivorna än, behöver jag skruva panelen högst upp under taket och behövde (nja, det finns nog ngn annan hemma men inte med BL motor) kortare dragare för att komma åt. Tittade först på att uppgradera gamla 10,8 volts systemet mot de nya men då denna är kompakt och lätt skippade jag det. Tog med 2 Ah accar så att den dessutom går att hänga i snickarbyxorna, när jag klättarna i ställningen, utan att dessa hänger långt ner i hängslena ...

Makita borrmaskin med BL-motor och två 18V batterier på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Förresten, om du inte får plats med boken i ditt bibliotek sen när du läst färdigt den kan du skicka den till mig:geek:
Inga problem..jag har för övrigt 4 lådor med böcker i källaren, jag kan skicka dem så länge?
Plastlåda och kartong fulla med böcker belägna i en källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F Fluxor skrev:
Byäldsten, en Bosch GSB 14.4 VE-2LI inköpt 2009 har numera officiellt fått gå i pension. Den har varit förjävla bra, förutom när planetväxeln kilade vidare inom garantitiden. Tvåans växel seglade vidare för ett par månader sedan och de tre (har ett fjärde någonstans) batterierna laddas idag fullt på cirka fem sekunder och laddas ur minst lika fort. Vila i frid, må du alltid finna vatten och skugga.

Arvtagare blir härmed en Panasonic EY74A2. Den har inte slagborrsfunktionen som Boschen, men stenjobb har jag andra maskiner till. Välkommen in i gänget, jag tror vi kommer att ha ett givande samarbete genom åren!
Hoppas du blir nöjd. Har förstått att batterierna på Panasonic är helt oustanding. Alltså ljusår bättre än konkurrenterna. Du får berätta sen om du upplever samma!
 
Beställde en liten kompressor och dyckertpistol från Toolab igår. Hämtade den idag :D(y):ok:
En kompressor med blå sladd och en röd dyckertpistol på ett trägolv med vit pälsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den passar dessutom utan modifiering i en stor L-BOXX så det måste nog bli en speciallåda likt den en kille på youtube har byggt :crysmile:
Kompressor och dyckertpistol placerade i en blå L-BOXX verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
Lite nya maskiner är aldrig fel. :)

Nyinköpta byggverktyg och tillbehör såsom borr, såg och skruvdragare utspridda på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Lite nya maskiner är aldrig fel. :)

[bild]
Dom makita maskinerna såg inte tråkiga ut Vart hittade du dom?
 
holetaker holetaker skrev:
Dom makita maskinerna såg inte tråkiga ut Vart hittade du dom?
FFX.co.uk

Motorsågen typ 1100+moms. Skruvdragar kittet 2300. Alla är brushless och 2st 5Ah packar.

Var egentligen ute efter två nya batterier och en laddare. Detta blev billigare. :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Hyvelstål och en skumkanon kom idag.
Ny skumkanon framför förpackning med hyvelstål från DeWalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Tack för påminnelsen, måste låna den av min far. Som fick den av mig i julklapp.
Är väl värt att äga en egen? Och komplettera med hans 3 andra, så har du att läsa året runt, bara börja om när man är klar.. :)
 
Sågen då. Båten fanns sedan innan.
 
  • Portabel såg placerad på golvet i en båt på vatten med skymningshimmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anders 1920-tal och 5 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
FFX.co.uk

Motorsågen typ 1100+moms. Skruvdragar kittet 2300. Alla är brushless och 2st 5Ah packar.

Var egentligen ute efter två nya batterier och en laddare. Detta blev billigare. :)
Var ju intressant paket, hittar inte det på den sidan dock.....
 
I ILCapitano skrev:
Var ju intressant paket, hittar inte det på den sidan dock.....
Slutsålt...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Fick bli en liten blå kompis till idag i form av Bosch GSR 12V FC 15 tog ett kit med batterier och laddare då jag även är lite sugen på kantfräsen och den lilla sticksågen.
Bosch GSR 12V FC 15 borrskruvdragare i ett kit med olika förvaringsfack för batterier och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lungebo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.