johan63 johan63 skrev:
Tjo alla gardena ägare.
Har en Gardena R70Li (2013) där displaykortet har gett upp.
Läste att detta måste programmeras innan byte ?? Kan detta stämma ? Då det endast är displayen som lagt av. Någon som råkat ut för samma problem ?
Är det lönt att köpa nytt ? 1080:- + ev. programmering :oops: eller blir det att skrota maskinen ?
Jag fick nytt både displaykort och moderkort av Fabian när mitt moderkort brann (pga den felaktigt svängda kontakten på robonect). Jag har för mig att båda programmerades... (tror jag eventuellt har kvar displaykortet, ska kolla)
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
J Jan Nylund skrev:
Jag fick nytt både displaykort och moderkort av Fabian när mitt moderkort brann (pga den felaktigt svängda kontakten på robonect). Jag har för mig att båda programmerades... (tror jag eventuellt har kvar displaykortet, ska kolla)
Låter strålande... :love:
 
J Jan Nylund skrev:
Tyvärr verkar det som att du måste programmera. Så står även här [länk] (det var därifrån Fabian beställde åt mig)
Har du dtt gamla kvar ?
 
johan63 johan63 skrev:
Har du dtt gamla kvar ?
Japp, hittade det. Oklart om funktion, men tror jag sparar den som reservdel eftersom den är programmerad för min serial.
 
J Jan Nylund skrev:
Japp, hittade det. Oklart om funktion, men tror jag sparar den som reservdel eftersom den är programmerad för min serial.
ok... tror inte jag får ihop maskinen ändå... det få bli reservdelar.
Ha nu en strålande semester.
 
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
johan63 johan63 skrev:
Beta 6 på G :cool:
[länk]
Nu finns den ute.
 
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
Lägg märke till att klipptiden kan utökas i beta 6.
1. Inställningar.
2. Klippning verkan ( översättning ska ändras )
3. Justering av klipptiden.
 
  • Gilla
Jan Nylund och 1 till
  • Laddar…
Det går även att styra maskinen via joystick. ( mobilen ). :cool:
 
  • Gilla
Jan Nylund och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Köpte precis en r50li och har uppmätt min gräsyta till 321 m2 och väldigt enkel layout. En platt och L-format trädgård med bara 1 stort körsbärsträd och en stor plommonbuske. Tänkte lägga guide 42 meter rakt igenom hela gården samt försöka bygga in laddstationen under min trall. Har dock några frågor: 1. Är det värt att beställa hasplåten för 900:- för min storlek? 2. Såg på era inbyggnader och jag tänkte göra likadant men om jag läser guiden vill den ha mer avstånd i sidled från laddstationen, spelar inte det någon roll? Sen tänkte jag Höra vad ni tycker är lämplig höjd på gräset samt hur ni tycker jag ska schemalägga den? Väldigt bra läsning för övrigt i denna tråd och det var avgörande för valet av klippare (samt priset 5990:- på Netonnet). / Johan
 
Tjenare.

Hasplåt är bra, om du har en ojämn tomt, eller kottar/frukt som den kan köra ner på.
Det _kan_ även ge en liiiiten ökning i klipptid.

Vad gäller inbyggd installation, så har jag inga egna erfarenheter, men man kan dra ut kabeln cirka 20cm på vardera sida, rakt ut, sedan snedda i 45 grader ut mot gräsmattan/begränsningskabelns ytterläge.

Jag kör på läge 3 på min. Här beror det på hur du vill ha det, gräsets kvalitet/slittålighet m.m. Prova dig fram.

Sen tycker jag att du ska investera i ett Robonect-kort, som låser upp en hoper trevliga inställningar i din klippare. http://shop.robonect.de
 
  • Gilla
StolenEmpire
  • Laddar…
davidgp davidgp skrev:
Tjenare.

Hasplåt är bra, om du har en ojämn tomt, eller kottar/frukt som den kan köra ner på.
Det _kan_ även ge en liiiiten ökning i klipptid.

Jag såg i denna tråd från sida 20-25 och där är ökningar på 20%-30% om man tittar på klipptiderna före och efter hasplåtmontering.
 
Det höll i längden för mig iaf.
 
Ser att jag skrivit galet. Det ska vara ett "inte" mellan i och längden i inlägget ovan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.