FredrikR FredrikR skrev:
Barnarbete även här, yngsta som gillar att skruva och vara med i garaget monterar lådor till badrumskommoden.[bild]
Vad fel jag läste!
Läste först och tittade på bilden sen.
Tolkade som att du hade parkettgolv och socklar i garaget! Lyxigt!
 
  • Gilla
oestlund och 3 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Vad fel jag läste!
Läste först och tittade på bilden sen.
Tolkade som att du hade parkettgolv och socklar i garaget! Lyxigt!
Hehe hade varit nå.. :crysmile:(y)
Blev nog halvtokigt skrivit. :oops:
 
T
Tog bort parkettgolvet + platonmattan som låg i "pannrummet"
Ganska fuktigt under mattan :sweat:

Tanken är att flytspackla den sista biten av golvet som förra ägaren struntade i för att sen lägga klinkers :)

Någon som vet om det funkar med Biltemas Litoliv s40 ? :thinking:
 
  • Rum med betonggolv där parkett och platonmatta tagits bort, visar synlig fukt på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis borttaget golvmaterial med synlig betong och rester i ett rum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvet i ett rum med borttagen parkett och platonmatta, blottlagd betongyta redo för flytspackling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T Tobias Knutsson skrev:
Tog bort parkettgolvet + platonmattan som låg i "pannrummet"
Ganska fuktigt under mattan :sweat:

Tanken är att flytspackla den sista biten av golvet som förra ägaren struntade i för att sen lägga klinkers :)

Någon som vet om det funkar med Biltemas Litoliv s40 ? :thinking:
Jag vill minnas det var ngn här på forumet som gnällde på att den aldrig riktigt härdade.
 
Idag har det blivit lite mindre vitt på huset, vill ha det grått i falsarna innan nya panel börjar byggas på, lär bli vitrandigt när det krymper annars.

Husfasad under renovering med målade grå falsar och vita smygar vid fönstren, byggställning i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och lite mera vitt på smygar och foder

Nymålade vita träpaneler som torkar på ställningar utomhus, omgivna av målartillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med tanke på tiden det tog att måla dessa så sparade rollboxen mycket vid panelmålningen ...
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
T Tobias Knutsson skrev:
Ganska fuktigt under mattan
Det där ser ut som ett problem man bör åtgärda..
 
D09
Hämtat lite virke och konsoler för morgondagens fortsättning av altanbygget :)

Fastnade på vägen sen en unge öppnat ”minicafé” i området..

Man måste ju stödja de små entreprenörerna och mycket kakor blev det :/

Bilder från gårdagens byggstart :)
 
  • Laserstråle markerar byggnadslinje vid husgrund för att förbereda altanbygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altanbygge i startfas med träreglar på grus och byggverktyg synliga, inkl. elverktyg och handverktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggstart av en altan med träreglar på grusgrund nära en bostad och byggverktyg utspridda på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Påbörjat ramverk för en altan med träbalkar och verktyg, med utsikt över en skogstäckt dal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Påbörjat altanbygge med träreglar vid en husvägg, verktyg på marken och skog samt sjö i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grundstrukturen av en altan under uppbyggnad med pelare och grova bjälkar på en grusig yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Obyggd träkonstruktion för altan bredvid hus, stödd på betongplintar med grus och grönska i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
K
Satte upp en tredje hyllsektion i garaget för vidare förvaring.. Om inte 15 hyllmeter räcker så så har jag en sektion kvar, fast väggen är slut, så den får bli fristående isåfall.
 
  • Tre sektioner av hyllor i ett garage fyllda med förvaringslådor, verktyg och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Börjat stabilisera bjälklaget. Bara 27 järn kvar...
 
  • Stabilisering av bjälklag med metallbeslag och bultar, verktyg och skruvar delvis monterade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
200kg fönstren på plats, va rätt tungt. Tur man har goda vänner till hjälp.
Tv väggen börjar form sig med, måste bara till Sverige och hämta soundbaren som ska sitta under. Oinreddt kök och vardagsrum med stora fönster och en monterad TV på en grå väggpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
tommib
Snyggt där med TVn, men inte helt ergonomisk titthöjd kanske. Jag minns din andra tråd om att bygga den där väggen (orkar inte leta upp den nu) och att jag trodde det skulle bli lite klent. Det ser ut som att det blev bra.
 
tommib tommib skrev:
Snyggt där med TVn, men inte helt ergonomisk titthöjd kanske. Jag minns din andra tråd om att bygga den där väggen (orkar inte leta upp den nu) och att jag trodde det skulle bli lite klent. Det ser ut som att det blev bra.
Hehehe .. Nä, googlade runt och där rekommenderades 110cm från golv men nu blev den 120, är 110 till underkant på väggen. tänkte lite fel. (som vanligt)
Men är nog bara bra med lite Höjd när man har en småtting och en till på gång. Så dom inte får ta i nått.
 
tommib
Njaeh....

Som jag har lärt mig optimal titthöjd så är det överkanten av skärmen som ska vara i ögonhöjd, vilket torde vara ca 110-120 cm när man sitter i en soffa. Annars får man böja lite på nacken hela tiden.

Själv räknar jag med att stängsla in TVn när nummer tre gör entre.
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Satt panel på plats. Inte den svalaste platsen idag, södervägg och reflexer från fönstren. Målning andra svängen imorgon. Skall bli skönt att börja runt hörnet sen, i skugga.

Svartmålad husvägg med fönster och terrass där en ställning visar pågående panelarbete, med solreflexer och skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Fortfarande anställd på fd AMP?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.