RilleRock
N Nakenjanne skrev:
Hej,

Försökt googla mig fram svaret utan resultat.

I Spc connect appen får jag vid försök av tillkoppling:
Försök att tillkoppling misslyckades
Error: You dont have the right/permission for this feature

Trycker då på orsaker och får fölljande
Authorization

Vad har jag varit på?
Jag ser i appen att jag larmat på via MAP och vem och allt det där. Men kan inte tillkoppla via appen.

Vänligen
Har själv aldrig haft problemet och vart inne och tittat lite på programmeringen men hittar inget specifikt som jag kan härleda till detta.
Jag vet installatören numera kan begränsa användaren via spcconnect.
Det andra jag tänker är att jag kör obegränsad alltså under klass/grade väljer man: "Välj för konfiguration av installatören"
Kör även in senaste fw som finns i inlägg #2796
 
Testade och jag kan inte larma på/av via appen även inom Wifi.
Gjorde då som Rillerock sa och ändrade till välj för konfig. av installatören.

Då blev jag utslängd från appen och kan inte logga in igen.... :(
 
Kan inte längre logga in på SPCConnect via webben heller...
Vad är det som händer?
 
Vespa Vespa skrev:
Kan inte längre logga in på SPCConnect via webben heller...
Vad är det som händer?
Tror SPC Connect ligger nere.. kan ej heller logga in på web eller i app
 
Testade att logga in via spcconnect webben.
Och det ser skumt ut under systemsummering. Jag kan inte koppla till eller från där heller. Förhindrar tillkoppling: Bekräftelse?
 
  • Skärmbild av spcconnect systemsummering med fokus på området som förhindrar tillkoppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Felet löst!
Hade bara ett område förut. La till ett område till och nu funkar det att tillkoppla via appen också :)
 
Kom hem från sommarstugan och nu funkar det att logga in med både med appen och på spc connect.
 
Har fått tummen ur och utökat med två ir-deckare till. Allt är inkopplat och klart men jag får inte fram dom i spc connect. Kommer inte ihåg hur man la till nya ir-deckare. Kollade i manualen men hittade inte något.
 
Logga in som installatör i MAP. Under en meny finns det lägg till trådlösa IR.
Tryck på lär upp, har jag för mig att det står och använd den lilla magnet biten och dra upp och ner på höger sida av deckaren tills den är inlärd.
 
Kör inte trådlösa deckare .men jag hittade det i webbgränssnittet. Man var tvungen att dra i fliken för att bli installatör .Hade glömt bort det och manualen har lite att önska.
 
  • Skärmdump av webbgränssnitt med status "Installatör inloggad - Larm inaktiva".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har precis installerat ett spc 4320 och är mycket nöjd över hur allt fungerar.
Nu till min fundering, är det någon som har lyckats göra en geofencing med larmet. Dvs, när man åker hemifrån så slår larmet automagiskt på?
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
Om du med geofencing menar att gps i telefonen ska trigga tillslag har åtminstone inte jag hört om någon som gjort det.
Låter som ett perfekt sätt att göra något onödigt krångligt och skapa sig mycket problem... gps-signalen i telefonen tycker jag är ganska opålitlig, det diffar ju lätt några hundra meter innan den triangulerat sig rätt och kan då hoppa runt lite. Svårt då att sätta en gräns lagom långt bort från huset som inte genererar feltillslag men samtidigt registrerar att du är hemifrån.
Vitsen med idén är ju att det ska gå automatiskt, men då måste du ju kunna lita på att fungerar, för om du behöver dubbelkolla larmstatus varje gång du åker hemifrån verkar det ju helt meningslöst.
Logiken för att hålla reda på om du är sist hemifrån är ju ett eget kapitel om ni är flera i huset. Ska utebliven signal från en av hushållets gpser tolkas som hemmavarande och avstängd eller bortrest?
Men visst, teoretiskt är det väl inga problem. En enkel app i telefonen som triggar tillslag.
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
Hur har ni det med in/utpassering? Har ni gjort ett område speciellt för det eller har ni satt en däckare till in/utpassering?
 
Jag bor i ett normalstort hus och har bara magnetkontakten i dörrren satt till in/utpassage. Innanför dörren är groventre som inte har någon däckare, men springer ungarna vidare in i huset innan jag larmat av tjuter det.
Jag använder bara den dörren när huset är larmat och har därför bara map där,
 
Så kan man såklart göra, jag vill dock ha en däckare i samma rum där panel för på och avlarmning sker. Vad är en "map" för något?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.